Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    50
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994

    CC 700 przedmuch do gaźnika

    Cześć.
    Mam cienkiego 700 cm z gaźnikiem FOS.
    Borykam się z problemem braku mocy, auto ledwo się kula, Vmax = 70km/h a osiąga ją w 2-3 minuty dodatkowo gnojek pali lekko 10l/100 km.
    Na wysokich obrotach zaczyna się dławić. Zdjąłem plastikową pokrywę gaźnika i zauważyłem, że jest mocny przedmuch z silnika do gaźnika w momencie gdy otwieram przepustnice. Aż wydmuchuje paliwo.
    Wczoraj wytargałem głowicę, spodziewałem się wypalonego zaworu albo gniazda. Okazało się, że uszczelka uległa biodegradacji. Dodatkowo zalałem wczoraj komory ropą i przez noc praktycznie nic nie ubyło. Jednocześnie mnie to cieszy i martwi, bo skończyły mi się pomysły co to może być??
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?
    Głowicę mam ciągle wyjętą i mogę jeszcze posprawdzać coś, tylko co?

    Gaźnik był wcześniej wyciągnięty i wyczyszczony, zmienione uszczelki - ale problem pozostał. Składu mieszanki nie umiałem ustawić (ustawiłem na czuja).

    Jeszcze jedno, problem zaczął się mniej więcej wtedy kiedy zdarzył się taki przypadek: spadł pasek z alternatora, ale na wale jeszcze chwilę wirował i zdemolował trochę okolice - wyrwał korek oleju itd.
    Ostatnio edytowane przez c89233 ; 29-06-2016 o 10:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może rozrząd przestawiony? Taka utrata mocy, vmax=70, mułowatość i jeszcze wspominasz o tym przedmuchu by - tak ja myślę - sugerowało niedomykanie zaworów w odpowiednim momencie, a więc przestawiony rozrząd.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Jak brak mocy, to zawsze gażnik albo rozrząd-głowica, bo to jest elektronik, więc z zapłonem nie ma problemów, albo wymianka oleju już czeka.
    I like my FIAT Cinquecento.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    80
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał c89233 Zobacz post
    ..... spadł pasek z alternatora, ale na wale jeszcze chwilę wirował i zdemolował trochę okolice - wyrwał korek oleju itd.
    Czujnik położenia wału ? Może się przesunął.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    50
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994
    Cześć
    Dzięki za odpowiedzi. Właśnie poskładałem go do kupy ale raczej nic to nie dało (nie jeździlem jeszcze, ale przedmuch nadal jest).
    Rozrząd jest ustawiony OK.
    Czujnik wału faktycznie ciut dogiąłem, zobaczymy jutro czy coś to dało.
    Jak to składałem, zauważyłem że w podstawie gaźnika jest kanał chyba odpowietrzający pokrywę zaworów, może tamtędy dmucha? Tylko dlaczego skoro zawory są szczelne.
    Tu filmik (dźwięk się nie nagrał nie wiem dlaczego) https://vid.me/Rbcu

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    50
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994
    Wczoraj walczyłem dalej z tematem, mój nowy trop: zbyt bogata mieszanka.
    Podczas pracy na jałowym widać jak po prawej przepustnicy ścieka sporo paliwa. Jak zamknąłem pokrywę dolotu i pogazowałem trochę, to po chwili zaczęło wyciekać spod niej paliwo w miejscu zaznaczonym strzałką uzbierało się tyle paliwa, że zaczęło przelewać się do zewnątrz

    gaźnik niedawno cały rozbierałem, wyczyściłem i poskładałem na nowych uszczelkach. śrubę od mieszanki mam wkręconą na maxa a i tak auto chodzi i przy takich temperaturach jak teraz odpala bez ssania.
    Co myślicie?


 

Podobne tematy

  1. Oświetlenie bagażnika
    Napisany przez Nedwedz na forum Croma
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 05-07-2023, 10:26
  2. Kręci, nie pali, chyba przedmuch na 3 i 4 cylindrze
    Napisany przez ponkaz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-11-2013, 21:33
  3. wyłącznik bagażnika
    Napisany przez adatru1111 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-07-2013, 00:24
  4. dziwne zachowanie głośnika
    Napisany przez kowal na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-07-2010, 17:07
  5. Czujnik bagażnika?
    Napisany przez dave33 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2010, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szczelnie w gaznik cc700

przedmuchy z gaznika

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437cc-700-przedmuch-do-gaznika-33120

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl