Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2008
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    7
    Auto
    cintek

    Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??

    CC sporting 80tys km. Czy motul jest dobry?? lub cos innego?? Pozdrawiam:>



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Polecam Mobil S 10w40

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Co do oleju to co jeden użytkownik to odmienna opinia wiec nikt nie będzie w stanie okreslić Ci który olej najlepszy. Szczególnie że 10W40 to półsyntetyk. Zalej który kolwiek oprócz polskich wynalazków bo to się nie nadaje nawet do smarowania łańcucha w motorówce. I do tego dobry filr Knecht albo Mann i wymieniaj olej jak przewidział producent i będzie OK.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2008
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    7
    Auto
    cintek
    No dzieki za porade. pozdrawiam :>

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2009
    Skąd
    Miasteczko Śląskie
    Postów
    2
    Auto
    CC170
    A ja ci polecam na aktualne mrozy 5W40 SL-(oznacza do benzyniaka) i jak pisała kolega Hipo najlepiej coś nie naszego. Dobrze jest też nie zmieniać klasy oleju więc o ile można to sprawdź sobie na jakim wcześniej jeździł twój CC.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał zkurzawa
    5W40 SL
    tyle że to prawdopodobnie jest syntetyk, jeśli kolega jeździł na mineralu to niezbyt bezpiecznie będzie zrobić dla niego taki skok.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    7
    Auto
    fiat cinquecento 900
    8)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Cinquecento 1.1
    Witam ciężko doradzić co kolwiek ja mam silnik 1.1 urzywam Elf Sporti 15w40 i silnik dociągam do 5,5tyś obrotów i nic sie nie dzieje wręcz takie obroty w sportingach są zalecane

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał zkurzawa
    5W40 SL
    tyle że to prawdopodobnie jest syntetyk, jeśli kolega jeździł na mineralu to niezbyt bezpiecznie będzie zrobić dla niego taki skok.
    Niebezpieczeństwo zmiany oleju z mineralnego na syntetyk to mit. Różnica w gęstości na zimno (5W syntetycznego do 15W mineralnego) może jedynie powodować większą utratę oleju w przypadku występowania nieszczelności w silniku w misce olejowej. "Na ciepło" mineralny, czy syntetyczny mają porównywalną gęstość więc jeżeli tracisz olej mineralny to i syntetyczny będzie uciekał. Jeżeli układ smarowania jest szczelny na mineralnym to nie ma obaw aby przejść na syntetyk.

    Sam właśnie zamierzam spowrotem wlać pełny syntetyk do mojego SC900 (160kkm przebeigu), do którego wcześniej (z głupoty i/lub oszczędności) lałem tanie oleje mineralne.

    Oleje syntetyczne są o wiele lepsze od mineralnych.

    Polecam gorąco zapoznać się z tym tekstem jeżeli chodzi o oleje:
    http://hein-podesty.pl/oleje.pdf

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał venomek
    Niebezpieczeństwo zmiany oleju z mineralnego na syntetyk to mit. Różnica w gęstości na zimno (5W syntetycznego do 15W mineralnego) ...........................................
    Oleje syntetyczne są o wiele lepsze od mineralnych.

    Wiem że mit, tyle że gwałtowne wypłukiwanie osadów już takim mitem wcale nie jest.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    42
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    Hipo ma racje olej mineralny pozostawia na ściankach cylindrów tzw. ogar, zastosowanie oleju syntetycznego w silniku który jeździł na mineralnym może spowodować wypłukanie tego ogaru a co za tym idzie dostawanie się dużych ilości oleju do komory spalania, spowoduje to zamulenie silnika i kupę niebieskiego dymu.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    16
    Auto
    FSM/Fiat Cinquecento 903 gaźnik
    Witam. Posiadam CC 900 na gaźniku.
    126 tys. km na liczniku, olej wymieniany był ponoć przy 114 tys. km. Lany był Castrol Magnatec 10W/40. Jaki wlać? Zdaje się, że za jakiś czas moja dziewczyna będzie ode mnie kupować CC, więc chciałbym coś zrobić z silnikiem i nie tylko. Nie wiem, czy konieczna będzie wymiana pierścieni, można by było wymienić zawory i popychacze. Czy wlać 10W/40 czy może tą samą markę, ale 15W/40? Ponoć po remoncie (czyli też pierścienie) trzeba wlać minerał, przejechać około 1000km na nim i potem zmienić na półsyntetyk lub syntetyk.
    A może nic nie trzeba w nim robić, jedynie uszczelkę pod głowicą? Na życzenie mogę nagrać film z pracy silnika.
    Czy przy zmianie oleju z 10W na 15W konieczne jest jakieś płukanie silnika? A jeśli podczas wymiany oleju wyczyściłbym silnik, to jaki olej lać?

    Z góry dziękuję za wszystkie pomocne mi odpowiedzi. Pozdrawiam.
    <-- CC 903ccm

  14. #13
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał kubsztyk
    Lany był Castrol Magnatec 10W/40. Jaki wlać?
    Taki sam.

    Cytat Napisał kubsztyk
    Nie wiem, czy konieczna będzie wymiana pierścieni, można by było wymienić zawory i popychacze
    Są jakieś wskazania do robienia tego? Wskazania typu duży pobór oleju, znaczący spadek kompresji etc.

    Cytat Napisał kubsztyk
    Ponoć po remoncie (czyli też pierścienie) trzeba wlać minerał, przejechać około 1000km na nim i potem zmienić na półsyntetyk lub syntetyk.
    Bzdura. Po remoncie wlewasz taki jak ma być, "układasz" silnik, po 1000km wymieniasz olej i jeździsz dalej.

    Cytat Napisał kubsztyk
    Czy przy zmianie oleju z 10W na 15W konieczne jest jakieś płukanie silnika?
    Po co chcesz zmieniać z 10W na 15W?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    16
    Auto
    FSM/Fiat Cinquecento 903 gaźnik
    Cytat Napisał waho.
    Cytat Napisał kubsztyk
    Nie wiem, czy konieczna będzie wymiana pierścieni, można by było wymienić zawory i popychacze
    Są jakieś wskazania do robienia tego? Wskazania typu duży pobór oleju, znaczący spadek kompresji etc.
    Mam wrażenie, że silnikowi jakby coś przeszkadzało w pracy, słychać takie szuranie, ale być może moje domysły są błędne, może to rozrząd albo łożysko alternatora (chociaż w to drugie mocno wątpię). Gaźnik 2 razy czyściłem, dmuchałem kompresorem, wymieniłem uszczelki i regulowałem, a mimo to obroty jałowe lekko falują. Zdarza się, że czasami, że silnik lekko przerywa gdy przytrzymam na obrotach na biegu jałowym, co mogłoby wskazywać, że któryś zawór jest nieszczelny. Spalanie jest troszkę duże, to znaczy po mieście jakieś 7 - 7,5l, w trasie ok, bo ~ 5l, próbowałem kiedyś ekonomicznej jazdy po mieście na pełnym tankowaniu i niewiele to dało. Nie wiem, może mam nieszczelność na przewodach albo odparowuje mi paliwo z baku, bo na full tankowaniu od pełna do początku czerwonego pola rezerwy przejeżdżam jakieś 350 - 370km.

    Cytat Napisał waho
    Cytat Napisał kubsztyk
    Czy przy zmianie oleju z 10W na 15W konieczne jest jakieś płukanie silnika?
    Po co chcesz zmieniać z 10W na 15W?
    Mój tata stwierdził, że przy takim roczniku i przebiegu powinienem lać mineralny. Zresztą po prostu chciałem wiedzieć, co należy wykonać podczas zmiany oleju na inny rodzaj.

    //EDIT: Kupiłem już i wlałem Castrol Magnatec 10W40 A3/B4
    <-- CC 903ccm

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    Honda
    A co myślicie o tej firmie z olejami? Oleje silnikowe Avii? Miał ktoś z nimi do czynienia?


 

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 20:11
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 14:35
  3. Olej silnikowy
    Napisany przez wencu na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 21:26
  4. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 11:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej 10w40

seicento jaki olej

najlepszy olej 10w40

jaki olej do fiata seicento 900

olej do seicento 900

olej do seicento

seicento olej

jaki olej do fiata seicento 1.1

fiat seicento 900 jaki olej

seicento 900 jaki olejfiat seicento olej olej do seicento 1.1jaki olej do cinquecento 900jaki olej najlepszyjaki olej do seicento 1.1 mpijaki olej do silnika seicento 900fiat seicento jaki olej silnikowydobry olej 10w40jaki olej do cinquecento 700jaki olej do seicento 0.9seicento olej silnikowyjaki olej seicentoolej seicentoolej do silnika 10w40olej silnikowy seicento 900
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl