Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Zwykla rura jako tlumik srodkowy
Witam
Musialem wymienic tlumik srodkowy (ten z oplotka), bo by przerdzewialy i auto pierdzialo.
Podjechalem do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata i zrobili mi.
Wyjezdzam z serwisu - cos wali od spodu i jechac sie nie da, bo taki halas. JAkby ktos rura walil od spodu w podloge.
Okej, cos tam naciagneli, zawieszki poprawili. Problem rozwiazany.
Ostatnio chcialem zobaczyc jak wyglada nowa czesc w aucie, latarka zaswiecilem od spodu i co widze ? Wspawana zwykla rure. Oplotki brak. Wyje mi sie rowniez, ze ta oplotka tez byla dookola jakiegos zgrubienia, co podejrzeam rowniez mialo eliminowac jakies wibracje po drodze.
Pytanie - czy to normalne ze wstawia sie zwykla rure zamiast ten "ze zgrubieniem i oplotka", czy moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Masz na myśli złącze elastyczne w oplocie prze tłumikiem środkowym ? Jeżeli tak to zdecydowanie nie powinno być zastąpione rurą. W niektórych modelach samochodów ludzie aby zmniejszyć wibracje stosują dłuższe złącze lub nawet dwa.
-

Napisał
brawodwa
moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?
Nie może ,a na pewno .
łącznik elastyczny montowany jest po to aby ruchy silnika i drgania nie przenosiły się na elementy układu wydechowego .Żadna zawieszka rury i tłumika nie wytrzyma ruchów i drgań silnika .Taka robota powinna być karana . Wróć tam i na ich koszt żądaj naprawy ,a najlepiej niech wymienią całą rurę z elastycznym łącznikiem .nr ASMET ASM16.093 cena około 120zł
Wymiana bez spawania i przynajmniej dobrze wyprofilowany łącznik :
https://e-katalog.intercars.com.pl/#...wydechowa.html
-
Klubowicz

Napisał
brawodwa
Musialem wymienic tlumik srodkowy (ten z oplotka), bo by przerdzewialy i auto pierdzialo.
To nie jest żaden tłumik, tylko łącznik elastyczny wydechu. Sama jego nazwa sugeruje do czego służy.

Napisał
brawodwa
Podjechalem do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata i zrobili mi.Wyjezdzam z serwisu - cos wali od spodu i jechac sie nie da, bo taki halas. JAkby ktos rura walil od spodu w podloge.
Okej, cos tam naciagneli, zawieszki poprawili. Problem rozwiazany.Ostatnio chcialem zobaczyc jak wyglada nowa czesc w aucie, latarka zaswiecilem od spodu i co widze ? Wspawana zwykla rure. Oplotki brak. Wyje mi sie rowniez, ze ta oplotka tez byla dookola jakiegos zgrubienia, co podejrzeam rowniez mialo eliminowac jakies wibracje po drodze.Pytanie - czy to normalne ze wstawia sie zwykla rure zamiast ten "ze zgrubieniem i oplotka", czy moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?
Jak się nazywał ten warsztat? Może "U Janusza", albo "Cytryn i Gumiak". A tak na poważnie, to aż się wierzyć nie chce, że takie numery jeszcze ktoś od...la. Napisz może tutaj na forum co to za warsztat, żeby ludzie omijali to miejsce z daleka.
-

Napisał
vitos
to aż się wierzyć nie chce, że takie numery jeszcze ktoś od...la
Lepiej uwierz, bo w niektórych warsztatach to "standardowa procedura serwisowa". Facet który robi mi naprawy tłumików mówi, że widuje takie rzeczy kilka razy w tygodniu. I większość tego jest zrobione w "renomowanych autoryzowanych serwisach". A najlepsze jest to, że zamontowanie "dorabianego" (przystosowanego ręcznie uniwersalnego zamiennika) łącznika elastycznego wydechu zajmuje dosłownie kilka minut (jak się ma na miejscu co trzeba), albo mniej niż godzinę -> z czekaniem na przywiezienie części z hurtowni/ASO. I kosztuje przeważnie mniej niż stówkę, wyjątkiem są łączniki wymagające demontażu kawałka układu wydechowego i/lub nietypowej średnicy albo długości (czasem sam demontaż/montaż zajmuje godzinę albo lepiej). Warsztat "tłumikarza" mam niedaleko, byłem tam nieraz, też sporo widziałem. Jak przychodzi do roboty coś od blacharzy, to wręcz "musowo" że tłumiki będą pospawane na sztywno i byle jak, ale mechanicy wcale nie są dużo lepsi. Po prostu dopóki klient płaci za taką robotę, to tak będą robić.
I powiem Ci że Cytryn & Gumiak Inc. to nie jest dno dna naszych "usług serwisowych" w klasie "dobrze bo tanio", oni są ... średni.
Tak, wiem że to postacie fikcyjne ... na pewno jesteście pewni że tak jest?!
-

Napisał
brawodwa
do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata
Pewnie więcej fuszerek mieli i stracili "autoryzację"
Podobne tematy
-
Napisany przez Arturs1 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 04-07-2017, 19:36
-
Napisany przez abramss na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 24-02-2015, 21:43
-
Napisany przez tdq na forum Stilo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 19-08-2014, 01:07
-
Napisany przez freemc na forum Stilo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 06-05-2014, 19:37
-
Napisany przez sqbnc na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 26-11-2010, 21:54
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49.
W sieci od 2007 roku.