Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998

    Lift zawieszenia (odwrotność "gleby") w Seicento.

    Sej jest świetnym wozem, brakuje mu tylko powietrza pod podwoziem. Mówiąc wprost - prześwit w tym aucie to kutastrofa. Wiem, że dzisiejsze auta mają jeszcze gorzej, ale to żadne pocieszenie. Nawet nie można kulturalnie zawrócić przez pas zieleni, bo zaryje brzuchem a tak na poważnie, to potrzebuję czasem ostrożnie i bez katowania wjechać w parę miejsc poza asfaltem i nie martwić się, że sfrezuję "pas trawy" między koleinami i uszkodzę wóz albo przynajmniej jego konserwację. No i wolę do auta wsiadać jak do auta a nie jak do piwnicy. (Tak, wiem, kup se terenówkę. Mam. UAZa. Też zielony, jeno pali trochę więcej)

    Ćwiczył ktoś lift Seja? Tak chociaż 40mm. Gdziekolwiek szukać o modyfikacji zawieszenia, to wszyscy "gleba, gleba" i potem auto nie dość, że musi mieć wgraną nawigację z opcją "omijaj progi zwalniające" to wygląda jak skrajnie przeładowane.

    Moje przemyślenia:
    -Tył: Konstrukcja tylnej belki aż się prosi o odkręcenie od budy i przykręcenie na podkładkach. Byle nie za grubych, bo powyżej 50mm, jak przypuszczam, urwałoby się coś w budzie. Gdyby podkładki między mocowanie belki a budę dać skośne (+ dodać skośne gniazda łbów śrub w belce) to bez tragedii podniosłoby się tył o 50-60mm.
    -Przód - wersja 1: Fantastycznie skonstruowane wahacze, więc najprostszy lift jaki można wykonać nie waląc półosiami w wahacz to 60mm, bo tyle wynosi rozstaw śrub mocujących zwrotnice do MacPhersonów. Banalna w konstrukcji belka z trzema otworami (2 szt. na stronę) spinająca zwrotnicę z MacPhersonem plus tuleja dystansowa na górnej śrubie MacPhersona. Kąt pracy zewnętrznych przegubów spokojnie na to pozwala. Jak z wewnętrznymi? Temat przećwiczony w Golfie II, ale tam ze względu na konflikt półoś-wahacz, maksymalne podniesienie to było 45mm i trzeba to było zrealizować w inny sposób. Dałoby się tak w Seju? Wątpliwość - długość półosi i możliwości wewnętrznych przegubów.
    Gdyby się nie dało, to przychodzą do głowy rozwiązania (w kolejności od najmniej niechcianego do najbardziej absurdalnego):

    -Przód - wersja 2: Ze złomowanego Seja wyciąć górne mocowania MacPhersonów i urzeżbić wkładki między Macphersony a ich oryginalne mocowania. Trochę zabawy z toczeniem i spawaniem, ale rozwiazanie Plug&play, odwracalne, łatwo modyfikowalne.
    -Przód - wersja 3a: Rozebrać i przedłużyć MacPhersony. Temat znany i w niektórych wozach (np. wspomniany Golf II) stosowany, ale to kupa rzeźby z przewagą kupy.
    -Przód - wersja 3b: Przerobić w MacPhersonach mocowania zwrotnic - przyspawać je np. 40mm niż oryginalnie.
    -Przód - wersja 4: Wyciąć i zamocować niżej, górne mocowania MacPhersonów. J.w. "kupa rzeźby" w dodatku w fantastycznie zdrowej budzie, czego wolałbym uniknąć.
    -Przód - wersja 5: Dobrać MacPhersony z innego wozu, co nawet gdyby się udało (długość, mocowania), przy tak lekkim wozie dałoby zawieszenie przednie jak w Roburach (nie ugnie się na centymetr, choćbyś na rajd nim pojechał i hasał po hopkach).

    Poprzednio miałem Golfa II i tam poprawienie prześwitu to była jedna z pierwszych modyfikacji, zajęło mi to jedną sobotę wraz z grzebaniem przy innych elementach. Żabonek też musi tak mieć.
    Ostatnio edytowane przez c64club ; 27-01-2018 o 00:30



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Z przodu to lajcik, trzeba tylko te dyski wsadzić pod mcPersony, i po robocie, nie trzeba nic frezować, na szrocie znajdziesz od innych aut, tylko zmierz, należy tylko przewiercić, inne śruby dać i tyle, a co do tyłu, to nie mam pomysłu.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2018
    Skąd
    Śląsk/Kaszuby
    Postów
    14
    Auto
    Seicento 0.9 "Żabonek"
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    Z przodu to lajcik, trzeba tylko te dyski wsadzić pod mcPersony, i po robocie, nie trzeba nic frezować, na szrocie znajdziesz od innych aut, tylko zmierz, należy tylko przewiercić, inne śruby dać i tyle
    Znaczy, nawalić między łożysko macPhersona a gniazdo, tych gumianych podkładek? Nie będzie to latało na boki? Szczerze to zamiast szukania po złomniku, szybciej i wbrew pozorom taniej będzie mi skoczyć do piwnicy i to wytoczyć. Dzięki za "zamysł ogólny".
    Pozostaje pytanie - o ile milimetrów można podnieść Seja żeby nie przekroczyć możliwości przegubów i półosi? Mam zamiar dźwignąć go o każdy milimetr, jaki go nie skrzywdzi.
    , a co do tyłu, to nie mam pomysłu.
    Tył to akurat trywialny jak podniesienie budy względem ramy w terenówce (łatwiej nawet, bo z kierownicą nie trzeba kombinować). Jedynie z wydechem będą jaja powyżej 40mm, ale to się wspawa kolanko idące pod belką, żaden problem. Sama operacja to trzy kroki. Odkręcić belkę od budy, wsadzić dystans, przykręcić dłuższymi śrubami. Żadnego kombinowania z długością amortyzatorów itp, bo wszystko w belce siedzi. Jedynie mocowania baku trzeba przestawić spawając o tyle wyżej o ile się podniosło albo robiąc dystanse z blachy. Do tego gdyby tył "siadał" to sprężyny od VAN-a i spokój - stałe obciążenie butlą gazową plus ewentualne bagaże - zobaczymy. Już wczoraj wywaliłem tę śmieszną kanapę z bagażnika (co oni zeżarli, że ją homologowali na trzy osoby??) i wreszcie jest dostęp i miejsce na bagaż.

    Przy silniku 1.1 może zdecydowałbym się na opony 155/75R14, a tak wrzuciłem jedynie rozmiar większe niż były w 900, czyli 155/70R13 zamiast 145.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:46
  2. Teledysk discopolo "Seicento" zespołu Rozrabiaki
    Napisany przez zespolrozrabiaki na forum Kącik rozrywek
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-03-2017, 14:08
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14
  5. "Mały" remont przedniego zawieszenia - niepokojące
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-10-2010, 21:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437lift-zawieszenia-odwrotnoa-ae-gleby-w-seicento-40010

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl