Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 0.9
    Rocznik
    98

    Kręci, nie pali, chyba przedmuch na 3 i 4 cylindrze

    Witam
    Sprawa wygląda tak, że pacjent (seicento 900 z gazem) kręci a nie odpala...
    kontrolka code świeci się potem gaśnie marchewa także.
    Do tej pory:
    Wymieniłem cewkę podmieniając raz jedną raz drugą, żeby wyeliminować ich problem.
    Sprawdziłem przekaźniki ->działają
    Wymieniłem świece.
    Sprawdzałem czy rozrząd jest cały próbą kompresji tzn. odpięty wtrysk, odkręcone świece, odpięte cewki i kręcenie rozrusznikiem... dmucha powietrzem aż miło.
    Paliwo podaje.
    sprawdzałem styki na wszystkich bezpiecznikach i przekaźnikach (wyczyściłem je)
    Dorobiłem 2 przewód masowy ze względu na to, że przewód masowy do silnika miał już wytarcie.
    Użyłem lampy stroboskopowej do sprawdzenia napięcia na przewodach. Wynik: 1 i 2 od strony rozrządu-lampa mruga, 3 co jakiś czas mrugnie lub w ogóle, 4 brak reakcji. (podpięcie przewodów WN na cewki to od góry 23 14 ... czyli po1 przewodzie z każdej cewki daje efekt..)
    Sądząc po reakcji stroboskopu wydaje mi się, że jest przedmuch między 3 a 4 cylindrem ale czy brak kompresji miałby na tyle wpływ, że w ogóle nie odpala tylko co jakiś czas puści bączka?

    Rozumiem, że wiąże się z tym wymiana uszczelki pod głowicą ale czy macie jakieś jeszcze uwagi co mogłoby być nie tak ? ewentualnie co sprawdzić ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Przyczyną raczej nie są przedmuchy (brak kompresji). Skoro stroboskop nie daje sygnału, to problem tkwi w elektryce. Nie będzie zapłonu w cylindrze, jeśli nie ma tam iskry.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 0.9
    Rocznik
    98
    A jaki może być powód, że z 1 cewki na 1 przewodzie jest iskra a na 2 nie ma i to problem jest na dwóch cewkach taki sam...(gdzie 1 cewka jest nowa)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Nie raz nie dwa kupowano cewki fabrycznie wadliwe.

    Możliwości masz kilka:
    -wadliwe cewki
    -uszkodzony czujnik położenia wału (chociaż wtedy chyba by nie dawało iskry na żaden cylinder)
    -problem ze sterownikiem.

    Sprawdź jeszcze stan wszystkich połączeń na elementach zapłonu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    31
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    można spróbować podłączyć pod komputer. Może pokaże jakieś błędy.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Oj, w SC z komputera to chyba tylko air bagi odczytasz. Silnika chyba tam nie zrobisz. (ale mogę się mylić)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    31
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Na pewno w SC można odczytać błędy z komputera, gdyż u mnie odczytywałem kiedyś w cinquecento 900 na wtrysku, a tutaj jest taki sam komputer.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Wiek
    52
    Postów
    130
    Auto
    seicento 1100 lpg
    Rocznik
    2004
    należało by sprawdzić czy idzie prąd na cewkę , może sterownik silnika padł. poszukaj kogoś z kompem i przejściówką na 3 pin i zczytaj błędy


 

Podobne tematy

  1. Stilo - brak zapłonu na trzecim cylindrze
    Napisany przez fidi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-12-2018, 19:31
  2. [ukł. zapłonowy] cinquecento 700 kręci nie pali
    Napisany przez galek28 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2013, 09:31
  3. Brava 1.4 12v Sx + LPG 97r. Kręci ale nie pali..
    Napisany przez Marcin00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-12-2012, 15:04
  4. Paląca się cewka zapłonowa zawsze na jednym cylindrze, 1.8 16V GT
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2012, 16:07
  5. Kręci, nie pali, z rury czarny dym
    Napisany przez hlx na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-12-2010, 19:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento 900 nie pali na wszystkich cylindrach

cc brak kompresji

kompresja na cylindrze cinquecento

marea weekend na jednym garze

nietrzymanie kompresji na 1 garze seicento

cinquecento 900 nie ma iskry na14 po wmianie cwki to samo

przedmuch w cylindrach

fiat 900 pali na dwa tloki

fiat cc 700 kreci ale nie odpala

DLACZEGO AUTO SEICZENTO PALI NA TRZY GARY

cinquecento nie pali

brak kompresji w 1.7td

fiat cc 900 nie pali na wszystkie cylindry

fiat cc 700 po wymianie uszczelki brak kompresi na jednym cylindrze

przedmuch przy kreceniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl