Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2025
    Skąd
    dolny śląsk
    Wiek
    19
    Postów
    9
    Auto
    Cinquecento 700 ED
    Rocznik
    1994

    CC 700 nie odpala na zimnym chyba że dodam gazu, czasami gaśnie na luzie

    Witam, proszę o pomoc. Dziś była moja pierwsza jazda po zakupie tego samochodu, Przy zimnym silniku auto nie pali, przy odpalonnym ssaniu muszę dodać lekko gazu i jak "załapie", to po puszczeniu gazu po paru sekundach gaśnie. Po parudziesięciu sekundach pomagania silnikowi przepustnicą, mogę ją puścić i przestaje gasnąć (tylko na ssaniu, bez ssania i tak gaśnie). Puszczam ssanie, jadę*i tak po około 5km jazdy, jak silnik schodzi z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, są na tyle niskie żeby zapalić lampkę ciśnienia oleju na parę sekund. W tym wypadku muszę dodać troszkę gazu*na ułamek sekundy żeby lampka zgasła. Dodam, że z wydechu słyszę jak co jakiś czas "pomija" spalanie na jednym z cylindrów i widzę z wydechu kropelki paliwa, chodź to było jeszcze na ssaniu na niedogrzanym silniku. Czego to może być wina? Nie mam doświadczenia z naprawianiem silników, dopiero co zaczynam swoją przygodę z regulowaniem gaźników i naprawianiu drobnych problemów. Już pobrałem "sam naprawiam" z forum i chciałbym się nauczyć*na tyle, żeby umieć sam naprawiać takie problemy. Jak dobrze rozumiem powinienem włączyć ssanie, odpalić i chwilę odczekać (np. otworzyć bramę wjazdową), wyłączyć*ssanie i jechać? Z góry dziękuję
    Ostatnio edytowane przez speedyes ; 16-05-2025 o 20:48 Powód: kręci > odpala, bo samochód kręci ale nie odpala bez gazu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    694
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    A dlaczego tylko gaźnik? Inne rzeczy też decydują o pracy silnika. Zapłon (mechaniczny rozdzielacz). Paliwo (pompa, regulacja ciśnienia). Ustawienie rozrządu, luzy zaworowe (chyba prawie wszystkie możliwe Fiatowskie 8V).
    Jak zaczynasz, to zacznij ogólnie od nauki podstaw (YouTube jest zawalony takimi treściami, najlepsze po angielsku). Szukaj!
    Graty na gaźnikach/rozdzielaczach regulowało się na: obroty (rosną/spadają, równe/nierówne), podciśnienie w dolocie (wakuometr), wyprzedzenie zapłonu (stroboskop), oraz na analizator spalin.
    "Na oko" i metodą prób i błędów też można kręcić, aż się coś poprawi, ale to działanie na oślep. Nauka/wnioski będą mizerne.

    Na pierwsze auto to powinieneś wybrać coś bardziej współczesnego, ale ze starą rodziną silników = tu ideałem do nauki jest np. model Punto 2 lub Grande Punto.
    Masz tam klasyczną mechanikę, ale nie prehistorię (jest już wtrysk i ECU wszystkim steruje) oraz nowoczesną warstwę (elektronika OBD2, CAN).

    Auto z gaźnikiem musi się wstępnie rozgrzać na "ssaniu", co trwało kilka/kilkanaście minut z tego co pamiętam, minimum. A teraz mamy przecież ochłodzenie w połowie maja (w nocy, z rana, to prawie zima).
    A nie, że tylko odpalisz, otwierasz garaż i już chcesz zabierać mu ssanie (silnik jest jeszcze zimny i paliwo nie jest rozpylane właściwie, dlatego trzeba podawać więcej w cylindry)!
    Nowsze samochody z wtryskiwaczami udają gaźnik! Też celowo "przelewają" na zimno ("ssanie" też jest, "komputer" ECU decyduje). Spaliny z zimnego samochodu śmierdzą paliwem.

    Podsumowanie: prawdopodobnie nie umiesz obsługiwać starego samochodu ze ssaniem (dajesz za dużo, za mało, za krótko, za długo). Możliwe, że nie ma żadnej wielkiej awarii, tylko jakaś bzdura (śrubki regulacyjne, linki itp.). W złomach tego typu z tej epoki, było co regulować ręcznie (ale tu instrukcje, serwisówki, książki, powinny pomóc na początek - kiedyś tylko tyle było i ludzie dawali radę, bez interneciku, forum, Fejsbuczka itd.).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 17-05-2025 o 00:02 Powód: Następny leń. Epidemia.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2025
    Skąd
    dolny śląsk
    Wiek
    19
    Postów
    9
    Auto
    Cinquecento 700 ED
    Rocznik
    1994
    Dziękuję za obszerną odpowiedź! Nie umiem obsługiwać takiego samochodu i mam pierwszą styczność z gaźnikami (poza kosiarkami), co jest w dużej mierze spowodowane tym, że w okresie moich narodzin, nowe samochody z wtryskami były normą. Nadal wydaje mi się że jest to bardzo dziwne, że żeby samochód odpalić muszę dać mu lekko gazu, nawet przy ssaniu! Jak już załapie, to bez ręcznego kontrolowania obrotów też gaśnie. Dziś się nim znowu przejechałem żeby mieć bardziej dokładny wgląd w to jak się samochód zachowuje, i z moich obserwacji wynika, że raz na ssaniu ma wyższe obroty niż zazwyczaj (co chyba jest normalne), a raz ma obroty jakby ssania nie było i w końcu po paru chwilach gaśnie. Nie jestem w stanie stwierdzić od czego to zależy, ale jak się tak wstrzeli że zostaje na tych wyższych obrotach, to tak zostaje na minutkę i znowu wraca do niższych obrotów (jakby bez ssania), a parę chwil później znowu zaczyna się poddawać. Już po zagrzaniu bez ssania nie gaśnie, ale ma na tyle niskie obroty żeby migać lampką od ciśnienia oleju w rytm spalania paliwa w cylindrach, a czasami świeci na stałe dopóki mu nie dodam lekko gazu. Czy ktoś wie jaka może być najczęściej spotykana przyczyna do takiego typu problemów? Z mojej prymitywnej wiedzy strzelał bym w regulację obrotów jałowych w gaźniku, ale pewnie jest coś czego jeszcze nie wiem. Świec jeszcze nie sprawdzałem, obudowa filtru paliwa jest przeźroczysta, więc stawiam że został w pewnym momencie wymieniony na nieoryginalny.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2025
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    61
    Postów
    2
    Auto
    cinquecento 700
    Rocznik
    1998
    Cinkus z 91 ,ile ma przebiegu ta bestia. Mechanicy czyt.[wymieniacze] raczej Ci nie naprawią,nieopłacalne i brak części.Samodzielnie, to metoda prób i błędów jak w moim przypadku.Cinuecento 700 z 98,był ten aisan-predator wężyki,czujniki,podcisnienia,nie do ogarnięcia,przekładka na gażnik FOS i cinkus nadal śmiga.Na ssaniu jak pompka i świece ok nie powinien gasnąć.podkręć mu obroty,zobacz co to zmienia,sprawdz czy nie zaciąga gdzies powietrza,tę wężyk od filtra paliwa jak masz gumowy zmien na taki żeby widać było paliwo.Dalej ,dzięki koledze, który udostępnił pdf,rozkręcił bym ten gaznik ,moim zdaniem to coś z paliwem ,zaznaczam że to tylko moje wnioski laika, co próbuje czasami naprawiać ten bolid.Może jakiś kolega z forum z praktyczną znajomścią mechaniki ćoś podpowie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2025
    Skąd
    dolny śląsk
    Wiek
    19
    Postów
    9
    Auto
    Cinquecento 700 ED
    Rocznik
    1994
    Kurcze machnąłem się w profilu i wpisałem 91 zamiast 94. Przebieg o ile nie kręcony to 137k, wersja young więc sądząc po wikipedii to wersja z katalizatorem, więc gaźnik aisan, ale to już zweryfikuję jak zrobię miejsce na rozebrane części do tego auta, bo planuję rozebrać górę silnika przez dziwne cykanie z silnika jakie ostatnio wyskoczyło po wspawaniu latającego układu wydechowego (30 letnia guma/plastik już się rozerwał). Tak swoją drogą, to naprawiło w jakimś stopniu problem z utrzymaniem obrotów! Teraz wystarczy ssanie i lekka pomoc na początku (jakieś parę sekund), a potem mogę go zostawić w spokoju. Nadal muszę dać mu trochę gazu żeby odpalił, ale zauważalnie lepiej sobie radzi po odpaleniu. W instrukcji serwisowej wyczytałem że gaźnik sam reguluje poziom ssania w zależności od temperatury silnika. Czy to znaczy że w sumie mogę zostawić na stałe włączone ssanie i się tym nie martwić? Po rozgrzaniu silnika rzeczywiście nie usłyszałem żadnej różnicy w obrotach z wyciągniętym i wsadzonym przyciskiem. Nadal na zimnym gaśnie bez ssania więc i tak to muszę mieć włączone aż się zagrzeje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2025
    Skąd
    dolny śląsk
    Wiek
    19
    Postów
    9
    Auto
    Cinquecento 700 ED
    Rocznik
    1994
    Wracam po paru miesiącach, i po wymianie wszystkich rurek podciśnieniowych auto ożyło! Trzymie obroty, jak jest paliwo w pompie i w gaźniku to odpala od strzała. Teraz muszę tylko ogarnąć stukanie w silniku (chyba popychacze), i nie będę się bał wyjechać tym na ulicę


 

Podobne tematy

  1. Gaśnie czasami na luzie 1.4 90km
    Napisany przez kontini90 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-08-2017, 12:00
  2. Stuki na luzie i po puszczeniu gazu
    Napisany przez dbh na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-04-2017, 11:31
  3. Kręci, nie pali, chyba przedmuch na 3 i 4 cylindrze
    Napisany przez ponkaz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-11-2013, 21:33
  4. Silnik czasami gaśnie po zdjęciu nogi z gazu
    Napisany przez jagie na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 25-03-2013, 10:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2012, 16:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

testing

testing0XOR(if(now()=sysdate() sleep(15) 0))XORZtesting-1 waitfor delay 0:0:15 --testingDBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)CHR(98)CHR(98) 15)testingGaxG9IgetestingR6OAOZBgtestingXMs8vwLR; waitfor delay 0:0:15 --testingWCwKP1ro OR 476=(SELECT 476 FROM PG_SLEEP(15))--testingsx95JSUN) OR 474=(SELECT 474 FROM PG_SLEEP(15))--testingsROjsN5C; waitfor delay 0:0:15 --testing8wcAwOyx OR 399=(SELECT 399 FROM PG_SLEEP(15))--testingEcdvKLF6) OR 615=(SELECT 615 FROM PG_SLEEP(15))--testingXixowF54)) OR 88=(SELECT 88 FROM PG_SLEEP(15))--testingqJKgkwbP)) OR 572=(SELECT 572 FROM PG_SLEEP(15))--testingN8j4mAFo) OR 588=(SELECT 588 FROM PG_SLEEP(15))--testing2MtfsIGE OR 792=(SELECT 792 FROM PG_SLEEP(15))--testingszosCwr1; waitfor delay 0:0:15 --testingJrFssrVk)) OR 686=(SELECT 686 FROM PG_SLEEP(15))--

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl