Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2016
    Skąd
    Mogilno
    Postów
    5
    Auto
    Mercedes W203 C200
    Rocznik
    2004

    Kręci ale nie odpala

    Witam. Mam seicento z 2008 rokuz silniekiem 1.1 MPI. Mam następujący problem, ponieważ gdy próbuje go odpalić on kręci i kręci, ale nie odpala. Zostawie go na minute, może ciut wiecej i odpali. Odrazu jak odpali i dodam gazu to ma chwile zastanowienia i dopiero wchodzi na obroty (jakbym jak nacisne na gaz on dostaje paiwo i się troche się dusi). To jest jak jest zimny. Jaka może być przyczyna? Czy coś z rozrządem, czujnik położenia wału, ssanie, zapłon, świece, przewody, pompa palwa, wtryski czy co? Proszę o wyrozumiałość. Pozatym jak jest zimny piszczy i troche gruchocze chyba sprzęgło, bo jak odpale i wzisne sprzęgło to przestaje albo jet ciut inny dzwięk ale to nie ma nic wspólnego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    jeżeli chodzi o odpalanie, to na pewno tylko ssanie, w zimie wiadomo, takie małe silniki potrzebują dosyć mocnego ssania, bo tam jest specjalne urządzenie w cinquecento, i seicento, na zapalanie w największe mrozy, polega to na tym, że jakby dopuszcza to aby poszedł większa siła prądu i dawka paliwowa większa, nawet elx maluchy już to mają, ale w przypadku, słabego aku i alternatora, to urządzenie może zawodzić, w lecie nie ma tego problemu w zimie i owszem, gdy to działa, rozruch zimowy jest dobry, oczywiście może być sto innych rzeczy, ale chyba to to. To jest taki zawór, na zimowe rozruchy, w starych autach w gaźniku to jest, w nowych steruje tym komputer, co umożliwia wtryśnięcie dużej ilości mieszanki, ale załącza się to dopiero w duże mrozy tylko.

    Drugą sprawą, którą bym podejrzewał, to brudne paliwo, i woda w benzynie, wtedy, to przedmuchanie filtra paliwowego i są środki do paliw w marketach, co redukują wodę w baku, oczywiście najlepiej to bak wymienić, ale remont układu paliwowego drogi jest.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 31-01-2017 o 00:29
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2015
    Skąd
    Reptowo
    Wiek
    49
    Postów
    67
    Auto
    Seicento 1,1
    Rocznik
    2003
    Oj ...kolega poprzednik pomylil chyba Fiata Cinquecento z Fiatem Seicento na dodatek MPI ...to 2 swiaty! Tu nie ma ssania - sterowanie elektroniczne...
    Ja obstawiam: kable + swiece lub ewentualne czujnik polozenia walu...

    Co do sprzegla - lozysko oporowe - niestety - czesta przypadlosc w Seicento...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    tek7 jakie dwa światy, ok., a bak na gazie i tak trzeba mieć, paliwo najlepiej z pół baku, gdy jest woda w baku nie ma nawet szans na odpalenie, a ty mówisz kable, świece, nie sądzę, aby to było to.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2016
    Skąd
    wawa
    Postów
    39
    Auto
    seicento (600) van
    Rocznik
    2005
    No z tym ssaniem Artur to cie troszke wyoraznia poniosla. W MPI jest komputer i on decyduje o dawce paliwa, nie ma zadnych dodatkowych zaworow. Nawet na gazniku nie ma, jest jedynie ssanie reczne.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2016
    Skąd
    Mogilno
    Postów
    5
    Auto
    Mercedes W203 C200
    Rocznik
    2004
    czyli musiałbym sprawdzić czy akumulator nie jest już słaby i czy alternator daje odpowiednie napiecie i wlać troche denaturatu do baku żeby rozpuścił wode

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    310
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Poczytaj o problemach z pochłaniaczem oparów paliwa. Miałem podobnie w Pandorze i po rozpięciu przewodów na pochłaniaczu odpala jak zimny i nie gaśnie

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2016
    Skąd
    Mogilno
    Postów
    5
    Auto
    Mercedes W203 C200
    Rocznik
    2004
    ale on nie gaśnie tylko jak juz odpali to jakoś działa a ten połchaniacz to gdzie znajde? przy baku gdzieś?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    310
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Pochłaniacz masz pod lewym przednim nadkolem a zawór do niego tzw EVAP masz w przepustnicy - tu możesz odpiąć jeśli chcesz. Dochodzą do niego niebieskie plastikowe rurki. Możesz mieć też problem z wydatkiem pompy paliwa- pomiar ciśnienia na listwie wtryskowej na silniku.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie poniosło, układ paliwowy to nie tylko pompa, jeszcze jest pochłaniacz par, zawór podciśnieniowy, poczytaj to się przekonasz, ręczne ssanie to nie tylko ta wajcha, podejrzewam, ze masz wodę w baku i tyle. A co może seicento nie ma filtra paliwa, bo to takie nowoczesne, poczytaj trochę to się przekonasz na czym polega system paliwowy w aucie, nieserwisowany, naprawa 1500 zł. Ssanie i owszem, nie ma, ale bak, odpowietrzenia, podciśnienia, filtr paliwa, pochłaniacz par paliwa, wszystko jest to samo, tylko, że ssanie automat. Osobiście to nie wierzę w problemy z zapłonem, bo w ani cinquecento i seicento nie występują.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 31-01-2017 o 20:39
    I like my FIAT Cinquecento.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Prócz bezpieczników są jeszcze cztery kostki, z nimi wiecznie są problemy, w cinquecento w seicento pewnie podobnie, jak kostka taka przerywa piny, nie koniecznie że jest spalona, zanikają światła, włączają się awaryjne, rozrusznik przerywa, same kłopoty, a tak to wygląda.

    https://www.google.pl/search?q=fiat+...POuvjFYlYiM%3A
    I like my FIAT Cinquecento.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2016
    Skąd
    Mogilno
    Postów
    5
    Auto
    Mercedes W203 C200
    Rocznik
    2004
    Witam. Sprawa wygląda tak że dzisiaj wziąłem sie za robote i był nagrzany silnik i próbuje odpalic i znowu nie chce. A silnik był ciepły. Pozatym śmierdziało troche benzyna jakby się zalewał, ściągnąłem filtr i jak otworzyłem przepustnice to było tam paliiwo. Ale odczekałem chwile i odpalił. Co moze być za przyczyna? Gdy już odpali to normalnie chodzi i nic nie przerywa

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    42
    Postów
    463
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Woda w paliwie, już ci mówiłem przecież. Taka przyczyna.
    I like my FIAT Cinquecento.


 

Podobne tematy

  1. Kręci i nie odpala Bravo 1.6
    Napisany przez gienek8400 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-02-2016, 21:00
  2. DUCATO 2.3 120 KM Kręci nie odpala
    Napisany przez BartG na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-03-2015, 08:57
  3. Brava 1.4 12V - kręci, ale nie odpala
    Napisany przez pawelll1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-01-2014, 13:34
  4. Kręci, ale nie odpala
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 22-03-2013, 21:30
  5. [Problem] Kręci ale nie odpala...
    Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 11-03-2013, 10:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat seicento 1.1 kreci nie odpala

fiat seicento nie odpala

seicento 1.1 kreci nie odpala

seicento 1.1 mpi nie odpala

fiat seicento kreci nie odpala

seicento van nie odpala

seicento 1.1 nie odpala

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl