Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011

    Lightbulb Wymiana oleju bravo multiair

    Witam, zbliża się pierwsza wymiana oleju od sprowadzenia samochodu z Niemiec. Chciałem zastosować zwykła płukanke, ale oprócz tego przepłukac jeszcze czystą ropą. Teraz rodzi mi się pytanie, czy nie zniszcze w ten sposób modułu multiair, może lepiej np wlać podwójna ilość płukanki żeby bardziej rozrzedzic olej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Osobiście powstrzymałbym się od płukanki, moduł multiair jest delikatny i drogi więc łatwo narobić sobie problemów...
    Jeśli bardzo chcesz płukać układ, po prostu wymień olej 2 razy
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Zastosuje tylko zwykłą płukanke środkiem i wymienię wszystkie małe filterki w liczbie 2 po za głównym filtrem, powinno być git

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Jest obszerny temat na alfaholikach ale u nas nie ma nic o wymianie oleju w multiair
    Tak więc postanawiam wrzucić kilka zdjęć z wymiany w moim silniku
    Umiejscowienie filtra multiair:
    To koło to oczywiście koło wałka rozrządu

    Umiejscowienie śruby z filtrem na turbo:

    W miarę wyczyszczony spływ z odmy, sama odma oczywiście też ale o tym już jest teamat:

    Filtr modułu multiair po przebiegu 92200:
    (po oczyszczeniu okazał się dość czysty więc założyłem z powrotem stary, nie smarowałem ponownie gwintu i nic nie ciekło)

    I na koniec śruba z turbiny, tej nawet nie chciało mi się czyścić bo nie ma jak zobaczyć stanu sitka, więc wpadła nowa


    Zalany olej to MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40, przed wymiana wlany zwykły dodatek liqui moly, filt MAN
    Na przyszłość olej będzie Penrite Enviro+ 5w40 , spełnia wyższe normy i jest czystszy

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    wawa`
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2003
    plukanki maja na celu wyczyszczenie nie zepsucie silnika

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Postów
    1,791
    Auto
    był 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Przy jakim przebiegu poprzednio wymieniałeś te filterki (MA i Turbo)? Jeśli wcześniej tego nie wymieniałeś ,to przy jakim teraz to zrobiłeś? Uwagi co do czystości filtrów? Olej stosujesz inny niż my w 500X ,ale to inny temat .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Napisałem przy jakim przebiegu 92200, wcześniej niestety nie wiem czy były wymieniane, auto ściągane w historii nie ma takiej informacji. Filtr na turbo nie byłem w stanie stwierdzić bo był czarny, nie rozbieralem, filtr multiair po umyciu środkiem do silników a potem benzyna okazał się czysty, w jednym końcu tylko lekko zabrudzony, filt główny uloeju był czysty, sam olej po dolaniu płukanki owszem był czarny, ale bez żadnych osadów czysty

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Niestety pojawił się problem, chciałem jeszcze zaznaczyć w ECU wymianę oleju żeby się wyzerowaly parametry uniair.
    Mam multiecuscan oraz interfejs elm przez bluetooth. Ze wszystkim innym mogę się bez problemu połączyć pokasowac błędy itd itp, ale nie mogę się połączyć z centralka silnika Wiem że jest kilka do wyboru i wiem że wybieram dobrą ponieważ wcześniej już się laczylem na próbę. Body computer pokazuje mi następujące błędy

    Jest tam niby opis co sprawdzić widoczny na zdjęciu, ale nie znam się, nie wiem gdzie co i jak. Prosiłbym o jaką kolwiek pomoc

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Nikt nie wie co to za błędy ?
    B1048
    U1602
    U1734
    Może to przez to że mam odpiętą wtyczkę od start stop przy aku ?
    Ale to raczej nie jest powodem braku łączności z silnikiem:/

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Już wiem że te 2 błędy krytyczne są od start stopu, ale błąd Lini can nie znika. Napięcie z czujnika na tej Lini mam 12.3 jest napisane żeby sprawdzić kostkę Lini can i masy w, teraz pytanie, gdzie jest ta kostka i gdzie w bravo są masy podpięte?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    U 1602
    1. Centralka w sieci uszkodzona (przeciążenie sieci can)

    2. Zwarcie do masy sieci can.

    3. Zwarcie do + akumulatora.
    FIAT Service
    Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Bardzo dziękuję za wyjaśnienie
    A jak by ktoś jeszcze wiedział jak sobie z tym poradzić, albo jak próbować

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Trzeba zbadac całą siec can oraz wszystkie urzadzenia do niej podlaczone. Troche pracy jest. Najlepiej robi sie to oscyloskopem
    FIAT Service
    Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    ojej
    Czyli bez profesjonalnej naprawy się nie obejdzie


 

Podobne tematy

  1. Bravo Multiair 1.4 wymiana oleju i zaznaczenie wymiany w ECU
    Napisany przez mrozek na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-07-2016, 14:51
  2. Bravo MultiAir 1.4 - nie mogę znaleźć w Multiecuscan/kalibracja po wymianie oleju
    Napisany przez mrozek na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-07-2016, 14:49
  3. Fiat Bravo II 1.6D M-jet 105 KM wymiana filtra oleju
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-04-2016, 18:58
  4. Wymiana oleju Bravo II multijet 1.6 105km
    Napisany przez kristobal24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 17:49
  5. Wymiana oleju wspomagania Bravo
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-08-2011, 23:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korek filtra multiair 1.4 16v fiat bravo 2

multiair enviro

bravo multiair jaki olej

multiair penrite enviro

Silniki multiair wymiana oleju

1.4 multiair odma wymiary

bravo multiair wymiana oleju

olej bravo 1.4 multiair

blad multiair brsvo

multiair 2 wymiana oleju

jaki olej do multiair

jaki olej do multiair enviro 5w40

multiair ilosc oleju

wymiana oleju fiat bravi 2 multiair

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl