Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Witam,
Dopadł mnie dziwny problem drgań w samochodzie , przy cofaniu czuć lekkie drgania oraz zdarza się przy jakichś konkretnych obrotach. Z racji że kończyło się sprzęgło wymieniłem komplet LUK z kołem. Ale jakieś drgania dalej czuć. Wydaje mi się że jak depne np. na 5 biegu ok 130 coś drga na kierownicy. Koła wyważone sprawdzone. Przy wymianie rozsypała sie jakaś poduszka na skrzyni została wymieniona , zastanawiam się nad tym lizakiem. Jest sens w ciemno go wymienić na ten 51796832. Samochód przejechane 180tys. poduszki nie robione. Pozdrawiam
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz

Napisał
greg81x
Wydaje mi się że jak depne np. na 5 biegu ok 130 coś drga na kierownicy. Koła wyważone sprawdzone.
Sprawdź półosie, czy nie mają nadmiernego luzu na wewnętrznych krzyżakach.
-
Nowy klubowicz

Napisał
ceva
Sprawdź półosie, czy nie mają nadmiernego luzu na wewnętrznych krzyżakach.
Krzyżak był wymieniony przez mechanika przed sprzęgłem jako pierwszy podejrzany ale nic to nie dało... Czy wymieniać można tylko sam krzyżak czy z kielichem też coś się robi? Ewentualnie wyważa ?
-
Klubowicz

Napisał
greg81x
Czy wymieniać można tylko sam krzyżak czy z kielichem też coś się robi? Ewentualnie wyważa ?
Bazując na doświadczeniu zdobytym na własnym aucie napiszę, że wymiana krzyżaka wewnętrznego może nie rozwiązać tematu drgań, przerobiłem to u siebie wymieniając krzyżak. Wieloklin na półosi na którym ustalony jest krzyżak, był już tak wyrobiony że posiadał wyraźnie wyczuwalny luz promieniowy i poosiowy dochodzący do 2mm. Oczywiście drgania kierownicy po przyłożeniu siły napędowej nie ustały. Dodatkowo miałem podobnie zużyte połączenie wieloklinowe na przegubie zewnętrznym, które objawiało się stukami podczas jazdy na nierównościach. Po wymianie zewnętrznych części półosi (bez kielichów) objawy w postaci drgań i stuków skończyły się. Kielichy zostawiłem stare (po przebiegu ~240tys km) gdyż zużycie ich powierzchni wewnętrznych współpracujących z krzyżakami było tak niewielkie, że niewyczuwalne pod palcem. W przypadku krzyżaków podobno występują różnice wymiarowe między krzyżakami oryginalnymi a zamiennikami.
Wymianę części poduszek zawieszenia silnika też przerobiłem, wymieniłem lizak i poduszkę silnika. Po wymianie lizaka odniosłem wrażenie, że łatwiej wchodzą biegi. Po wymianie poduszki silnika zauważyłem redukcję drgań i wahania zespołu napędowego podczas dodawania gazu. Profilaktycznie niedługo wymienię poduszkę zawieszenia skrzyni biegów.
Wszystkie w/w części oczywiście oryginały.
-
Nowy klubowicz
Witam,
Mam pytanie o poduszkę pod skrzynię (lizak) Wcześniej koledzy pisali o lizaku który został zmieniony, sprzedawca ze sklepu z oryginałami fiata powiedział że do modelu mojego pasuje ten numer
51811543 FIAT BRAVO II (198_) 1.9 D Multijet (198AXC1B) 110 KW 1910 CCM 150PS 2007/04->2014/12, zastanawiam się czy w ciemno nie wymienić tej poduszki i zobaczyć efekt.
Podobne tematy
-
Napisany przez Skorpionek na forum Stilo
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 26-02-2016, 22:06
-
Napisany przez robertducato na forum Ducato III
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 17-10-2015, 17:47
-
Napisany przez black23 na forum Stilo
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 28-09-2015, 14:19
-
Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 20-02-2012, 15:19
-
Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 01-11-2009, 13:51
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
bravo 2 poduszki
,
wymiana poduszki silnika fiat brava
,
ile poduszek silnika ma fiat bravo
,
fiat bravo 2 poduszka silnika tylna
,
fiat ustawienie poduszki silnika
,
koszt wymiany poduszki silnika bravo
,
bravo wymiana poduszki skrzyni moment
,
wymiana poduszki skrzyni fiat bravo
,
poduszka silnika fiat bravo forum
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:37.
W sieci od 2007 roku.