Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2020
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Fiat seicento
    Rocznik
    2004

    Fiat seicento wzmocnienie zawieszenia

    Witam serdecznie, jestem nowy na forum więc z góry liczę na wyrozumiałość. Otóż mam dość nie typowy problem, jestem posiadaczem Fiata seicento van i jak duże grono osób używam go do pracy (po pracy) (jestem hydraulikiem wożę góra 2 skrzynki trochę narzędzi i butle z gazem tlen, co 2, propan) i problem polega na tym że tył zawieszenia strasznie siada przewertowałem już kilka forów na ten temat, nie stety problem z odpowiednimi częściami zamiennymi zmusza mnie do konkretnych przeróbek tylnego zawieszenia. Proszę podpowiedzcie mi czy pasują sprężyny z innego modelu? Ew czy jest możliwość przełożenia części skladnich z innego auta? Czy ktoś już tego próbował? Co myślicie o resorach pneumatycznych? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,459
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ile to wszystko waży?

    Trzy osoby wciśnięte na tylnej kanapie, licząc lekko 250 kg, nie powodowało, że auto mi się jakoś drastycznie obniżało.
    Miałem cywilnego Seiczaka, zresztą ciągle teraz nim tata do pracy jeździ.

    Amortyzatory masz w porządku?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2020
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Fiat seicento
    Rocznik
    2004
    Tak, nie widać wycieków i na przeglądzie ok. Szacuje że około 200 250 kg plus butla LPG. Drastycznie jakoś nie ale leży na odbojach.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,459
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jaki mają przebieg?

    To że nie ma wycieków, nie znaczy, że jest ok.

    Ja wiem, że kiedyś tak się praktykowało, że dopóki nie ciekło, to się jeździło...

    Spróbuj z tym

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Ja wiem że producent podaje ładowność Seicento Van "550 kg", ale to wartość mocno przeszacowana bo w egzemplarzach seryjnych nie montowano wzmocnionych sprężyn zawieszenia. Realnie w aucie używanym 300 kg to max, a jak się go używało na wyboistych drogach to na pewno mniej.
    Co śmieszne Panda pomimo nominalnie mniejszej ładowności (około 400 kg zależnie od modelu) lepiej znosi duże ładunki. Ale tak naprawdę dopiero Palio pozwala wozić więcej, tak do 500-550 kg bez stresu i niszczenia odbojników.

    Auto z 2004 roku ma osłabione sprężyny i amortyzatory (jeśli nie były wymieniane), są dostępne sprężyny "dedykowane" dla wersji VAN (które nie były fabrycznie montowane we wszystkich egzemplarzach!). Na ile wymiana sprężyn i amortyzatorów pomoże? nie wiem, na pewno będzie lepiej, ale czy będzie "dobrze" ... nie wiem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2020
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Fiat seicento
    Rocznik
    2004
    I to by było w sumie mega proste rozwiązanie, tylko jest jedno "ale" nie potrafię ich nigdzie dostać... Wcześniej zalecił mi to mój mechanik tylko w żadnym sklepie z częściami nie ma tych sprężyn. Stąd moja wizja montażu poduszek.

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Sprężyna zawieszenia tylnego Fiat Seicento Van (98-10) 900 SPI , 1.1 SPI , 1.1 M

    Jest też zestaw Eibach za 600, ale wtedy naprawa przekroczy wartość auta ... (można kupić sam tył za 300)
    https://www.autoczesciexpert.pl/eibach-7519083
    Na allegro też widziałem, ceny podobne.
    Przy zestawach Eibach piszą "sport", ale to są identyczne - wzmocnione - sprężyny co w wersji VAN.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,350
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Kiedyś montowałem w Punto wkrętki w sprężyny - takie gumowe. Można było regulować poniekąd czy chcesz twardo ,czy wyżej -kwestia czy wkręcałeś na dole zwoju ,czy w okolicach środka .To tani i prosty patent, ale sprężyny to lepszy choć droższy. Tam gdzie dorabiają sprężyny powinno być dać zrobić ,oni znają charakterystyki tego co wykonują (chyba ,że wiedzą co robią )


 

Podobne tematy

  1. Lift zawieszenia (odwrotność "gleby") w Seicento.
    Napisany przez c64club na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-01-2018, 02:26
  2. Pas przedni wzmocnienie
    Napisany przez sagitek21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-09-2017, 12:45
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2017, 12:32
  4. Wzmocnienie zawieszenia tylnego
    Napisany przez rbs911 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-09-2016, 10:26
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2016, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl