Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Zawór zwrotny w pompie paliwa
Witam,
Mam problem z odpalaniem bravo 1.4 90km. Najprawdopodobniej zawór zwrotny w pompie paliwa puszcza. Kupiłem uzywke i na chwilę problem się rozwiązał ale znowu wraca. moje pytanie czy można jakąś modyfikacje zrobić aby nie kupować nowej pompy paliwa? Jeżdżę na LPG i pompa tylko do odpalania potrzebna☺
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Zawór zwrotny paliwa (jako osobny element) kosztuje około 20 PLN. Trzeba go założyć jak najbliżej zbiornika, żeby jak najmniej paliwa "uciakało" z przewodu (do zbiornika). Na rynku jest tego dużo różnych modeli, więc musisz wybrać taki który najłatwiej będzie zamontować (rodzaj wejść, średnice, wielkość).
-
Nowy klubowicz
Jak masz dwie pompy, to podjedz do mechanika lub sam pokombinuj, pompy w bravo są łatwe do rozłożenia i złożenia, ja tak samo miałem i wystarczyło przełożyć tylko górę pompy to starego doły i wszystko śmiga do chwili obecnej, a cofało mi się paliwo, od chwili zgaszenia silnika, od razu. nawet było słychać jak ścieka do zbiornika. Fakt ciężko jest odkręcić ją ale potem reszta to 20minut pracy i zaoszczędzone jakieś 100zł u mechanika i na pompie.
-
Klubowicz
A co się dzieje? silnik ma ciężko odpalić na zimno? jeśli tak to problem nie leży w pompie tylko przestawionych mapach wtrysku przez za szybkie przełączanie na LPG
ten silnik jest bardzo wrażliwy na to.
-
Nowy klubowicz
Próbowałem ja rozłożyć i wyglądała jakby nierozbieralna była, zresztą obie puszczają paliwo spowrotem do zbiornika.
Z LPG wydaje się wszystko ok po zmianie na używana przez pewien czas odpalalo normalnie a teraz się sytuacja pogorsza.
Silnik odpala na zimno ale się dławi i gaśnie, za drugim odpaleniem lekko szarpie ale przy lekkim dodaniu gazu wszystko się normuje i potem już ok.
-
Klubowicz
Na LPG będzie pracować dobrze, chodzi o to że sterownik LPG potrafi przestawić mapy w sterowniku benzyny, przez co efektem jest problem z rozruchem na zimno. Komp z 1.4 jest na to bardzo wrażliwy, w 90% przypadkach pomaga zakręcenie butli LPG i jazda na samej benzynie z 30-50Km aby sterownik benzyny na nowo nauczył się map zapłonu.
Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 28-08-2018 o 14:07
-
Nowy klubowicz
Tylko w takim przypadku jak mówisz wystarczy w MES zresetować samoadaptacje i powinno wrócić wszystko w porządku jeżeli chodzi o odpalanie? Przynajmniej na chwilę?
Ostatnio edytowane przez olsenoz ; 28-08-2018 o 14:10
-
Nowy klubowicz
Problem rozwiązany - problemem było Paliwo! Wyjechałem stare i zalałem nowym i problemy ustąpiły.
I nie była to wina map gazu bo zrobiłem ponad 500km i nic się nie zmieniało w tej kwestii. Może komuś się przyda. Moja kilkumiesieczna walka dobiegła końca ☺
-
Klubowicz
Ja myślę że to jednak mapy benzyny wróciły do normy, zresztą już nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek, jeżeli masz faktycznie LPG do regulacji to problem wróci za parę tygodni.
-
Nowy klubowicz
To nie mapy, jak miałem złe mapy to reset map benzyny od razu pomagał a próbowałem kilka razy resetować i nic . Nic się nie zmianialo z odpalaniem.. Sam Mechanik podsunął mi ten pomysł bo już kilkukrotnie się z tym spotkał.
-
Klubowicz
Przez ostatnie 10 lat jak jeżdżę nie miałem problemów z jakością paliwa a tankuje gdzie popadnie, nawet wyjazdy do Ukrainy tankowanie tam nic się nie działo, myślę że to jakiś mit powtarzany przez mechaników wyuczonych w latach 80tych, to nie te czasy, obecnie paliwo gdzie nie zatankujesz jest takiej samej jakości.
Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 08-09-2018 o 20:54
Podobne tematy
-
Napisany przez marcpro na forum Croma
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 10-11-2016, 22:50
-
Napisany przez kamilekkk2 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 23-06-2015, 22:01
-
Napisany przez ero1884 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 01-10-2013, 16:51
-
Napisany przez NoVi na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 27-08-2013, 19:43
-
Napisany przez kamil vfr na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 22-07-2012, 23:20
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
bravo ii cofanie paliwa
,
zawor pompy paliva bravo
,
naprawa zaworu zwrotnego fiat 1.4
,
zaworek zwrotny fiat bravo ii 1.4
,
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467zawor-zwrotny-w-pompie-paliwa-42162
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:31.
W sieci od 2007 roku.