Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Wymuszone wypalanie DPF'a

    1.9 jtd 150 km 2007r. 155 tyś km

    Zatkanie DPF'a 98%

    Włączyłem wypalanie wymuszone (na postoju) programowo przez gniazdo OBD II. Postępowałem zgodnie z instrukcjami programu, po załączeniu programu obroty silnika automatycznie skoczyły do 3,5 tyś.
    Po 8 min mega gorące powietrze z wydechu. W 9 min, prawdopodobnie z DPF'a zaczęło STRASZNIE KOPCIĆ - biały dym, dym jak z komina wydobywał się z środka samochodu (mam na myśli środek podwozia) - okolica gdzie jest DPF... śmierdziało spaloną GUMĄ. Wystraszyłem się i przerwałem proces wymuszonego wypalania DPF'a.

    Po tej operacji zatkanie DPF'a spadło do 80%.

    Pytanie czy jest normalne? Taki ogromny DYM - biały który sie wydobywał z DPF'a?? z DPF'a... nie z TŁUMIKA.. spaliny wydobywające się z tłumika były bezbarwne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Po co wypalałeś serwisowo DPF? Jeżeli ECU nie zarejestrowało błędu zatkania to wypala się on samoczynnie podczas jazdy przy ~104% zatkania. Moim zdaniem wypalanie serwisowe przy do niedawna panujących temperaturach może się skończyć spaleniem auta. W twoim przypadku na 90% stopiły się mocowania elastyczne wydechu w szczególności guma tłumika końcowego. Pamiętaj, że po wypaleniu serwisowym zaleca się wymienić olej w silniku.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dziękuję za odpowiedź.
    Kolejne pytanie. Podczas zatkania do 100% świeci się check engine i włącza się tryb awaryjny (obroty max 3,5tyś) i turbo wyłączone. Pytanie czy w takim stanie DPF się również wypala? Czy w trybie awaryjnym wypalanie DPF'a się nie włącza? Bo miałem taki przypadek że podpiąłem pod komputer, było 100% zatkania, wyruszyłem w droge (20km) w trybie awaryjnym, cały czas 3,5 tyś obrotów... przyjechałem.. i zapchanie DPF'a w 98%...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podłącz interfejs diagnostyczny zobaczysz czym spowodowany jest tryb awaryjny(w MES zakładka błędy) - prawdopodobnie turbina przeładowuje z powodu zacięcia geometrii. DPF w przypadku błędu zapełnienia przestaje się samoczynnie regenerować - osiąga ~104.7% i wypalanie ruszy dopiero po skasowaniu błędu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Po podłączeniu interfejsu, błąd check engine -> spowodowany zapchaniem DPF'a. Czyli tak jak myślałem, jak zaświeci się kontrolka check engine (spowodowana zapchaniem DPF'a) najpierw trzeba usunąć błąd i na autostrade. Powiem wam.... gdyby nie DPF to by Fiat Bravo II był bardzo udany! Minusem jest że żadna kontrolka nie informuje o załączeniu procedury wypalania ;/ a ciężko ocenić kiedy się wypala po: wolnych obrotach (podwyższone), czy zwiększonym chwilowym spalaniu.... nie rozumiem jaki jest problem w wyświetleniu komunikatu o aktualnym wypalaniu DPF'a. ;/ Szkoda też że samemu nie można sobie załączyć procedury. Gdy się jezdzi po mieście często.... załączy się zawsze wtedy jak trzeba silnik zgasić ;/

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,349
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Bo popelniasz podstawowe bledy.Ja mam z dpf 2,0 mjtd i zadnych problemow z tym filtrem. Jak wlaczy sie wypalanie na postoju , to nie trzeba wylaczac silnika, tylko pozwolic mu na te akcje, az skonczy. Druga sprawa ,zalacza sie wentylator podczas wypalania , co slychac wyraznie! Corce kupilem 500L tez z dpf-em, powiedzialem jak sie ma zachowac podczas tego procesu . Po polrocznej ekdploatacji ,zero problemow.Jezdzi po Toruniu.


 

Podobne tematy

  1. Wypalanie dpf
    Napisany przez Dany1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 19-10-2019, 19:25
  2. wypalanie co 50 km
    Napisany przez wagadugu867 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2018, 21:28
  3. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 21:37
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-08-2016, 10:24
  5. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wypalanie DPF fiat doblo 2018

blad dpf fiat croma wypalanie programowe

wypalanie dpf bravo

wypalanie dpf bravo 2

bravo 2 wypalanie dpf

nie zalacza sie wypalanie dpf

Check engine jasny dym 1.9jtd

fiat bravo wypalanie dpf

wypalanie dpf myltijet

wypalanie dpf fiat bravo

Mes wypalanie dpf

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl