Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2014
    Skąd
    O
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    cc 900
    Rocznik
    1996

    CC 900 Wtrysk, silnik i rysy w układzie tłok cylinder

    Jako że jestem nowy na forum witam wszystkich CC maniaków

    Chciałbym wam pokazać mój nowy nabytek który uratowałem w rodzinie od złomowania (kłopoty z silnikiem).


    CC 900 wtrysk, 1996r na zamówienie - elektryczne szyby, alarm itp.

    Silnik o przebiegu około 180 000 - 200 000

    Zaczęło się od tego, że był bardzo słaby nie miał siły żarł olej, palił na niebiesko.
    Pomiar ciśnienia na tłokach były odchyłki na 2 - 4 tłoku

    Wujek myślał z początku, że to sprzęgło ale odrazu widać było, że coś nie tak z silnikiem.

    Pierwsze diagnozy wskazywały na przegrzanie gdyż nie działał termostat i nie załączał się wentylator chłodnicy.


    Specjalnie pożyczyłem mikrometr, średnicówkę aby po rozbiórce dokonać pomiarów i wymienić co trzeba. Miałem nadzieję, że tylko pierścienie i uszczelniacze będą do roboty ;]

    Ale niestety prawda okazała się bolesna.

    Spore rysy na tulejach tłoki poszarpane jakby ktoś w nie walił śrubokrętem to samo tyczy się głowicy.


    Zastanawiam się od czego powstały takie duże rysy (wyczuwalne dość paznokciem).

    Podejrzewam, że albo ukruszył się pierścień na jednym z tłoków przy zamku bo by na to wyglądało ale czemu na każdym garze takie szkody zwłaszcza 4 miał takie bicie ze skrawki materiału wystają na głowicy i to dalej by szkodziło.


    Czy ktoś z szanownych kolegów może mi podpowiedzieć co mogło być prawdopodobną przyczyną takowych uszkodzeń.

    Ponoć wcześniej miał wymienianą UPG być może mechanik zrobił fuszerę i jakieś paprochy zostały w środku ?

    Wątpię żeby zbierający nagar z oleju dokonał takiej destrukcji ? choć olej tam był lany zwykły najtańszy szrot 10zł za 1L ;] ale jak widać panewki maja ciem całkiem całkiem ;p

    Tłoki i tuleje to nominał (ponoć)
    Na 2 garze był tez luz w układzie popychacza (na młoteczku można było tłoczek swobodnie wcisnąć palcem)

    W tej chwili planuje zakup jakiejś używki silnika aby auto nie stało.


    Co proponujecie z tym silnikiem czy olać go i zakładać na razie jakąś używkę ?

    Poniżej foto galeria.

    Aha na 3 tłoku brakujący pierścień to ja sam połamałem czyszcząc szmatą z nerwów tłok ;]


    Foto:

    Cc 900 - Pokazywarka.pl
    Zdjęcia - Pokazywarka.pl

    Pozdrawiam i dzięki za opinie sugestie ;]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Sprawny silnik do 900 kupisz za 300-400 zł.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2014
    Skąd
    O
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    cc 900
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Sprawny silnik do 900 kupisz za 300-400 zł.
    Własnie przymierzam się do zakupu używanego silnika 900 na wtrysku najlepiej z Seicento bo młodsze roczniki.



    Wobec tego mam prośbę przeglądając na Allegro oferty 99% to handlarze i złomiarze mam poważne obawy o stan takich silników w budżecie do 500zł.

    Czy ktoś z forum może polecić jakiegoż sprawdzonego forumowicza, sprzedającego , lub i handlarza , oraz firmę gdzie mogę zakupić w miarę pewny silnik z gwarancją rozruchową (może być z zagranicy).

    pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    A skąd jesteś ?
    Jak chcesz to napisz na PW.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Kontrolka WTRYSK PALIWA
    Napisany przez jurek_kiler na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2011, 18:01
  2. [silnik] JTD 115 wtrysk wstępny, FiatECUScan
    Napisany przez surmi86 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-03-2011, 16:36
  3. [silnik] Nie pali czwarty cylinder
    Napisany przez jes na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 15:08
  4. [silnik] Świrujący wtrysk
    Napisany przez Fater48 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-10-2009, 17:14
  5. Jak zamaloważ rysy na?
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2009, 22:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pierwszy cylinder w cc900

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl