Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Wymuszone wypalanie DPF'a
1.9 jtd 150 km 2007r. 155 tyś km
Zatkanie DPF'a 98%
Włączyłem wypalanie wymuszone (na postoju) programowo przez gniazdo OBD II. Postępowałem zgodnie z instrukcjami programu, po załączeniu programu obroty silnika automatycznie skoczyły do 3,5 tyś.
Po 8 min mega gorące powietrze z wydechu. W 9 min, prawdopodobnie z DPF'a zaczęło STRASZNIE KOPCIĆ - biały dym, dym jak z komina wydobywał się z środka samochodu (mam na myśli środek podwozia) - okolica gdzie jest DPF... śmierdziało spaloną GUMĄ. Wystraszyłem się i przerwałem proces wymuszonego wypalania DPF'a.
Po tej operacji zatkanie DPF'a spadło do 80%.
Pytanie czy jest normalne? Taki ogromny DYM - biały który sie wydobywał z DPF'a?? z DPF'a... nie z TŁUMIKA.. spaliny wydobywające się z tłumika były bezbarwne.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Po co wypalałeś serwisowo DPF? Jeżeli ECU nie zarejestrowało błędu zatkania to wypala się on samoczynnie podczas jazdy przy ~104% zatkania. Moim zdaniem wypalanie serwisowe przy do niedawna panujących temperaturach może się skończyć spaleniem auta. W twoim przypadku na 90% stopiły się mocowania elastyczne wydechu w szczególności guma tłumika końcowego. Pamiętaj, że po wypaleniu serwisowym zaleca się wymienić olej w silniku.
-
Nowy klubowicz
Dziękuję za odpowiedź.
Kolejne pytanie. Podczas zatkania do 100% świeci się check engine i włącza się tryb awaryjny (obroty max 3,5tyś) i turbo wyłączone. Pytanie czy w takim stanie DPF się również wypala? Czy w trybie awaryjnym wypalanie DPF'a się nie włącza? Bo miałem taki przypadek że podpiąłem pod komputer, było 100% zatkania, wyruszyłem w droge (20km) w trybie awaryjnym, cały czas 3,5 tyś obrotów... przyjechałem.. i zapchanie DPF'a w 98%...
-
Nowy klubowicz
Podłącz interfejs diagnostyczny zobaczysz czym spowodowany jest tryb awaryjny(w MES zakładka błędy) - prawdopodobnie turbina przeładowuje z powodu zacięcia geometrii. DPF w przypadku błędu zapełnienia przestaje się samoczynnie regenerować - osiąga ~104.7% i wypalanie ruszy dopiero po skasowaniu błędu.
-
Nowy klubowicz
Po podłączeniu interfejsu, błąd check engine -> spowodowany zapchaniem DPF'a. Czyli tak jak myślałem, jak zaświeci się kontrolka check engine (spowodowana zapchaniem DPF'a) najpierw trzeba usunąć błąd i na autostrade. Powiem wam.... gdyby nie DPF to by Fiat Bravo II był bardzo udany! Minusem jest że żadna kontrolka nie informuje o załączeniu procedury wypalania ;/ a ciężko ocenić kiedy się wypala po: wolnych obrotach (podwyższone), czy zwiększonym chwilowym spalaniu.... nie rozumiem jaki jest problem w wyświetleniu komunikatu o aktualnym wypalaniu DPF'a. ;/ Szkoda też że samemu nie można sobie załączyć procedury. Gdy się jezdzi po mieście często.... załączy się zawsze wtedy jak trzeba silnik zgasić ;/
-
Master
Bo popelniasz podstawowe bledy.Ja mam z dpf 2,0 mjtd i zadnych problemow z tym filtrem. Jak wlaczy sie wypalanie na postoju , to nie trzeba wylaczac silnika, tylko pozwolic mu na te akcje, az skonczy. Druga sprawa ,zalacza sie wentylator podczas wypalania , co slychac wyraznie! Corce kupilem 500L tez z dpf-em, powiedzialem jak sie ma zachowac podczas tego procesu . Po polrocznej ekdploatacji ,zero problemow.Jezdzi po Toruniu.
Podobne tematy
-
Napisany przez Dany1989 na forum Croma
Odpowiedzi: 64
Ostatni post: 19-10-2019, 19:25
-
Napisany przez wagadugu867 na forum Croma
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 03-03-2018, 21:28
-
Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 02-01-2017, 21:37
-
Napisany przez rubininerk na forum Croma
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 29-08-2016, 10:24
-
Napisany przez DamianC na forum Croma
Odpowiedzi: 21
Ostatni post: 23-03-2014, 17:29
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wymuszone-wypalanie-dpfa-41491
,
wypalanie DPF fiat doblo 2018
,
blad dpf fiat croma wypalanie programowe
,
Mes wypalanie dpf
,
wypalanie dpf bravo 2
,
bravo 2 wypalanie dpf
,
nie zalacza sie wypalanie dpf
,
Check engine jasny dym 1.9jtd
,
fiat bravo wypalanie dpf
,
wypalanie dpf myltijet
,
wypalanie dpf fiat bravo
,
wypalanie dpf bravo
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:14.
W sieci od 2007 roku.