Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013

    Zakup 7letniego Bravo MJet 120 KM

    Witam
    Noszę sie z zamiarek kupna fiata bravo rocznik 2013 przebieg 85 tyś km. Multijet 120KM.
    Samochód nie sprowadzany, z polski od pierwszego wlasciela, który go regularnie serwisował.... i właśnie to że tak było mnie martwi jak doczytałem że Fiat zaleca wymiany oleju co 35 tyś km...
    Sprzedajacy mówił że wymienial co 30tys no ale cóż z tego jak to jest 2x wiecej niż powinno być. Z drugiej strony słyszę opinie posiadaczy fiatów że tak wymieniają i nic się nie dzieje. Jeden znajomy mowil mi ze wymieniał co 35 tyś ma obecnie po ad 250 i z autem nic sie nie dzieje, no ale to punto benzyna +LPG a nie diesel....
    Więc nie wiem czy faltycznie FIAT tak nabija klientów w butelkę i szerzy taką propagandę ze olej long life czy fiaty faktycznie dają radę na takiej ekspoatacji ? Czy lepiej odpuścić myślenie o takim zakupie? Ew czy w ASO sprawdzą mi stan silnika ?
    No i jesli mialbym cos kupic innego (jesli to odpada) to jak sprawdzę ze ktoś wpadl na to że zalecenia FIATA sa destruktywne dla motoru ? Sądzę że wiekszosc kupujaca nowe auto z salonu poslucha serwisu i nie bedzie się interesowała.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,323
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Przede wszystkim 7 letni diesel z przebiegiem 85kkm brzmi podejrzanie, może mieć drugie tyle i tym bym się martwił, ale nie w kontekście kondycji silnika tylko ceny
    Niestety większość (jak nie wszyscy) producenci bawią się w long life'y, chodzi oczywiście o koszty serwisowania dla flot które mają ładnie wyglądać na papierze, a silnik przeżyje pierwszego właściciela do 100-200kkm a potem niech się ktoś inny martwi. Wiele jeszcze zależy jak ten silnik był eksploatowany i na jakim oleju, ale o przebiegach rzędu 500-1000kkm dla diesli jak to kiedyś bywało przy takiej eksploatacji można zapomnieć.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Przede wszystkim 7 letni diesel z przebiegiem 85kkm brzmi podejrzanie, może mieć drugie tyle i tym bym się martwił, ale nie w kontekście kondycji silnika tylko ceny
    Niestety większość (jak nie wszyscy) producenci bawią się w long life'y, chodzi oczywiście o koszty serwisowania dla flot które mają ładnie wyglądać na papierze, a silnik przeżyje pierwszego właściciela do 100-200kkm a potem niech się ktoś inny martwi. Wiele jeszcze zależy jak ten silnik był eksploatowany i na jakim oleju, ale o przebiegach rzędu 500-1000kkm dla diesli jak to kiedyś bywało przy takiej eksploatacji można zapomnieć.
    Hej, dzieki za odp.
    Oglądałem to auto, o dziwo zaskoczyło mnie dosc cichą pracą silnika. Mówisz że licznik mógł być przekrecony ale to mozliwe że np ksiazka serwisowa może być sfałszowana ? Gdzieś czytałem że dealerzy robia takie przewały ale osoba prowatna ? Chyba ze ma jakieś znajomości w ASO ? Bo wg niej wszystko jest ok, samochod wizualnie też nie wyglada na więcej. W sumie bardziej zaniepokoiło nas bagażnik bo mozlowe że nie trzyma szczelności. Może to jakis problem z uszczelką a może coś tam jest ukryte ale myślę że to będzie łatwiej zweryfikować. Też nie traktuję tego auta mieć dożywotnio tylko zrobić nim do 150 k i sprzedać, bo i tak za ten czas zapewne bedzie potrzebne coś większe (rodzinne)

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,463
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ja używam GP jako rodzinne auto i się świetnie sprawdza. Nie mam zamiaru kupować nic większego, nawet jak pojawi się drugi maluch w rodzinie.
    Śmieszą mnie niektórzy ludzie, jak np mój sąsiad, który kupił sobie vana dla 4-osobowej rodziny.

    Wszystko w PL da się skręcić. Jeździsz autem do oporu przez cały rok, potem przed przeglądem idziesz do "magika" na korektę przebiegu. Technika tak poszła do przodu, że nawet aso nie jest w stanie stwierdzić, czy ktoś przy tym grzebał.

    Teraz przez rząd przepchnięto ustawę, że przy każdej kontroli drogowej policjant może, czy musi już nie pamiętam kontrolować i zapisywać przebiueg do ewidencji. Dzięki temu właśnie mają wyeliminować te procedery z kręceniem liczników.

    Co do wymian oleju, ja wymieniam raz w roku, nie patrząc na przebiegi. Czasami zrobię niecałe 10 tys, czasami 20, czasami 15, wszystko zależy od roku. 350 zł raz w roku to nie jest tak dużo.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Ja używam GP jako rodzinne auto i się świetnie sprawdza. Nie mam zamiaru kupować nic większego, nawet jak pojawi się drugi maluch w rodzinie.
    Śmieszą mnie niektórzy ludzie, jak np mój sąsiad, który kupił sobie vana dla 4-osobowej rodziny.

    Wszystko w PL da się skręcić. Jeździsz autem do oporu przez cały rok, potem przed przeglądem idziesz do "magika" na korektę przebiegu. Technika tak poszła do przodu, że nawet aso nie jest w stanie stwierdzić, czy ktoś przy tym grzebał.

    Teraz przez rząd przepchnięto ustawę, że przy każdej kontroli drogowej policjant może, czy musi już nie pamiętam kontrolować i zapisywać przebiueg do ewidencji. Dzięki temu właśnie mają wyeliminować te procedery z kręceniem liczników.

    Co do wymian oleju, ja wymieniam raz w roku, nie patrząc na przebiegi. Czasami zrobię niecałe 10 tys, czasami 20, czasami 15, wszystko zależy od roku. 350 zł raz w roku to nie jest tak dużo.
    No ale to z tego wynika tak rozumiem że mozna sobie bezkarnie cofać liczniki każda osoba i nie ma sposobu na dojście do tego jaki był faktyczny przebieg?
    Czyli nieważne gdzie kupię mogą oszukiwac w ten sam sposób?
    Ostatnio edytowane przez Taninn ; 16-05-2020 o 02:43

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Taninn Zobacz post
    No ale to z tego wynika tak rozumiem że mozna sobie bezkarnie cofać liczniki każda osoba i nie ma sposobu na dojście do tego jaki był faktyczny przebieg?
    Czyli nieważne gdzie kupię mogą oszukiwac w ten sam sposób?
    Sam sobie odpowiedz czy kupił byś 7 letni samochód w dieslu od Niemca który oryginalnie ma jakieś 500k nalatane. Często 2-3 latki mają jeszcze z po 250k. Jeśli tak się boisz że będzie sfałszowany przebieg czy książka i bardzo ci się ten egzemplarz podoba dlaczego nie wynająć sobie jakiegoś eksperta z firmy która zawodowo zajmuje się sprawdzaniem samochodów . Taka usługa to parę stówek a przynajmniej będziesz spał spokojnie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał dremerus Zobacz post
    Sam sobie odpowiedz czy kupił byś 7 letni samochód w dieslu od Niemca który oryginalnie ma jakieś 500k nalatane. Często 2-3 latki mają jeszcze z po 250k. Jeśli tak się boisz że będzie sfałszowany przebieg czy książka i bardzo ci się ten egzemplarz podoba dlaczego nie wynająć sobie jakiegoś eksperta z firmy która zawodowo zajmuje się sprawdzaniem samochodów . Taka usługa to parę stówek a przynajmniej będziesz spał spokojnie.
    No nie kupiłbym, jasna sprawa. Tutaj też podejrzanie niski przebieg 7 lat i 87 k km, chociaż auto od starszego gościa który mieszka na pipidówie, więc możliwe że nim mało jeździł.
    W każdym razie zrezygnowałem z zakupu, bo każdy w otoczeniu na to auto kręcił nosem. Bo diesel, bo drogie naprawy, bo dużo za paliwo zapłacę, bo LPG będzie znacznie tańsze. Bo to fiat i M-jet jest awaryjny... bo złe przeczucia...
    OK! jak wszyscy byli na NIE, no to nie...

    To teraz takie pytanie odnośnie samych fiatów Bravo II, jakie macie z nimi doświadczenia ? Fajnie sie nimi jeździ, czy problematyczne ?
    Bo jeszcze jak nie diesel to myślałem o benzynie, ale nie tej 90KM, bo jak na takie auto to chyba zdecydowanie za mało, a ponoć dużo pali względem tej słabej mocy i olej bierze.
    150 KM fajny ale za bardzo wyżyłowany, 140 KM Multiair ponoć problematyczny i z LPG niebardzo. To optymalnie pomyślałem o T-jet 120KM. Zagazować można, w miarę dynamiczny (nie potrzebuję demona prędkości, ale nie chciałbym muła). Co myślicie o tym silniku w kombinacji z LPG i ogólnie ?
    Druga jest regeneracja turbiny ? Jest ona awaryjna ? Jak z pozostałymi komponentami: zawieszenie, hamulce, klimatyzacja... ?
    Czy coś z przebiegiem ok 100 tyś jest warte uwagi ? No i pytanie o rocznik. 7latka za 25k raczej nie kupię, bo takie są za ok 30k, ale są oferty z rocznikami 2008,2009 z ceną nawet poniżej 20k. Czy warto takiego kupić jeśli nie będzie wysoki przebieg ? Czy jest to realne żeby auto miało 10-12 lat i miało przebieg np 115 tyś km ?
    Mógłbym szukać renówki, ale do francuzów mam już uraz.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    220
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Aż takim problemem jest, wydać kilkadziesiąt złotych na podłączenie MES-a?
    Wystarczy sprawdzić: przebieg zapisany jest w paru miejscach. W ecu i ABS-ie z tego co pamiętam.
    Poza odometrem, w którym podana jest liczba przejechanych kilometrów( dopuszczalna jest kilkuprocentowa odchyłka)
    jest taka pozycja jak : ilość ponownych zapisów. Jeśli będzie więcej niż 0 to niech sprzedający spróbuje udowodnić np. aktualizację wykonaną przez ASO, lub tuning.
    Nie przeczę, że może istnieje perfekcyjny magik który skoryguje zapisy nie tylko na blacie, ale i w pamięci sterowników, ale to jest jeden na 10 magików, któremu będzie się chciało kopać w tak tanim aucie.
    U mnie przed kupnem auta widniała liczba 0. Licznik też się zgadzał. Ale auta było u tunera, niestety ale skutkiem ubocznym większej mocy jest liczba 3 w ilości zapisów.
    Ponieważ modyfikował mapę parokrotnie. Zależało mi na większym przyroście momentu obrotowego niż na mocy.
    Mówię o silniku 1.4 T-jet 120 KM. Zdrowy silnik już z fabryki wyjeżdża z większą mocą niż na papierze. U mnie przy przebiegu ok. 170 kkm
    było zamiast 120KM i 206 Nm było 128KM i 211 Nm
    Po programie wyszło 135 KM i 266 Nm. Na fabrycznym osprzęcie. W granicach tzw. rozsądku i przy niskich nakładach finansowych.
    Już wiem, że jak będę sprzedawał auto i trafię na ,, speca" to będzie przeprawa. Ale mam udokumentowany przyrost mocy, więc może zrozumie.
    Silnik 1.4 t-jet 150 KM nie jest wyżyłowany. Dla samego silnika to może połowa możliwości. Problemem jest osprzęt: turbina, intercooler.
    Producent stosuje ,,graty" stosownie do fabrycznej mocy.
    Jak ktoś chce zabawy to jest cała lista rzeczy do zmiany na wydajniejsze.

    Przepis na tanie sprawdzanie auta z grupy: Fiat, Lancia i Alfa:
    Zakup modułu bluetooth, WAŻNE : musi obsługiwać grupę Fiata. Koszt ok. 50 zł
    Aplikacja ALFAOBD i smartfon.
    Ważne: aplikacja po podłączeniu żąda kodu z karty kodowej auta. Czyli auto musi mieć oprócz kluczyków kartę kodową.
    Ostatnio edytowane przez piter ; 18-05-2020 o 19:20
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Jako użytkownik t-jeta 150 z 2007 mogę polecić .Bardzo fajnie jeździ . Wkurza mnie tylko stosunkowo krotkie pierwsze 3 biegi. Tjety to jedne z najlepszych malych benzyn pod warunkiem że nie były upalne od świateł do świateł.Turbina i dwumasa jest od nowości nie musiałem nic robić. Z perspektywy użytkowej jedyne na co musisz uważać to jak dla mnie bardzo niski przód . Raz prawie zostawiłem zderzak na progu zwalniającym . Osobiście mając kupować bravo jeszcze raz napewno kupiłbym po 2012r. Ze względu na to że już była fiatowska ? skrzynia zamiast tego słynnego m32. I koniecznie z pakietem sport ze względu na fotele bo te standardowe są fatalne .

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2020
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał dremerus Zobacz post
    Jako użytkownik t-jeta 150 z 2007 mogę polecić .Bardzo fajnie jeździ . Wkurza mnie tylko stosunkowo krotkie pierwsze 3 biegi. Tjety to jedne z najlepszych malych benzyn pod warunkiem że nie były upalne od świateł do świateł.Turbina i dwumasa jest od nowości nie musiałem nic robić. Z perspektywy użytkowej jedyne na co musisz uważać to jak dla mnie bardzo niski przód . Raz prawie zostawiłem zderzak na progu zwalniającym . Osobiście mając kupować bravo jeszcze raz napewno kupiłbym po 2012r. Ze względu na to że już była fiatowska ? skrzynia zamiast tego słynnego m32. I koniecznie z pakietem sport ze względu na fotele bo te standardowe są fatalne .
    No mi sie auto podoba. Kiedyś miałem niechęć do fiatów bo moim pierwszym autem bylo punto II benzyna z fabrycznym CNG zamienionym na LPG. Auto nawet na postoju było głośne a przyspieszenie mialo najslabsze sposrod wszystkich aut na drodze (nawet z tirem nie mialem szans). Po tym wyrobilo mi sie przeswiadczenie że kazdy fiat taki bedzie :p
    Widzę też ze te fiaty w miarę trzymają cenę. 3 lata temu kosztowaly w okolicach 30stki i dzis tak samo. Moj peugeot 407 3 lata temu był nieco droższy od rocznikowo takich samych fiatów a dziś te auta kosztuja po 10-12 tysiecy... czyli ponad dwukrotnie spadly cenowo.

    Mówisz że po 2012. Też tak myślałem tymbardziej ze nie kupuje sie aut z poczatku okresu produkcji. Ale nie wiem czy z budżetem ok 20k uda mi się taki kupić- raczej nie, raczej musialbym miec o 10k więcej. Ale moze jeszcze cos douzbieram moze uda mi sie sprzedać puga jakiemus handlarzowi co go odpicuje.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Kiedyś szukałem Bravo II dla znajomego, i jak pamiętam i czytałem wtedy to od normy E5 czyli od czerwca 2010r zastąpiono skrzynie M32 skrzynią P635.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Generalnie tak jak kolega steyr pisze wyżej chodziło mi jedynie o to żeby brać pod uwagę egzemplarze bez tej frlernej skrzyni .Dokładnie nie pamiętam kiedy się jej pozbyli musiałbyś w necie poczytać. Apropo głośności to już się musisz niestety przyzwyczaić w końcu to fiat nie Mercedes. Ale zapewniam cię że jak trafisz zadbany egzemplarz to będziesz jeździł bezproblemowo.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,323
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wersje poliftowe mają już fiatowską skrzynie, więc warto takich szukać. Co do innych usterek, to automatyczna klima jeśli jest, maglownice lubią się zużywać i chyba tyle... ja jeszcze chłodnicę wymieniałem ale nie wiem czy to typowa usterka wynikająca z jakości podzespołu czy miałem pecha.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Bravo 2 1.6 mjet 120km spalanie powyzej 8.5/100
    Napisany przez Morgoten na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-01-2019, 22:29
  2. Fiat Bravo II 1.6 Mjet Pur O2
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2016, 21:22
  3. Bravo II 1.6 MJET Prośba o ocenę
    Napisany przez silesian na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-01-2014, 15:38
  4. Bravo 1.9 Mjet spadek mocy
    Napisany przez supersprint na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 11:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl