Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree2lubi to!

Temat: Zaparowane szyby - czy to norma w Bravo?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2015
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Czy po tej operacji szyby nadal parują?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Nie. Zero pary na szybach. Po odparowaniu wlacza się "full auto" i nic wiecej nie trzeba robić. Dokladnie tak jak w Cromie.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i klapka tez się zacięta w pozycji zamkniętej
    20151220_152653.jpg
    Próbowałem wyciągnąć aktywator zgodnie z
    http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=71&t=7901
    i powiem tak - prze**bane ;/

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    I teraz pytanie do mrozek: ta klapka w pozycji otwartej idzie w górę czy w dół względem tego co jest na moim zdjęciu? Patrząc po śladzie chyba w górę?
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 20-12-2015 o 17:18
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Hmm... nie.pamiętam. Na środku masz oś klapki. Naciśnij z jednej strony osi. Wydaje mi się, że tak jak na nią patrzysz to lewa strona w górę, a prawa w dół.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Wydaje mi się, że tak jak na nią patrzysz to lewa strona w górę, a prawa w dół.
    A bo to całość to jest klapka? Myślałem, że tylko ta część po prawo od osi się rusza...
    Nie próbowałem jej naciskać bo dojście jest kiepskie i nie miałem nic na tyle długiego pod ręką ;/
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    500 1.2, Delta 1.6 multijet
    Obieg permanentnie otwarty
    Do czasu zabrania się ciepłą wiosną za sterowanie, zablokowałem klapkę kawałkiem jakieś twardej pianki - uwaga - żeby nie wpadło do środka po zamontowaniu.

    Klapka otwarta jest pionowo, na zdjęciu Markshalla jest zamknięta. Wystarczy z lewej strony nacisnąć paluchem w dół, prawa idzie wtedy do góry.

    Szyby przestały parować zupełnie, czuć natomiast wszystkie zapachy świata.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2017
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam. Odświeżę trochę temat, miałem podobny problem jak kolega z parującymi szybami w moim Bravo II, wyczytałem o tej klapce, że często lubi się zacinać. Dziś zdemontowałem podszybie i okazało się, że klapka była otwarta ale w ogóle nie reagowała gdy zmieniałem obieg powietrza wew/zew, nie słyszałem też pracy silniczka, zauważyłem jednak że klapka ta porusza się zupełnie swobodnie bez żadnych oporów i podejrzewam, że sam pęd powietrza w kanale może ją zamknąć a innym razem znowu otworzyć. Narazie podparłem ją tak żeby była ciągle w pozycji otwartej, podejrzewam, że ta sama sytuacja z aktywatorem jw. u kolegi, może ma ktoś linka jak się zabrać do wymiany tego?? Mrozek a może Ty odnalazłeś to forum z manualem?? Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez juciu ; 17-01-2018 o 20:14

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Francja
    Wiek
    44
    Postów
    35
    Auto
    fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Witam. Trzeba kolego zdjąć deskę rozdzielczą. Trochę jest z tym zabawy ale do ogarnięcia. Ja robiłem to na podstawie tego: http://www.pdf-archive.com/2016/03/1...-rozdzielczej-

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2010
    Podziękowania za pomoc. Walczyłem z wilgocią w Bravo od roku. Dopiero dzisiaj doczytałem o co biega bo w ASO oczywiście nie wiedzieli jak pomóc. Klapka już zablokowana i zobaczymy jak to się powiedzie bo zaraz zima i klima się wyłączy

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9
    Rocznik
    2002
    Panowie jak ruszyć ta klapkę na podszybiu? Klima manualna, aktywator raz działa raz nie ale steruje tylko ta klapka pod deską aktualnie zostawiłem go w pozycji otwartej ale ten klapki nie mogę przestawić na otwartą pozycję. Jak to ruszyć a nie chce nic urwać

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2015
    Skąd
    Ostrołęka
    Wiek
    34
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet 90 KM
    Rocznik
    2010
    Cześć, lewa cześć idzie w dół, a prawa w górę.
    Przedwczoraj zebrało mi się sporo wody od wewnątrz ma przedniej szybie. Dzięki forum wiedziałem za co się zabrać. Wczoraj walczyłem z wilgocią w moim Bravo. Wymieniłem filtr kabinowy, wstawiłem pochłaniacz wilgoci (dedykowany dla pomieszczeń do 15m2), wyjąłem wszystkie dywaniki, pochyliłem tylne fotele i wstawiłem do bagażnika farelkę na 5 godzin. Zablokowałem klapkę w pozycji otwartej. Do zablokowania użyłem bagiety że zwiniętej foli babelkowej, owiniętej taśmą klejąca.
    Efekt?
    Dzisiaj podczas przejazdu 40 km (bez klimy) początkowo para zabierała się na szybach ale pod koniec nawet tylna była sucha 🥰💪
    Dziękuję wszystkim na posty w tym wątku. Mam nadzieję, że dzięki wam uniknę tej zimy skrobania szyb od wewnątrz 🙂

  14. #28
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    22
    Postów
    1,160
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cześć,

    jestem po wymianie tego nieszczęsnego siłownika, zwanego - nie wiedzieć czemu - aktywatorem klapa zablokowała się w pozycji zamkniętej, w aucie po kilku minutach lało się z szyb strumieniem. Klima manualna, więc tylko jedna sztuka od obiegu wewnętrznego (46723415 - 46723705). Szczęśliwie kupiony w autosklep24.pl za całe 90zł

    Z rzeczy gorszych. Dostęp faktycznie kiepski, żeby nie powiedzieć inaczej. Osoby niskie, z chudymi rękami będą miały nieco lepiej. Do demontażu i montażu potrzeba klucza 5,5mm, raczej płaskiego lub płasko oczkowego. Długość klucza nie większa niż 5cm, bo ciężko odkręcić górną śrubę od strony kierowcy. Można spróbować kluczem nasadowym modelarskim, ale razem z przegubem może mieć max 2,5cm długości - jeśli ktoś ma taki wynalazek to przyspiesza pracę. Nowe serwo zamontowałem na 2 śrubach, zabrakło mi cierpliwości na próby przykręcenia trzeciej (od pasażera).

    Cała sztuka polega na trafieniu dźwignią serwa w cięgno - po kilku upadkach siłownika robiłem to ślepo
    A gdybym miał robić do drugi raz, ściągałbym deskę. Nie jest prościej, roboty więcej, ale przynajmniej widać co się robi i można robić w dwie osoby.

    Zanim zaczniecie grzebać, polecam sprawdzić czy elektrycznie jest OK. Ale uwaga: we wtyczce od aktywatora cały czas jest napięcie, przycisk zmienia tylko polaryzację, więc jeśli ktoś ma nawyk sprawdzania napięcia żarówką ("bo tak lepiej") to nie będzie widział zmiany po wciśnięciu przycisku obiegu zamkniętego.

    Po całej operacji szyby suche nawet w deszczowej i mglistej pogodzie.

    IMG_20201110_214421.jpg
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  15. #29
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    karwoj25 lubi to.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. zaparowane szyby
    Napisany przez januszd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-12-2015, 21:46
  2. [szyby] Nawiew, zaparowane szyby, jak jeździć w zimne dni?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-11-2014, 22:46
  3. Norma spalania paliwa
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-11-2013, 13:59
  4. Zaparowane szyby
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 31-12-2012, 15:44
  5. [ogrzewanie] Zaparowane szyby
    Napisany przez igrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-10-2010, 19:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

parowanie szyb fiat bravo 2

fiat bravo parowanie szyb

parowanie szyb fiat bravo ii

bravo ii klapka obiegu.

fiat bravo ii nawiew wilgoc

rosiejace szyby bravo 2

brqvo nouva parowbie szyb

fiat bravo II parujace szyby

fiat bravo aqs

parowanie szyb fiat brawo ll

bravo 2 parujace szyby

paruja szyby fiat bravi

zaparowane szyby fiat brawo 2008 rok

bravo ii wilgoc

fiat bravo 2 paruja szyby

bravo multiair site:fiatklubpolska.pl

parujace szyby fiat bravo 2

Bravo 2 wilgotne powietrze

parowanie fiat Bravo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl