Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
CC 900 Wtrysk, silnik i rysy w układzie tłok cylinder
Jako że jestem nowy na forum witam wszystkich CC maniaków 
Chciałbym wam pokazać mój nowy nabytek który uratowałem w rodzinie od złomowania (kłopoty z silnikiem).
CC 900 wtrysk, 1996r na zamówienie - elektryczne szyby, alarm itp.
Silnik o przebiegu około 180 000 - 200 000
Zaczęło się od tego, że był bardzo słaby nie miał siły żarł olej, palił na niebiesko.
Pomiar ciśnienia na tłokach były odchyłki na 2 - 4 tłoku
Wujek myślał z początku, że to sprzęgło ale odrazu widać było, że coś nie tak z silnikiem.
Pierwsze diagnozy wskazywały na przegrzanie gdyż nie działał termostat i nie załączał się wentylator chłodnicy.
Specjalnie pożyczyłem mikrometr, średnicówkę aby po rozbiórce dokonać pomiarów i wymienić co trzeba. Miałem nadzieję, że tylko pierścienie i uszczelniacze będą do roboty ;]
Ale niestety prawda okazała się bolesna.
Spore rysy na tulejach tłoki poszarpane jakby ktoś w nie walił śrubokrętem to samo tyczy się głowicy.
Zastanawiam się od czego powstały takie duże rysy (wyczuwalne dość paznokciem).
Podejrzewam, że albo ukruszył się pierścień na jednym z tłoków przy zamku bo by na to wyglądało ale czemu na każdym garze takie szkody zwłaszcza 4 miał takie bicie ze skrawki materiału wystają na głowicy i to dalej by szkodziło.
Czy ktoś z szanownych kolegów może mi podpowiedzieć co mogło być prawdopodobną przyczyną takowych uszkodzeń.
Ponoć wcześniej miał wymienianą UPG być może mechanik zrobił fuszerę i jakieś paprochy zostały w środku ?
Wątpię żeby zbierający nagar z oleju dokonał takiej destrukcji ? choć olej tam był lany zwykły najtańszy szrot 10zł za 1L ;] ale jak widać panewki maja ciem całkiem całkiem ;p
Tłoki i tuleje to nominał (ponoć)
Na 2 garze był tez luz w układzie popychacza (na młoteczku można było tłoczek swobodnie wcisnąć palcem)
W tej chwili planuje zakup jakiejś używki silnika aby auto nie stało.
Co proponujecie z tym silnikiem czy olać go i zakładać na razie jakąś używkę ?
Poniżej foto galeria.
Aha na 3 tłoku brakujący pierścień to ja sam połamałem czyszcząc szmatą z nerwów tłok ;]
Foto:
Cc 900 - Pokazywarka.pl
Zdjęcia - Pokazywarka.pl
Pozdrawiam i dzięki za opinie sugestie ;]
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Sprawny silnik do 900 kupisz za 300-400 zł.
-
Nowy klubowicz

Napisał
andrzejmc
Sprawny silnik do 900 kupisz za 300-400 zł.
Własnie przymierzam się do zakupu używanego silnika 900 na wtrysku najlepiej z Seicento bo młodsze roczniki.
Wobec tego mam prośbę przeglądając na Allegro oferty 99% to handlarze i złomiarze mam poważne obawy o stan takich silników w budżecie do 500zł.
Czy ktoś z forum może polecić jakiegoż sprawdzonego forumowicza, sprzedającego , lub i handlarza , oraz firmę gdzie mogę zakupić w miarę pewny silnik z gwarancją rozruchową (może być z zagranicy).
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
-
A skąd jesteś ?
Jak chcesz to napisz na PW.
Podobne tematy
-
Napisany przez jurek_kiler na forum Ducato III
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 05-05-2011, 17:01
-
Napisany przez surmi86 na forum Stilo
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 13-03-2011, 15:36
-
Napisany przez jes na forum Punto II
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 21-02-2010, 14:08
-
Napisany przez Fater48 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 10-10-2009, 16:14
-
Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 24-04-2009, 21:49
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
pierwszy cylinder w cc900
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:18.
W sieci od 2007 roku.