Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Kontrolka fiat code  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000

    Kontrolka fiat code

    Witam, wczoraj się przywitałem jako nowy, a dziś dopadł mnie problem, mianowicie siadam do sejka po pracy, kręcę, a tu zonk, nie odpala, świeci się, a raczej szybko miga żółta kontrolka z napisem code i kluczykiem. Posprawdzałem co się da okiem ogarnąć, odpiołem aku na 15 min. poruszałem wtykami i dupa, nie odpala, mało zadowolony wróciłem do domu tramwajem. Może był ktoś w podobnej sytuacji? proszę o podpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,329
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Immobilizej nie rozpoznaje Twojego kluczyka i immo blokuje możliwość odpalenia. Często to wina anteny. Masz może drugi kluczyk? Próbowałeś nim odpalić?
    Jeżeli na drugim pójdzie to znaczy, że coś z transponderem tego pierwszego się stało. Jeżeli obydwa to trzeba od nowa wprogramować kluczyki do auta.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Immobilizej nie rozpoznaje Twojego kluczyka i immo blokuje możliwość odpalenia. Często to wina anteny. Masz może drugi kluczyk? Próbowałeś nim odpalić?
    Jeżeli na drugim pójdzie to znaczy, że coś z transponderem tego pierwszego się stało. Jeżeli obydwa to trzeba od nowa wprogramować kluczyki do auta.
    No właśnie nie mam drugiego klucza, typ od którego kupiłem miał tylko 1

    Co to za przypadłość, że nagle nie rozpoznaje klucza, to tak jakbym zapomiał, że lubie piwo

    Jutro za widniaka posprawdzam jeszcze raz wszystkie masy i wtyki, pompe paliwa też nie zaszkodzi zobaczyć, w razie jakby to nie pomogło to jak to jest z tym programowaniem kluczyków?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boxer32 Zobacz post
    No właśnie nie mam drugiego klucza, typ od którego kupiłem miał tylko 1

    Co to za przypadłość, że nagle nie rozpoznaje klucza, to tak jakbym zapomiał, że lubie piwo

    Jutro za widniaka posprawdzam jeszcze raz wszystkie masy i wtyki, pompe paliwa też nie zaszkodzi zobaczyć, w razie jakby to nie pomogło to jak to jest z tym programowaniem kluczyków?
    Miszko, a ta antena gdzie się znajduje i jak ewent. sprawdzić jej sprawność?
    Ostatnio edytowane przez boxer32 ; 24-11-2016 o 21:21

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,329
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jaki kolor kluczyka masz? Niebieski czy czerwony? Czerwony to matka, która pozwala zaprogramować inne nowe klucze (niebieskie).
    Jeżeli nie masz matki, a tylko niebieski to pozostaje Ci udać się do speca, który najpewniej zaproponuje wyłączenie immo (trzeba w procku ECU zmienić informacje w 3 liniach, aby wyłączyć immo, niestety wtedy tracisz to zabezpieczenie).

    Procedura adaptacji nowego kluczyka, jeżeli masz czerwony (matkę):
    Wkładamy kluczyk matkę. Włączamy zapłon, czekamy na zgaśnięcie lampki fiat code, wyłączamy zapłon, wkładamy nowy niebieski klucz włączamy zapłon, czekamy na akceptację nowego klucza (zgaśniecie lampki fiat code), wyłączamy zapłon i natychmiast potwierdzamy operację kluczem matką. Jeśli będzie wszystko ok lampka fiat code zgaśnie oznaczając akceptacje nowego klucza.

    Cytat Napisał boxer32 Zobacz post
    Miszko, a ta antena gdzie się znajduje i jak ewent. sprawdzić jej sprawność?
    Trzeba rozebrać osłony przy stacyjce. To ten element na zdjęciu poniżej na kablu idący od prawej strony do lewej.
    Może to odpadło i antena nie może odczytać transponder lub po prostu miałeś jakieś przepięcie w aucie, co niestety spowodowało uszkodzenie immoboxa (wtedy już w sumie najlepiej zostaje Ci wyłączenie go w ECU, a dorobienie innej metody na deaktywację auta (np. sekretny przycisk)).

    d7379c0348c2a159ed31c9a11935.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A jaki kolor kluczyka masz? Niebieski czy czerwony? Czerwony to matka, która pozwala zaprogramować inne nowe klucze (niebieskie).
    Jeżeli nie masz matki, a tylko niebieski to pozostaje Ci udać się do speca, który najpewniej zaproponuje wyłączenie immo (trzeba w procku ECU zmienić informacje w 3 liniach, aby wyłączyć immo, niestety wtedy tracisz to zabezpieczenie).

    Procedura adaptacji nowego kluczyka, jeżeli masz czerwony (matkę):




    Trzeba rozebrać osłony przy stacyjce. To ten element na zdjęciu poniżej na kablu idący od prawej strony do lewej.
    Może to odpadło i antena nie może odczytać transponder lub po prostu miałeś jakieś przepięcie w aucie, co niestety spowodowało uszkodzenie immoboxa (wtedy już w sumie najlepiej zostaje Ci wyłączenie go w ECU, a dorobienie innej metody na deaktywację auta (np. sekretny przycisk)).

    d7379c0348c2a159ed31c9a11935.jpg
    Klucz mam tylko niebieski, porozbierałem osłony i wszystko wygląda normalnie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A jaki kolor kluczyka masz? Niebieski czy czerwony? Czerwony to matka, która pozwala zaprogramować inne nowe klucze (niebieskie).
    Jeżeli nie masz matki, a tylko niebieski to pozostaje Ci udać się do speca, który najpewniej zaproponuje wyłączenie immo (trzeba w procku ECU zmienić informacje w 3 liniach, aby wyłączyć immo, niestety wtedy tracisz to zabezpieczenie).

    Procedura adaptacji nowego kluczyka, jeżeli masz czerwony (matkę):




    Trzeba rozebrać osłony przy stacyjce. To ten element na zdjęciu poniżej na kablu idący od prawej strony do lewej.
    Może to odpadło i antena nie może odczytać transponder lub po prostu miałeś jakieś przepięcie w aucie, co niestety spowodowało uszkodzenie immoboxa (wtedy już w sumie najlepiej zostaje Ci wyłączenie go w ECU, a dorobienie innej metody na deaktywację auta (np. sekretny przycisk)).

    d7379c0348c2a159ed31c9a11935.jpg
    Klucz mam tylko niebieski, porozbierałem osłony i wszystko wygląda normalnie.

    Jest jakiś spec na forum co ogarnie pozbycie się imo?

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,329
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    2000 rak czyli masz jeszcze 1.1 SPI?
    Musisz iść do kogoś kto jest w stanie otworzyć ECU, wylutować z niego układ, odczytać wsad programatorem, zmienić go i wgrać z powrotem.

    IAW 16FM.E6 (Seicento 1.1 SPI):

    1. Zczytać procek (motorola hc11f1)
    2. Wyedytować wsad :

    Interesują nas adresy od 120h do 140h (przepisać to co poniżej)

    120h : FF FF FF FF FF FF 00 00 FF FF FF FF FF AA DC 12
    130h : FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
    140h : FF FF FF FF FF FF 00 00 FF FF FF FF 00 00 AA E1

    3. Zapisać, zaprogramować procka, poskładać i gotowe.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    2000 rak czyli masz jeszcze 1.1 SPI?
    Musisz iść do kogoś kto jest w stanie otworzyć ECU, wylutować z niego układ, odczytać wsad programatorem, zmienić go i wgrać z powrotem.
    Dokładnie takie oznaczenie mam na kompie czyli IAW 16FM.E6, znalazłem kogoś kto ma kompa bez kodów do mojego seja, tylko pytanie czy wystarczy odpiąć stary i podpiąć rozkodowany żeby chodził? czy jeszcze coś trzeba extra robić?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    37
    Postów
    5,329
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli nowy ten do podmiany ma zdjęte IMMO to wystarczy podmienić i powinno ruszyć.
    Stary zawsze możesz sprzedać, coś jeszcze odzyskasz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Jeżeli nowy ten do podmiany ma zdjęte IMMO to wystarczy podmienić i powinno ruszyć.
    Stary zawsze możesz sprzedać, coś jeszcze odzyskasz.
    Dzięki wielkie Miszko za podpowiedzi, pozdrawiam.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Odepnij moduł immo fiat code - jest za skrzynką bezpieczników w kabinie- dwie wtyczki to nie zainfekujesz czystego sterownika kodem i zawsze odpalisz kluczykiem nawet bez transpondera. Masz abartha a do tego raczej musisz mieć sterwonik ze sportinga- trochę inne mapy paliwowe niż zwykłe 1100 spi jest to opisane konkretnymi literkami po wersji IAW16fm.......

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    szwablandia
    Wiek
    43
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 1.1 Abarth
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Odepnij moduł immo fiat code - jest za skrzynką bezpieczników w kabinie- dwie wtyczki to nie zainfekujesz czystego sterownika kodem i zawsze odpalisz kluczykiem nawet bez transpondera. Masz abartha a do tego raczej musisz mieć sterwonik ze sportinga- trochę inne mapy paliwowe niż zwykłe 1100 spi jest to opisane konkretnymi literkami po wersji IAW16fm.......
    IAW 16FM.E6/6A37-C9

    Taki jest ten cały numer z kompa, tzn., że może się różnić od zwykłego 1.1 SPI? czym to może skutkować?


 

Podobne tematy

  1. problem z kluczykiem i kontrolka fiat code (FIORINO 1,3MJ)
    Napisany przez powerkb na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2015, 15:07
  2. fiat code
    Napisany przez dlxpspo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-01-2012, 09:02
  3. Nie odpala. Fiat code świeci. Kontrolka wtrysku nie świeci.
    Napisany przez tomboy81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-06-2010, 20:00
  4. Kontrolka CODE - Fiat Bravo
    Napisany przez movax na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-11-2009, 21:15
  5. [elektronika, code] Pojawia się code i nie znika z tablicy
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-08-2009, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento swieci code

kontrolka kluczyk fiat seicento

cinquecento kontrolka code

seicento nie pali zolta kontrolka code swieci

seicento migajaca kontrolka code

immobilizer seicento site:fiatklubpolska.pl

Ikona kluczyk fiat seicento

fiat code kontrolka

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl