Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2019
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008

    Wymiana chłodnicy klimatyzacji 1.4 T-Jet 150KM

    Witam. Oddałem dzisiaj samochód na napełnienie klimatyzacji (na postoju i podczas jazdy po mieście chłodziła słabo, na trasie lepiej). Okazało się ,że zgubiłem połowę lamelek w chłodnicy klimatyzacji , dlatego bardzo często odpalał mi się wentylator na drugim biegu i klima chłodziła raz lepiej raz gorzej a ciśnienie w układzie mam 25 atmosfer... Tak więc czeka mnie wymiana , w norauto policzyli mnie 349zł za chłodnicę klimatyzacji, 359 za wymianę i napełnienie po rabacie 59zł. To dobra cena ? Znacie jakiś tańszy warsztat na Śląsku ? A może jednak dam radę wymienić ją sam od strony maski ? Dzięki wielkie za każdą odpowiedź ! 😊



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Wydaje mi się że cena jest OK - ja dałem za robociznę trochę więcej i sam bym się nie decydował - bo można się z tym sporo namęczyć (facet pokazywał mi zdjęcie - cały przód rozbebeszony). U mnie np. mieli dużo kłopotów z odseparowaniem przewodów od chłodnicy klimatyzacji bo się zapiekły czy coś tam podobnego, w każdym razie nawet mi powiedzieli żeby po miesiącu się zgłosić ponownie na sprawdzenie czy nie ubyło czynnika bo dużo się mocowali z przewodami. Całe szczęście było ok. Co do chłodnicy to zwróć uwagę by lamele były lutowane a nie na wcisk - co zdarza się w tańszych chłodnicach i dlatego wylatują. Ja kupowałem z górnej półki - Hella, ale się okazało że była wyprodukowana przez Denso - pocieszeniem jest to że jakość była naprawdę dobra.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    44
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Nuova Bravo
    Rocznik
    12.2009
    Chłodnice cieczy oraz klimatyzacji (tzw. skraplacz) pod swoją marką produkują dwie firmy, które chyba jako jedyne można polecić. Są to mianowice NRF oraz Nissens. We Fiacie Bravo słynny problem odrywających i kruszących się lamelek skraplacza klimatyzacji dotyczył właśnie skraplaczy DENSO. Mnie ten problem nie ominął. Nie wiem jaka jest teraz jakość skraplaczy DENSO na aftermarket, lecz ja miałem w rękach zdemontowaną chłodnicę własnie Denso. Sypała się w rękach. Wyglądało to tak, jakby lamelki nie były zrobione z aluminium tylko z papieru. Można je było odrywać palcami i w palcach się kruszyły. Jeśli obecne Denso lub OEM Hella są takie same, to nie nie wiem, czy to jest górna półka. Od paru lat mam założone obie nowe Nissensa i działają doskonale. Ponoć od jakiegoś czasu Nissens zaczął lakierować chłodnice na czarno i ponoć już były gorsze. Mnie udało się kupić jeszcze te nielakierowane w normalnym kolorze aluminium.

    Przeczytałem własnie, że Behr Hella Service to jeden z najlepszych producentów elementów chłodzenia pojazdów mechanicznych. Ale jeśli biorą produkty od Denso i wydają jako swój OEM, to moim zdaniem straszna lipa. Pozostali producenci mogą przecież robić podobnie. Co za kurła czasy...
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 18-06-2019 o 19:44

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    W sierpniu 2014 roku zamontowałem w swoim Bravo skraplacz Magneti Marelli i do tej pory trzyma się dobrze. Co ciekawe auto jest z 2010 roku więc ori chłodnica miała 4 lata i była w stanie agonalnym, przy 30 stopniach na zewnątrz sprężarka włączała się na 1 sekundę, potem wyłączała na 5 sekund i tak w kółko. W drugim Bravo zamontowana 2 albo 3 lata temu chłodnica Behr Hella też trzyma się spoko.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Przy okazji radzę sprawdzić chłodnicę, bo jeśli już zdemontowany jest zderzak wtedy zaoszczędzimy na robociźnie.

    klimaS.jpg

    chlodnicaS.jpg

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2019
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    07.2003
    Cytat Napisał faradek Zobacz post
    W sierpniu 2014 roku zamontowałem w swoim Bravo skraplacz Magneti Marelli i do tej pory trzyma się dobrze. Co ciekawe auto jest z 2010 roku więc ori chłodnica miała 4 lata i była w stanie agonalnym, przy 30 stopniach na zewnątrz sprężarka włączała się na 1 sekundę, potem wyłączała na 5 sekund i tak w kółko. W drugim Bravo zamontowana 2 albo 3 lata temu chłodnica Behr Hella też trzyma się spoko.
    Miałem NB kupione 06.2008 w salonie i skraplacz nie wytrzymał 2 lat i 50tkm. Na zlocie zdiagnozowaliśmy wówczas awarię w większości aut. Po zlocie dużo osób po gwarancji dostawało gest handlowy, a te na gwarancji oczywiście nowy skraplacz.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez maryjann na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-05-2017, 23:07
  2. Mocowanie chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez krzysiek3212 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-07-2016, 17:01
  3. Wymiana chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez Kolo93 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-08-2015, 20:11
  4. Wymiana chłodnicy wody i klimatyzacji
    Napisany przez marcinek84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-07-2013, 09:33
  5. Wycieki z chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-05-2010, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl