Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Kręci ale nie odpala
Witam. Mam seicento z 2008 rokuz silniekiem 1.1 MPI. Mam następujący problem, ponieważ gdy próbuje go odpalić on kręci i kręci, ale nie odpala. Zostawie go na minute, może ciut wiecej i odpali. Odrazu jak odpali i dodam gazu to ma chwile zastanowienia i dopiero wchodzi na obroty (jakbym jak nacisne na gaz on dostaje paiwo i się troche się dusi). To jest jak jest zimny. Jaka może być przyczyna? Czy coś z rozrządem, czujnik położenia wału, ssanie, zapłon, świece, przewody, pompa palwa, wtryski czy co? Proszę o wyrozumiałość. Pozatym jak jest zimny piszczy i troche gruchocze chyba sprzęgło, bo jak odpale i wzisne sprzęgło to przestaje albo jet ciut inny dzwięk ale to nie ma nic wspólnego.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
jeżeli chodzi o odpalanie, to na pewno tylko ssanie, w zimie wiadomo, takie małe silniki potrzebują dosyć mocnego ssania, bo tam jest specjalne urządzenie w cinquecento, i seicento, na zapalanie w największe mrozy, polega to na tym, że jakby dopuszcza to aby poszedł większa siła prądu i dawka paliwowa większa, nawet elx maluchy już to mają, ale w przypadku, słabego aku i alternatora, to urządzenie może zawodzić, w lecie nie ma tego problemu w zimie i owszem, gdy to działa, rozruch zimowy jest dobry, oczywiście może być sto innych rzeczy, ale chyba to to. To jest taki zawór, na zimowe rozruchy, w starych autach w gaźniku to jest, w nowych steruje tym komputer, co umożliwia wtryśnięcie dużej ilości mieszanki, ale załącza się to dopiero w duże mrozy tylko.
Drugą sprawą, którą bym podejrzewał, to brudne paliwo, i woda w benzynie, wtedy, to przedmuchanie filtra paliwowego i są środki do paliw w marketach, co redukują wodę w baku, oczywiście najlepiej to bak wymienić, ale remont układu paliwowego drogi jest.
Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 30-01-2017 o 23:29
I like my FIAT Cinquecento.

-
Nowy klubowicz
Oj ...kolega poprzednik pomylil chyba Fiata Cinquecento z Fiatem Seicento na dodatek MPI ...to 2 swiaty! Tu nie ma ssania - sterowanie elektroniczne...
Ja obstawiam: kable + swiece lub ewentualne czujnik polozenia walu...
Co do sprzegla - lozysko oporowe - niestety - czesta przypadlosc w Seicento...
-
Klubowicz
tek7 jakie dwa światy, ok., a bak na gazie i tak trzeba mieć, paliwo najlepiej z pół baku, gdy jest woda w baku nie ma nawet szans na odpalenie, a ty mówisz kable, świece, nie sądzę, aby to było to.
I like my FIAT Cinquecento.

-
Nowy klubowicz
No z tym ssaniem Artur to cie troszke wyoraznia poniosla. W MPI jest komputer i on decyduje o dawce paliwa, nie ma zadnych dodatkowych zaworow. Nawet na gazniku nie ma, jest jedynie ssanie reczne.
-
Nowy klubowicz
czyli musiałbym sprawdzić czy akumulator nie jest już słaby i czy alternator daje odpowiednie napiecie i wlać troche denaturatu do baku żeby rozpuścił wode
-
Poczytaj o problemach z pochłaniaczem oparów paliwa. Miałem podobnie w Pandorze i po rozpięciu przewodów na pochłaniaczu odpala jak zimny i nie gaśnie
-
Nowy klubowicz
ale on nie gaśnie tylko jak juz odpali to jakoś działa
a ten połchaniacz to gdzie znajde? przy baku gdzieś?
-
Pochłaniacz masz pod lewym przednim nadkolem a zawór do niego tzw EVAP masz w przepustnicy - tu możesz odpiąć jeśli chcesz. Dochodzą do niego niebieskie plastikowe rurki. Możesz mieć też problem z wydatkiem pompy paliwa- pomiar ciśnienia na listwie wtryskowej na silniku.
-
Klubowicz
Nie poniosło, układ paliwowy to nie tylko pompa, jeszcze jest pochłaniacz par, zawór podciśnieniowy, poczytaj to się przekonasz, ręczne ssanie to nie tylko ta wajcha, podejrzewam, ze masz wodę w baku i tyle. A co może seicento nie ma filtra paliwa, bo to takie nowoczesne, poczytaj trochę to się przekonasz na czym polega system paliwowy w aucie, nieserwisowany, naprawa 1500 zł. Ssanie i owszem, nie ma, ale bak, odpowietrzenia, podciśnienia, filtr paliwa, pochłaniacz par paliwa, wszystko jest to samo, tylko, że ssanie automat. Osobiście to nie wierzę w problemy z zapłonem, bo w ani cinquecento i seicento nie występują.
Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 31-01-2017 o 19:39
I like my FIAT Cinquecento.

-
Klubowicz
Prócz bezpieczników są jeszcze cztery kostki, z nimi wiecznie są problemy, w cinquecento w seicento pewnie podobnie, jak kostka taka przerywa piny, nie koniecznie że jest spalona, zanikają światła, włączają się awaryjne, rozrusznik przerywa, same kłopoty, a tak to wygląda.
https://www.google.pl/search?q=fiat+...POuvjFYlYiM%3A
I like my FIAT Cinquecento.

-
Nowy klubowicz
Witam. Sprawa wygląda tak że dzisiaj wziąłem sie za robote i był nagrzany silnik i próbuje odpalic i znowu nie chce. A silnik był ciepły. Pozatym śmierdziało troche benzyna jakby się zalewał, ściągnąłem filtr i jak otworzyłem przepustnice to było tam paliiwo. Ale odczekałem chwile i odpalił. Co moze być za przyczyna? Gdy już odpali to normalnie chodzi i nic nie przerywa
-
Klubowicz
Woda w paliwie, już ci mówiłem przecież. Taka przyczyna.
I like my FIAT Cinquecento.

Podobne tematy
-
Napisany przez gienek8400 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 28-02-2016, 20:00
-
Napisany przez BartG na forum Ducato III
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 05-03-2015, 07:57
-
Napisany przez pawelll1987 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 27-01-2014, 12:34
-
Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 26
Ostatni post: 22-03-2013, 20:30
-
Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 11-03-2013, 09:35
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437kreci-ale-nie-odpala-35351
,
seicento 1.1 kreci nie odpala
,
fiat seicento 1.1 kreci nie odpala
,
fiat seicento nie odpala
,
seicento 1.1 mpi nie odpala
,
fiat seicento kreci nie odpala
,
seicento van nie odpala
,
seicento 1.1 nie odpala
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:31.
W sieci od 2007 roku.