Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez markshall

Temat: Wymiana skrzyni M32 na inną  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    47
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010

    Wymiana skrzyni M32 na inną

    Witam.Mam w swoim Bravo 2 1.4 t-jet 88kw.z 2010 roku 125k przebiegu,niesłąwną oplowską skrzynie biegów M32FFIRE.Moje pytanie jest następujące.A mianowicie,czy tą dziadowską skrzynie da się zastąpić jakąś inną,nie tak awaryjną?Słyszałem,że jest jakaś fiatowska,ale może ktoś coś takiego robił...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Też o tym myślałem, ale okazało się, że trzeba sporo gratów wymienić razem ze skrzynią i średnio się to opłaca... Dlatego zregenerowałem i jeżdżę.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    47
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    [QUOTE=markshall;384454]Też o tym myślałem, ale okazało się, że trzeba sporo gratów wymienić razem ze skrzynią i średnio się to opłaca... Dlatego zregenerowałem i jeżdżę.
    Witam.Dziękuję za odpowiedź.A jaki olej zalałeś kolego markshall i w jakiej ilości? Moje auto właśnie wróciło z wymiany wszystkich łożysk skrzyni biegów(8 sztuk).Wszystko ok.Cichutko się zrobiło,tylko szum opon słychać.Ja wlałem olej Ravenol MTF-1 75W85 GL-4 / GL-5,trzy pełne litry na suchy układ.Dziś przymrozek u mnie -2 stopnie i biegi idealnie wchodzą bez chaczenia i lekko.
    A tak dla potomnych moja mała rada.Jeśli macie skrzynię M32 bez dodatkowych arterii olejowych w tylnej obudowie(do 2012 roku takie były w bravo 2),to jeśli usłyszycie jakiekolwiek szumy ze skrzyni,to auto na podnośnik,koła do góry i wystarczy zakręcić z osobna za koła.Jeśli szumi ze skrzynki to łożyska szrot.Nie pomoże już wyższy stan oleju,ani nowy.U mnie tak było...Nie radę na tych szumach jeździć,bo w skrajnych przypadkach rozrywa tylną pokrywę(tam są zacierające się łożyska).
    Ciekawostka.Przy 105k olej był zlewany i był idealny,jak z butelki,więc go wlałem z powrotem.U mnie zużyły się 3 łożyska,ale wywaliłem wszystkie,łącznie z tymi na mechanizmie różnicowym.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Należy stosować olej o GL wskazanym przez producenta .Dlaczego? OTóż miałem skrzynię bliźniaczą z M32 czyli M20 i zmieniłem olej na Fuchs ,gorzej jak dla mnie pracowała,potem dałem dodatek do skrzyń LM i było jeszcze gorzej (a miało być lepiej -chodzi płynnośc wrzucania biegów ) ,zlałem to po miesiącu i wlałem (akurat było to AVEO ) olej nowszej formulacji (wlewany po 2013 r) niż klasyczny oplowski czerwony ,który nie było dobrym olejem do M20/32 . Wtedy dopiero było ok . Konsultowałem się z serwisem skrzyń ile oleju wlać ,oczywiście więcej niż poleca ASO (M20 ma mniej oleju niż M32) i zdziwieni byli ,że polecany przez nich Fuchs nie sprawdził się ,ale przyznali ,że niektóre skrzynie tego typu potrafią nie działać idealnie na oleju jaki proponują . Co ciekawe ,podali ,że skrzynie M32 montowane do Opla mniej wytrzymywały niż te od Fiata i wedle tego co oni sprawdzili ,to własnie ilośc oleju robiła różnicę ,typ oleju robił swoje -Tutaj uwaga co do GL ,ponieważ GL 5 nie zawsze nadaje się do skrzyni jaką mamy . Do tego wedle tego co sprawdzano ,to skrzynie dla Fiata miały inne naciągi łożysk niż dla Opla , to ważne gdy robi się remont skrzyni,aby nie dać komuś kto zrobi tanio ,ale bez ustawienia odp wartości tego naciągu . Temat jest znany na wujku google .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    47
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,to skrzynie dla Fiata miały inne naciągi łożysk niż dla Opla , to ważne gdy robi się remont skrzyni,aby nie dać komuś kto zrobi tanio ,ale bez ustawienia odp wartości tego naciągu . Temat jest znany na wujku google
    Masz wiele racji,ale z jakiego powodu firmy regenerujące skrzynie mają znać poprawne naciągi łożysk,skoro inżynierowie projektujący owe skrzynie tego nie wiedzieli?A może to olej był zły,ilość nie taka?Trudno powiedzieć.Opinie są różne.Mój wieloletni kolega-mechanik robi skrzynie 20 lat,bardzo różne.Mi też robił skrzynie.Z tego co mówi,to stan oleju robi różnicę.Jakość łożysk wymienionych części (łożysk,zębatek).Nie bez znaczenia jest klasa oleju,jego regularna wymiana,styl jazdy...Z tego co się czyta na Google,to wiele osób mających jakieś tam pojęcie o mechanice sami felerne skrzynie(M32)naprawiali(wymiana łożysk) i śmigają.Firmy regenerujące skrzynie dają od 2 do 3 lat gwarancję,ale jaka mamy pewność,co włożyli do środka?Tanie łożyska i poprawny stan oleju pozwoli pojeździć 100 k,czyli ok 3 lat,jak ktoś sporo jeździ...A jeśli dojdzie do reklamacji,to powiedzą,że styl jazdy za agresywny...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marion26a Zobacz post
    Witam.Dziękuję za odpowiedź.A jaki olej zalałeś kolego markshall i w jakiej ilości?
    Serwis od skrzyń polecił mi Fuchs w ilości 2,4l, póki co jeżdżę już półtora roku i jest ok.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Wyszków
    Postów
    47
    Auto
    Bravo ll 1.4 t-jet 120 HP.
    Rocznik
    2010
    Witam.Dzięki za odpowiedź.Jakie łożyska wkładałeś?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Kielce
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    Ile płaciłes za wymiane łożysk?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    U mnie wyszło całkiem sporo, bo skrzynia miała też inne usterki, serwis wołał 1800zł za wymianę łożysk, niestety nie wiem jakiej marki.
    Ozimka3 lubi to.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. [1.4 8v] Wymiana skrzyni z 5b na 6b
    Napisany przez RazoR na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-01-2020, 12:20
  2. Wymiana oleju w skrzyni GM M32.
    Napisany przez Voyager1 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-08-2018, 13:02
  3. Wymiana poduszki skrzyni, a cieknący olej z skrzyni.
    Napisany przez adrian92 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-02-2016, 21:04
  4. Wymiana skrzyni
    Napisany przez Stilove na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2014, 15:34
  5. wymiana uszczelniacza w skrzyni
    Napisany przez Diato na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-02-2013, 18:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wymiana-skrzyni-m32-na-inna-46377

Inna skrzynia do bravo2

fiat bravo wymiana m32

ma jaka skrzynie wymienic m32

wymiana skrzyni m20 na m32

skrzynia m32 swap

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl