Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Wymuszone wypalanie DPF'a

    1.9 jtd 150 km 2007r. 155 tyś km

    Zatkanie DPF'a 98%

    Włączyłem wypalanie wymuszone (na postoju) programowo przez gniazdo OBD II. Postępowałem zgodnie z instrukcjami programu, po załączeniu programu obroty silnika automatycznie skoczyły do 3,5 tyś.
    Po 8 min mega gorące powietrze z wydechu. W 9 min, prawdopodobnie z DPF'a zaczęło STRASZNIE KOPCIĆ - biały dym, dym jak z komina wydobywał się z środka samochodu (mam na myśli środek podwozia) - okolica gdzie jest DPF... śmierdziało spaloną GUMĄ. Wystraszyłem się i przerwałem proces wymuszonego wypalania DPF'a.

    Po tej operacji zatkanie DPF'a spadło do 80%.

    Pytanie czy jest normalne? Taki ogromny DYM - biały który sie wydobywał z DPF'a?? z DPF'a... nie z TŁUMIKA.. spaliny wydobywające się z tłumika były bezbarwne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Po co wypalałeś serwisowo DPF? Jeżeli ECU nie zarejestrowało błędu zatkania to wypala się on samoczynnie podczas jazdy przy ~104% zatkania. Moim zdaniem wypalanie serwisowe przy do niedawna panujących temperaturach może się skończyć spaleniem auta. W twoim przypadku na 90% stopiły się mocowania elastyczne wydechu w szczególności guma tłumika końcowego. Pamiętaj, że po wypaleniu serwisowym zaleca się wymienić olej w silniku.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dziękuję za odpowiedź.
    Kolejne pytanie. Podczas zatkania do 100% świeci się check engine i włącza się tryb awaryjny (obroty max 3,5tyś) i turbo wyłączone. Pytanie czy w takim stanie DPF się również wypala? Czy w trybie awaryjnym wypalanie DPF'a się nie włącza? Bo miałem taki przypadek że podpiąłem pod komputer, było 100% zatkania, wyruszyłem w droge (20km) w trybie awaryjnym, cały czas 3,5 tyś obrotów... przyjechałem.. i zapchanie DPF'a w 98%...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2016
    Skąd
    Polska
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podłącz interfejs diagnostyczny zobaczysz czym spowodowany jest tryb awaryjny(w MES zakładka błędy) - prawdopodobnie turbina przeładowuje z powodu zacięcia geometrii. DPF w przypadku błędu zapełnienia przestaje się samoczynnie regenerować - osiąga ~104.7% i wypalanie ruszy dopiero po skasowaniu błędu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Po podłączeniu interfejsu, błąd check engine -> spowodowany zapchaniem DPF'a. Czyli tak jak myślałem, jak zaświeci się kontrolka check engine (spowodowana zapchaniem DPF'a) najpierw trzeba usunąć błąd i na autostrade. Powiem wam.... gdyby nie DPF to by Fiat Bravo II był bardzo udany! Minusem jest że żadna kontrolka nie informuje o załączeniu procedury wypalania ;/ a ciężko ocenić kiedy się wypala po: wolnych obrotach (podwyższone), czy zwiększonym chwilowym spalaniu.... nie rozumiem jaki jest problem w wyświetleniu komunikatu o aktualnym wypalaniu DPF'a. ;/ Szkoda też że samemu nie można sobie załączyć procedury. Gdy się jezdzi po mieście często.... załączy się zawsze wtedy jak trzeba silnik zgasić ;/

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Bo popelniasz podstawowe bledy.Ja mam z dpf 2,0 mjtd i zadnych problemow z tym filtrem. Jak wlaczy sie wypalanie na postoju , to nie trzeba wylaczac silnika, tylko pozwolic mu na te akcje, az skonczy. Druga sprawa ,zalacza sie wentylator podczas wypalania , co slychac wyraznie! Corce kupilem 500L tez z dpf-em, powiedzialem jak sie ma zachowac podczas tego procesu . Po polrocznej ekdploatacji ,zero problemow.Jezdzi po Toruniu.


 

Podobne tematy

  1. Wypalanie dpf
    Napisany przez Dany1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 19-10-2019, 19:25
  2. wypalanie co 50 km
    Napisany przez wagadugu867 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2018, 21:28
  3. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 21:37
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-08-2016, 10:24
  5. DPF wypalanie pomocy
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 23-03-2014, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wymuszone-wypalanie-dpfa-41491

wypalanie DPF fiat doblo 2018

blad dpf fiat croma wypalanie programowe

Mes wypalanie dpfwypalanie dpf bravo 2bravo 2 wypalanie dpfnie zalacza sie wypalanie dpfCheck engine jasny dym 1.9jtdfiat bravo wypalanie dpfwypalanie dpf myltijetwypalanie dpf fiat bravowypalanie dpf bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl