CC sporting 80tys km. Czy motul jest dobry?? lub cos innego?? Pozdrawiam:>
CC sporting 80tys km. Czy motul jest dobry?? lub cos innego?? Pozdrawiam:>
Polecam Mobil S 10w40
Co do oleju to co jeden użytkownik to odmienna opinia wiec nikt nie będzie w stanie okreslić Ci który olej najlepszy. Szczególnie że 10W40 to półsyntetyk. Zalej który kolwiek oprócz polskich wynalazków bo to się nie nadaje nawet do smarowania łańcucha w motorówce. I do tego dobry filr Knecht albo Mann i wymieniaj olej jak przewidział producent i będzie OK.
No dzieki za porade. pozdrawiam :>
A ja ci polecam na aktualne mrozy 5W40 SL-(oznacza do benzyniaka) i jak pisała kolega Hipo najlepiej coś nie naszego. Dobrze jest też nie zmieniać klasy oleju więc o ile można to sprawdź sobie na jakim wcześniej jeździł twój CC.
tyle że to prawdopodobnie jest syntetyk, jeśli kolega jeździł na mineralu to niezbyt bezpiecznie będzie zrobić dla niego taki skok.Napisał zkurzawa
8)
Witam ciężko doradzić co kolwiek ja mam silnik 1.1 urzywam Elf Sporti 15w40 i silnik dociągam do 5,5tyś obrotów i nic sie nie dzieje wręcz takie obroty w sportingach są zalecane
Niebezpieczeństwo zmiany oleju z mineralnego na syntetyk to mit. Różnica w gęstości na zimno (5W syntetycznego do 15W mineralnego) może jedynie powodować większą utratę oleju w przypadku występowania nieszczelności w silniku w misce olejowej. "Na ciepło" mineralny, czy syntetyczny mają porównywalną gęstość więc jeżeli tracisz olej mineralny to i syntetyczny będzie uciekał. Jeżeli układ smarowania jest szczelny na mineralnym to nie ma obaw aby przejść na syntetyk.Napisał Hipo
Sam właśnie zamierzam spowrotem wlać pełny syntetyk do mojego SC900 (160kkm przebeigu), do którego wcześniej (z głupoty i/lub oszczędności) lałem tanie oleje mineralne.
Oleje syntetyczne są o wiele lepsze od mineralnych.
Polecam gorąco zapoznać się z tym tekstem jeżeli chodzi o oleje:
http://hein-podesty.pl/oleje.pdf
Napisał venomek
Wiem że mit, tyle że gwałtowne wypłukiwanie osadów już takim mitem wcale nie jest.
Hipo ma racje olej mineralny pozostawia na ściankach cylindrów tzw. ogar, zastosowanie oleju syntetycznego w silniku który jeździł na mineralnym może spowodować wypłukanie tego ogaru a co za tym idzie dostawanie się dużych ilości oleju do komory spalania, spowoduje to zamulenie silnika i kupę niebieskiego dymu.
Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.
Witam. Posiadam CC 900 na gaźniku.
126 tys. km na liczniku, olej wymieniany był ponoć przy 114 tys. km. Lany był Castrol Magnatec 10W/40. Jaki wlać? Zdaje się, że za jakiś czas moja dziewczyna będzie ode mnie kupować CC, więc chciałbym coś zrobić z silnikiem i nie tylko. Nie wiem, czy konieczna będzie wymiana pierścieni, można by było wymienić zawory i popychacze. Czy wlać 10W/40 czy może tą samą markę, ale 15W/40? Ponoć po remoncie (czyli też pierścienie) trzeba wlać minerał, przejechać około 1000km na nim i potem zmienić na półsyntetyk lub syntetyk.
A może nic nie trzeba w nim robić, jedynie uszczelkę pod głowicą? Na życzenie mogę nagrać film z pracy silnika.
Czy przy zmianie oleju z 10W na 15W konieczne jest jakieś płukanie silnika? A jeśli podczas wymiany oleju wyczyściłbym silnik, to jaki olej lać?
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne mi odpowiedzi. Pozdrawiam.
Taki sam.Napisał kubsztyk
Są jakieś wskazania do robienia tego? Wskazania typu duży pobór oleju, znaczący spadek kompresji etc.Napisał kubsztyk
Bzdura. Po remoncie wlewasz taki jak ma być, "układasz" silnik, po 1000km wymieniasz olej i jeździsz dalej.Napisał kubsztyk
Po co chcesz zmieniać z 10W na 15W?Napisał kubsztyk
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
Mam wrażenie, że silnikowi jakby coś przeszkadzało w pracy, słychać takie szuranie, ale być może moje domysły są błędne, może to rozrząd albo łożysko alternatora (chociaż w to drugie mocno wątpię). Gaźnik 2 razy czyściłem, dmuchałem kompresorem, wymieniłem uszczelki i regulowałem, a mimo to obroty jałowe lekko falują. Zdarza się, że czasami, że silnik lekko przerywa gdy przytrzymam na obrotach na biegu jałowym, co mogłoby wskazywać, że któryś zawór jest nieszczelny. Spalanie jest troszkę duże, to znaczy po mieście jakieś 7 - 7,5l, w trasie ok, bo ~ 5l, próbowałem kiedyś ekonomicznej jazdy po mieście na pełnym tankowaniu i niewiele to dało. Nie wiem, może mam nieszczelność na przewodach albo odparowuje mi paliwo z baku, bo na full tankowaniu od pełna do początku czerwonego pola rezerwy przejeżdżam jakieś 350 - 370km.Napisał waho.
Mój tata stwierdził, że przy takim roczniku i przebiegu powinienem lać mineralny. Zresztą po prostu chciałem wiedzieć, co należy wykonać podczas zmiany oleju na inny rodzaj.Napisał waho
//EDIT: Kupiłem już i wlałem Castrol Magnatec 10W40 A3/B4
A co myślicie o tej firmie z olejami? Oleje silnikowe Avii? Miał ktoś z nimi do czynienia?