Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo II 1,9 Multijet
    Rocznik
    03.2007

    Wymiana sprzęgła = problem z biegami

    Witam,

    Po wymianie kompletnego sprzęgła + wysprzęglik bieg pierwszy oraz wsteczny ciężko wchodzi.
    Na nowym sprzęgle przyjechałem juz 1000tyś km. Jaka może byc tego przyczyna?

    Dodam ze na 100% został zalany olej do skrzyni biegów.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Ravicky Zobacz post
    1000tyś km
    chyba drobny błąd

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Zobacz czy nie masz regulacji na linkach które idą od lewarka do skrzyni biegów. Ja też miałem problemy ze zmianą biegów w mojej Cromie jak zmieniałem skrzynię i regulacja linką pomogła
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,723
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo II 1,9 Multijet
    Rocznik
    03.2007
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    chyba drobny błąd
    Tak zgadza się chodzi o 1000 km

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to że nie za kazdym razem jest problem z biegiem pierwszym oraz wstecznym. Nie raz zdaża się tak ze biegi działają dobrze a raz cieżko wchodzą....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    Poznan
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.6 multijet
    Rocznik
    2008
    Zdaję sobie sprawę, że odkopuję trochę starszy temat, ale rozwiązania tutaj nie znalazłem. Mam obecnie u siebie bardzo podobny problem. Co prawda sprzęgła nie wymieniałem, ale w mojej skrzyni też ciężko wchodzi bieg wsteczny i jedynka - czasem. Czasem jest wszystko ok, a czasem muszę wrzucić np najpierw dwójkę, żeby "przeskoczyć" na jedynkę. Ostatnio nie chciał mi wskoczyć wsteczny (po postoju), pomogło lekkie ruszenie na jedynce - i wsteczny odrazu wskoczył. A czasem odpalam autko i nie ma żadnego problemu. Wymieniłem olej skrzyni biegów, ale prawdę mówiąc zmian nie zauważyłem.

    Fiat bravo 2008r, 1.6 multijet 120 KM (6-biegowa skrzynia PCC530 wg VIN - wsteczny bieg "obok" 6tki).
    Przy zgaszonym silniku wszystko wchodzi lekko i przyjemnie. Podczas jazdy czy postoju auto ani razu mi nic nie "zaharczało" przy zmianie biegu więc myślę, że sprzęgło też jest ok (?)

    Pozdrawiam

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wsteczny czasem nie jest synchronizowany? Czasami się może tak zdarzyć, że trzeba włączyć inny bieg i dopiero daje się włączyć wsteczny. Zaś biegi do przodu są na 100% synchronizowane.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    Poznan
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.6 multijet
    Rocznik
    2008
    miszko - dziękuję za odpowiedź. Mechanik ze mnie żaden. Jak rozumieć fakt, że biegi są synchronizowane -mogę pojechać do mechanika i powiedzieć "dzień dobry, proszę zsynchronizować mi biegi, bo coś się rozregulowało" - czy źle to interpretuję ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    34
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Niestety źle interpretujesz. Musiałbyś przeczytać o co chodzi w synchronizacji biegów aby najszybciej zrozumieć..

    Widzę, że temat znany wielu osobom. U mnie dla odmiany dwójka stawia opór. Zanim wtrysnę wd40 i olej w pancerzyki cięgien, radzę sobie...kilka razy przełączając na postoju między pierwszym a drugim biegiem. Później o wiele łatwiej idzie a po ok 3km chodzi bardzo dobrze..

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał tom123 Zobacz post
    "dzień dobry, proszę zsynchronizować mi biegi, bo coś się rozregulowało" - czy źle to interpretuję ?
    To chodzi o budowę skrzyni, mechanik nic tutaj nie podreguluje, chyba, że rozbierze skrzynię i dokona wymiany elementów które decydują o tym. Po prostu chyba musisz się przyzwyczaić, że ten typ tak ma i jeździć, pamiętając, żeby dbać o poziomu oleju w skrzyni.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    U mnie był problem z jedynką i wstecznym, czasem bardzo trudno wrzucić wsteczny jakby go wcale nie było, pomogły następujące zabiegi, jako że skrzynia 6 więc wsteczny włączany pierścieniem na lewarku więc zdjąłem gumową osłonę gałki, odkręciłem śrubkę i zdjąłem gałkę, pod gałkę włożyłem podkładkę aby gałka poszła do góry o 1-1,5 mm, przesmarowałem mechanizm wewnątrz, przesmarowałem mechanizm na skrzyni i cięgna linek, użyłem do tego smaru do łańcuchów w aerosolu, wymieniłem olej w skrzyni na Motul i dodałem dwusiarczek molibdenu, ustawiłem skrzynię na poduszce, zauważyłem kiedyś że zależnie od ustawienia na poduszce i na dolnych poduszkach jak też od nadmiernego opuszczenia silnika na starych poduszkach trudniej wbić biegi.
    Po tej zabawie jedynka i wsteczny wskakują pięknie, ani razu wsteczny nie sprawił najmniejszego problemu.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. Problem z biegami, skrzypi sprzęgło
    Napisany przez czarna na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2013, 13:32
  2. Problem z biegami Stilo 1.9 jtd 2002r
    Napisany przez skrit na forum Pomorskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-06-2013, 17:43
  3. Problem z biegami - stilo 1.4 16V
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-12-2012, 09:50
  4. problem z biegami
    Napisany przez adek16031987 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-11-2011, 18:23
  5. Fiat PUNTO 2 1.9 JTD PROBLEM Z BIEGAMI ! ;/
    Napisany przez Mateusz Garus na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2010, 18:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wymiana-sprzegla-problem-z-biegami-21947

jak.e.ficir braco.2.wbija sie wsteczny

fiat bravo problem z drugim biegiem

ciezko wchodzi 1 bieg fiat bravo 1.9

fiat bravo po wymianie sprzegla ciezko wchodzi 1

bravo 1.9multijet coezko wchodzi pierwszy bieg

problem z pierszym i wstecznym biegiem fat bravo

problem zbiegami 1 9 multijet

po wymianie sprzegla ciezko wchodzi 2

bravo biegi raz wchodza a raz nie

raz skrzypi wsteczny raz nie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl