Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    7
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003

    Miękki pedał hamulca

    Witam,

    Ostatnio w swoim sejaku wymieniłem hamulce i wszystko co z nimi związane:
    - Tarcze klocki + regeneracja zacisków + nowe przewody elastyczne i miedziane
    - Szczęki, cylinderki rozpierak sprężyny przewody miedziane
    - nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie układu zgodnie ze sztuką

    Problem polega an tym że po tych wszystkich wymianach pedał jest miękki i dość głęboko się zapada.
    Przejrzałem jeszcze raz wszystko odpowietrzyłem jeszcze raz i nic. Przed uruchomieniem auto pedał jest twardy po uruchomieniu zapada się dość głęboko.

    Co może być jeszcze nie tak z tymi hamulcami, dodam że przyjrzałem się cylinderką z tyłu i dość dziwnie się rozpierają nierównomiernie jedna szczęka jest wysunięta na tyle że aż zrywa osłonę z cylinderka a drugą strona delikatny ruch.

    Dzięki za wszystkie sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Cylinderki powinny równomiernie się rozchylać.

    Co to znaczy, że odpowietrzyłeś zgodnie ze sztuką?

    Nie posmarowałeś czasem samoregulatorów szczęk hamulcowych?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    7
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Tzn, że zacząłem od najdalszego koła od zbiorniczka płynu hamulcowego.
    Nie smarowałem niczym samoregulatorów o ile w ogóle można to tak nazwać, skoro żadnej regulacji tam nie ma.
    Czyli uważasz że mogą być jakieś wadliwe cylinderki ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Płyn Ci nie uleciał czasem przez tłoczek cylinderka, skoro tak mocno się rozjeżdża?

    Teoretycznie w CC (w SC pewnie też) odpowietrzało się prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód (taki układ), ale w praktyce z moich obserwacji nie ma to znaczenia Bardziej informacyjnie.

    Regulacja jest, w sumie sama ona się robi podczas pracy hamulców

    Dla pewności- po wymianie przewodów sprawdzałeś ich szczelność?Nie przepuszczają na gwintach (łączeniach)?

    Wcześniej jaki był pedał?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Zamów sobie dobre szczęki, nie takie jak do malucha, tylko raczej takie jak do seicento lub nawet do punto2 i nowe bębny. Skok na cylinderku jest za duży.

    Zalałeś go płynem przed montażem, czy wypełniał się sam?

    Sprężyny są dobrze zamocowane?

    Jak zaciągasz ręczny, to objaw jest taki sam?

    Skup się na tyle, bo tam jest problem, wystarczy, że jedno koło nie będzie hamować jak powinno i pedał będzie Ci wpadać w podłogę.
    Ostatnio mieliśmy taką sytuację. Na przeglądzie diagnosta powiedział tacie, że jedno koło z tyłu słabiej hamuje, ale tylko na nożnym, ręczny był ok. Okazało się, że zablokował się cylinderek, okładzina się wytarła i zamiast cofać się, to jedna strona była wysunięta cały czas. Pedał wpadał bardziej niż powinien. Po wymianie cylinderka, szczęk i bębnów wszystko wróciło do normy.
    Koszty części do seika, są niewielkie, więc warto pokusić się o komplet.
    Cytat Napisał Deny Zobacz post
    Ostatnio w swoim sejaku wymieniłem hamulce i wszystko co z nimi związane:
    - Tarcze klocki + regeneracja zacisków + nowe przewody elastyczne i miedziane
    - Szczęki, cylinderki rozpierak sprężyny przewody miedziane
    - nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie układu zgodnie ze sztuką
    Na tej liście brakuje bębnów.

    Cytat Napisał Deny Zobacz post
    Przed uruchomieniem auto pedał jest twardy po uruchomieniu zapada się dość głęboko.
    Sprawdź tylko, czy na tym twardym pedale autko Ci dobrze hamuje.
    Sejak ma wspomaganie siły hamowania, kiedy odpalasz silnik układ hamulcowy dostaje podciśnienie i to dlatego nie trzeba używać ogromnej siły jak w maluchu, żeby autko zatrzymać.

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Deny Zobacz post
    Czyli uważasz że mogą być jakieś wadliwe cylinderki ?
    Niekoniecznie "wadliwe", natomiast jakość wykonania tzw. "zamienników" pozostawia wiele do życzenia. Miałem parę razy tak, że cylinderki (podróby) przed założeniem musiałem szlifować, bo jedna strona lekko łapała. Na sucho da się wykryć tego typu wady bez problemu, normalnie tłoczek powinien wyjść bez używania brutalnej przemocy. No więc jeśli już "na sucho" jeden tłoczek chodzi lekko a drugi BARDZO ciasno, to jest oczywiste że po zamontowaniu w układzie będzie jeszcze gorzej.


    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Koszty części do seika, są niewielkie, więc warto pokusić się o komplet.
    Dokładnie tak, w przypadku takich prostych/tanich układów hamulca bębnowego wywala się od razu wszystko bo robocizna jest warta więcej niż materiał.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    7
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał CieniaczRider Zobacz post
    Regulacja jest, w sumie sama ona się robi podczas pracy hamulców
    Dlatego nie nazwałbym tego regulatorem bo to bardziej rozpierak
    Cytat Napisał CieniaczRider Zobacz post
    Dla pewności- po wymianie przewodów sprawdzałeś ich szczelność?Nie przepuszczają na gwintach (łączeniach)?

    Wcześniej jaki był pedał?
    Sprawdzałem nic nie cieknie
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Zalałeś go płynem przed montażem, czy wypełniał się sam?
    Wypełnił się sam
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Jak zaciągasz ręczny, to objaw jest taki sam?
    Wydaje mi się że jest troszkę lepiej znaczy pedał jakby wcześniej łapał
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Sprawdź tylko, czy na tym twardym pedale autko Ci dobrze hamuje.
    Jeżeli hamuje dobrze to co to dla mnie znaczy ?

    Dzięki za powyższe odpowiedzi.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Deny Zobacz post
    Wypełnił się sam
    Ja wypełniałem tłoczki przed montażem.

    Cytat Napisał Deny Zobacz post
    Jeżeli hamuje dobrze to co to dla mnie znaczy ?
    Może znaczyć, że pompa jest zapowietrzona.

    Jeśli po montażu wszystko jest szczelne, to ja bym jeszcze raz odpowietrzył cały układ.

    Jest zbyt duży skok. W moim przypadku przy odpowietrzaniu pedał wpadł w podłogę za pierwszym razem, później za każdym razem było lepiej.
    Klocki i zaciski ułożyły się na swoim miejscu i hamulec łapie od samej góry. Żeby wcisnąć go głębiej niż za połowę trzeba mocno się namęczyć.

    Zrób sobie test na wilgotnym asfalcie lub lekko szutrowej drodze, jak hamują poszczególne koła.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    7
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Dzięki za pomoc częsci zamówiona tj. bębny i przy okazji zamówiłem pompe hamulocową bo coś mi nie daje spokoju.
    Dam znać jaki rezultat napraw.

    Pozdrawiam,

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    7
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Podsumujmy,
    Wymieniłem pompę oraz bębny i dalej efekt ten sam, pedał na zgaszonym silniku twardy po odpaleniu spada w dół, hamulec łapie dopiero po wciśnięciu go na 1/4 zakresu i hamowanie pozostawia wiele do życzenia.
    Co do "regulatorów" na bębnach, to w zasadzie nie da się wyregulować ? Bo to mi trochę spokoju nie daje.
    Samochód podczas hamowania jak gdyby trochę nurkował.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    No to został Ci jeszcze jeden element do wymiany, w sumie to dwa, korektory siły hamowania.

    Nic innego już do głowy nie przychodzi... może jedynie fakt, że mogłeś pomylić wyjścia z pompy w czasie wymiany przewodów.

    Zbyt miękki pedał, to objaw zapowietrzonego układu.
    Odpowietrzanie robiłeś sam, czy z kimś?

    Robiłeś testy jak szybko blokują się koła podczas hamowania, które biorą szybciej, a które wolniej.


 

Podobne tematy

  1. Problem z pedałem hamulca
    Napisany przez tomkraft na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2018, 01:13
  2. Drżący pedał hamulca
    Napisany przez Biel02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 18-06-2016, 19:50
  3. Hamulec - miękki pedał
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 26-03-2014, 13:41
  4. Miękki pedał sprzęgła
    Napisany przez N0.Gofer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2013, 13:42
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 00:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437miekki-pedal-hamulca-42286

fiat seicento zapowietrzony uklad hamulciwyslaby hamulec nozny seicento 900

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl