Czy po tej operacji szyby nadal parują?
Czy po tej operacji szyby nadal parują?
Nie. Zero pary na szybach. Po odparowaniu wlacza się "full auto" i nic wiecej nie trzeba robić. Dokladnie tak jak w Cromie.
Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i klapka tez się zacięta w pozycji zamkniętej
20151220_152653.jpg
Próbowałem wyciągnąć aktywator zgodnie z
http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=71&t=7901
i powiem tak - prze**bane ;/
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
I teraz pytanie do mrozek: ta klapka w pozycji otwartej idzie w górę czy w dół względem tego co jest na moim zdjęciu? Patrząc po śladzie chyba w górę?
Ostatnio edytowane przez markshall ; 20-12-2015 o 18:18
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Hmm... nie.pamiętam. Na środku masz oś klapki. Naciśnij z jednej strony osi. Wydaje mi się, że tak jak na nią patrzysz to lewa strona w górę, a prawa w dół.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).
Obieg permanentnie otwarty
Do czasu zabrania się ciepłą wiosną za sterowanie, zablokowałem klapkę kawałkiem jakieś twardej pianki - uwaga - żeby nie wpadło do środka po zamontowaniu.
Klapka otwarta jest pionowo, na zdjęciu Markshalla jest zamknięta. Wystarczy z lewej strony nacisnąć paluchem w dół, prawa idzie wtedy do góry.
Szyby przestały parować zupełnie, czuć natomiast wszystkie zapachy świata.
Witam. Odświeżę trochę temat, miałem podobny problem jak kolega z parującymi szybami w moim Bravo II, wyczytałem o tej klapce, że często lubi się zacinać. Dziś zdemontowałem podszybie i okazało się, że klapka była otwarta ale w ogóle nie reagowała gdy zmieniałem obieg powietrza wew/zew, nie słyszałem też pracy silniczka, zauważyłem jednak że klapka ta porusza się zupełnie swobodnie bez żadnych oporów i podejrzewam, że sam pęd powietrza w kanale może ją zamknąć a innym razem znowu otworzyć. Narazie podparłem ją tak żeby była ciągle w pozycji otwartej, podejrzewam, że ta sama sytuacja z aktywatorem jw. u kolegi, może ma ktoś linka jak się zabrać do wymiany tego?? Mrozek a może Ty odnalazłeś to forum z manualem?? Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez juciu ; 17-01-2018 o 21:14
Witam. Trzeba kolego zdjąć deskę rozdzielczą. Trochę jest z tym zabawy ale do ogarnięcia. Ja robiłem to na podstawie tego: http://www.pdf-archive.com/2016/03/1...-rozdzielczej-
Podziękowania za pomoc. Walczyłem z wilgocią w Bravo od roku. Dopiero dzisiaj doczytałem o co biega bo w ASO oczywiście nie wiedzieli jak pomóc. Klapka już zablokowana i zobaczymy jak to się powiedzie bo zaraz zima i klima się wyłączy
Panowie jak ruszyć ta klapkę na podszybiu? Klima manualna, aktywator raz działa raz nie ale steruje tylko ta klapka pod deską aktualnie zostawiłem go w pozycji otwartej ale ten klapki nie mogę przestawić na otwartą pozycję. Jak to ruszyć a nie chce nic urwać
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Cześć, lewa cześć idzie w dół, a prawa w górę.
Przedwczoraj zebrało mi się sporo wody od wewnątrz ma przedniej szybie. Dzięki forum wiedziałem za co się zabrać. Wczoraj walczyłem z wilgocią w moim Bravo. Wymieniłem filtr kabinowy, wstawiłem pochłaniacz wilgoci (dedykowany dla pomieszczeń do 15m2), wyjąłem wszystkie dywaniki, pochyliłem tylne fotele i wstawiłem do bagażnika farelkę na 5 godzin. Zablokowałem klapkę w pozycji otwartej. Do zablokowania użyłem bagiety że zwiniętej foli babelkowej, owiniętej taśmą klejąca.
Efekt?
Dzisiaj podczas przejazdu 40 km (bez klimy) początkowo para zabierała się na szybach ale pod koniec nawet tylna była sucha 🥰💪
Dziękuję wszystkim na posty w tym wątku. Mam nadzieję, że dzięki wam uniknę tej zimy skrobania szyb od wewnątrz 🙂
Cześć,
jestem po wymianie tego nieszczęsnego siłownika, zwanego - nie wiedzieć czemu - aktywatorem klapa zablokowała się w pozycji zamkniętej, w aucie po kilku minutach lało się z szyb strumieniem. Klima manualna, więc tylko jedna sztuka od obiegu wewnętrznego (46723415 - 46723705). Szczęśliwie kupiony w autosklep24.pl za całe 90zł
Z rzeczy gorszych. Dostęp faktycznie kiepski, żeby nie powiedzieć inaczej. Osoby niskie, z chudymi rękami będą miały nieco lepiej. Do demontażu i montażu potrzeba klucza 5,5mm, raczej płaskiego lub płasko oczkowego. Długość klucza nie większa niż 5cm, bo ciężko odkręcić górną śrubę od strony kierowcy. Można spróbować kluczem nasadowym modelarskim, ale razem z przegubem może mieć max 2,5cm długości - jeśli ktoś ma taki wynalazek to przyspiesza pracę. Nowe serwo zamontowałem na 2 śrubach, zabrakło mi cierpliwości na próby przykręcenia trzeciej (od pasażera).
Cała sztuka polega na trafieniu dźwignią serwa w cięgno - po kilku upadkach siłownika robiłem to ślepo
A gdybym miał robić do drugi raz, ściągałbym deskę. Nie jest prościej, roboty więcej, ale przynajmniej widać co się robi i można robić w dwie osoby.
Zanim zaczniecie grzebać, polecam sprawdzić czy elektrycznie jest OK. Ale uwaga: we wtyczce od aktywatora cały czas jest napięcie, przycisk zmienia tylko polaryzację, więc jeśli ktoś ma nawyk sprawdzania napięcia żarówką ("bo tak lepiej") to nie będzie widział zmiany po wciśnięciu przycisku obiegu zamkniętego.
Po całej operacji szyby suche nawet w deszczowej i mglistej pogodzie.
IMG_20201110_214421.jpg
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Witam Panów mam problemy z parkowaniem szybko. Sprawdziłem czy klapka na podszybiu jest otwarta i oczywiście jest cały czas otwarta . Wymieniałem filtry kabinowe i nic to nie pomogło tak jak te pochłaniacze wilgoci cały czas jest tak samo a najgorzej jest jak deszcz pada w ten czas najlepiej zostawić go na parkingu i jechać autobusem do domu