Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2018
    Skąd
    Zachodniopomorskie
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2007

    Zwykla rura jako tlumik srodkowy

    Witam
    Musialem wymienic tlumik srodkowy (ten z oplotka), bo by przerdzewialy i auto pierdzialo.
    Podjechalem do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata i zrobili mi.
    Wyjezdzam z serwisu - cos wali od spodu i jechac sie nie da, bo taki halas. JAkby ktos rura walil od spodu w podloge.
    Okej, cos tam naciagneli, zawieszki poprawili. Problem rozwiazany.

    Ostatnio chcialem zobaczyc jak wyglada nowa czesc w aucie, latarka zaswiecilem od spodu i co widze ? Wspawana zwykla rure. Oplotki brak. Wyje mi sie rowniez, ze ta oplotka tez byla dookola jakiegos zgrubienia, co podejrzeam rowniez mialo eliminowac jakies wibracje po drodze.

    Pytanie - czy to normalne ze wstawia sie zwykla rure zamiast ten "ze zgrubieniem i oplotka", czy moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    42
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Masz na myśli złącze elastyczne w oplocie prze tłumikiem środkowym ? Jeżeli tak to zdecydowanie nie powinno być zastąpione rurą. W niektórych modelach samochodów ludzie aby zmniejszyć wibracje stosują dłuższe złącze lub nawet dwa.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,732
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał brawodwa Zobacz post
    moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?
    Nie może ,a na pewno .
    łącznik elastyczny montowany jest po to aby ruchy silnika i drgania nie przenosiły się na elementy układu wydechowego .Żadna zawieszka rury i tłumika nie wytrzyma ruchów i drgań silnika .Taka robota powinna być karana . Wróć tam i na ich koszt żądaj naprawy ,a najlepiej niech wymienią całą rurę z elastycznym łącznikiem .nr ASMET ASM16.093 cena około 120zł
    Wymiana bez spawania i przynajmniej dobrze wyprofilowany łącznik :
    https://e-katalog.intercars.com.pl/#...wydechowa.html

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał brawodwa Zobacz post
    Musialem wymienic tlumik srodkowy (ten z oplotka), bo by przerdzewialy i auto pierdzialo.
    To nie jest żaden tłumik, tylko łącznik elastyczny wydechu. Sama jego nazwa sugeruje do czego służy.

    Cytat Napisał brawodwa Zobacz post
    Podjechalem do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata i zrobili mi.Wyjezdzam z serwisu - cos wali od spodu i jechac sie nie da, bo taki halas. JAkby ktos rura walil od spodu w podloge.
    Okej, cos tam naciagneli, zawieszki poprawili. Problem rozwiazany.Ostatnio chcialem zobaczyc jak wyglada nowa czesc w aucie, latarka zaswiecilem od spodu i co widze ? Wspawana zwykla rure. Oplotki brak. Wyje mi sie rowniez, ze ta oplotka tez byla dookola jakiegos zgrubienia, co podejrzeam rowniez mialo eliminowac jakies wibracje po drodze.Pytanie - czy to normalne ze wstawia sie zwykla rure zamiast ten "ze zgrubieniem i oplotka", czy moze zrobili mnie w ciula i polecieli po kosztach materialu i zawyzajac robocizne ?
    Jak się nazywał ten warsztat? Może "U Janusza", albo "Cytryn i Gumiak". A tak na poważnie, to aż się wierzyć nie chce, że takie numery jeszcze ktoś od...la. Napisz może tutaj na forum co to za warsztat, żeby ludzie omijali to miejsce z daleka.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    to aż się wierzyć nie chce, że takie numery jeszcze ktoś od...la
    Lepiej uwierz, bo w niektórych warsztatach to "standardowa procedura serwisowa". Facet który robi mi naprawy tłumików mówi, że widuje takie rzeczy kilka razy w tygodniu. I większość tego jest zrobione w "renomowanych autoryzowanych serwisach". A najlepsze jest to, że zamontowanie "dorabianego" (przystosowanego ręcznie uniwersalnego zamiennika) łącznika elastycznego wydechu zajmuje dosłownie kilka minut (jak się ma na miejscu co trzeba), albo mniej niż godzinę -> z czekaniem na przywiezienie części z hurtowni/ASO. I kosztuje przeważnie mniej niż stówkę, wyjątkiem są łączniki wymagające demontażu kawałka układu wydechowego i/lub nietypowej średnicy albo długości (czasem sam demontaż/montaż zajmuje godzinę albo lepiej). Warsztat "tłumikarza" mam niedaleko, byłem tam nieraz, też sporo widziałem. Jak przychodzi do roboty coś od blacharzy, to wręcz "musowo" że tłumiki będą pospawane na sztywno i byle jak, ale mechanicy wcale nie są dużo lepsi. Po prostu dopóki klient płaci za taką robotę, to tak będą robić.
    I powiem Ci że Cytryn & Gumiak Inc. to nie jest dno dna naszych "usług serwisowych" w klasie "dobrze bo tanio", oni są ... średni.
    Tak, wiem że to postacie fikcyjne ... na pewno jesteście pewni że tak jest?!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,732
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał brawodwa Zobacz post
    do dawnego autoryzowanego serwisu Fiata
    Pewnie więcej fuszerek mieli i stracili "autoryzację"


 

Podobne tematy

  1. Tlumik koncowy
    Napisany przez Arturs1 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-07-2017, 19:36
  2. Tłumik srodkowy
    Napisany przez abramss na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2015, 21:43
  3. Tlumik tylny JTD - jaki zaczep?
    Napisany przez tdq na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-08-2014, 01:07
  4. Pytanie o tlumik srodkowy
    Napisany przez freemc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-05-2014, 19:37
  5. tlumik do HGTki
    Napisany przez sqbnc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-11-2010, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467zwykla-rura-jako-tlumik-srodkowy-42411

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl