Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Wibracje na biegu jalowym
Witam. Odczuwam wibracje na wolnych obrotach (tjet 150 km).Przejechane 28000 mil.Mam pytanie czy u was tez wyczuwalne sa owe wibracje?.Nie zawsze jest tak samo.Raz mocniej raz slabiej. Ogolnie z silnikiem nic sie nie dzieje ,auto jezdzi normalnie. Myslalem o poduszce silnika ale znajomy mechanik stwierdzil ze troche maly przebieg na zerwanie juz poduszki.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
W moim przypadku pomogła wymiana poduszki , tej przy rozrządzie. Też przebieg na to nie wskazywał - 85tyś km.
-
Klubowicz
Poduszka wymieniona ta przy rozrzadzie oraz ten lizak pod skrzynia.Niby jest w porzadku ale widac po silniku ze ma takie lekkie cykliczne bujanie.Nie wiem czy ktos sie z tym spotkal.Swiece nowe NGK.Nowy rozrzad,oleje,filtry,Troche eksperymentowalem z paliwami ,raz 95 potem 97 potem 100 oktanow.Moze mapy sie rozbiegly,
-
Klubowicz
-
Klubowicz
Nie sprawdzalem,ale pali na dotyk.Przebieg niecale 40 tys.km.Oleju nie bierze od zmiany do zmiany.Olej selenia.Swiece czyste.Nie kopci.
-
Klubowicz
Wibracje ustaja po właczeniu klimatyzacji.
-
Nowy klubowicz
Podobnie jak u mnie. Może odpadła któraś z blaszek wyważajacych wentylator. Jak denerwuje to pozostaje wymiana wentylatora. Ja się przyzwyczaiłem
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Drgania i wibracje może też powodować koło pasowe paska wielorowkowego. Jest ono dwuczęściowe , połączone gumą. Po rozwulkanizowaniu nie pracuje w osi i powoduje wibracje. Znam jeden przypadek T-jeta w którym to pomogło.
-
Klubowicz
Moze faktycznie z tym kolem pasowym masz racje.Myslalem ze to kolo jest jednoczesciowe.Kiedys sie jemu przygladalem i tak jakby nie pracowalo idealnie rowno.Takie minimalne boczne bicie.Ale kurcze zeby przy takim niskim przebiegu juz padlo.Przyjze sie temu bardziej.Dzieki.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A o jakich blaszkach mowisz?W sprezarce klimy?
-
Klubowicz
Możesz jeszcze wyczyścić przepustnicę i dwa czujniki. Jeden czujnik jest w kolektorze ssącym , patrząc od przodu za korkiem wlewu oleju , jest przykręcony śrubą torx . Drugi jest na rurze metalowej , tej przed przepustnicą. Jest bardzo dobrze dostępny , śruba imbusowa. Tylko bądź delikatny , jak kupiłem preparat LIQUI MOLY do czyszczenia przepływomierzy i takich właśnie czujników. Nie wolno ich czyścić żadnymi pędzlami itp , można je uszkodzić. Tylko spryskać i poczekać to wyparowania środka. Po czyszczeniu przepustnicy może być potrzebna adaptacja kompem. Przed odpinaniem jakiejkolwiek wtyczki czujnika czy przepustnicy warto odłączyć klemę minusową.
-
Klubowicz
Jakis czas temu czyszczona byla przepustnica i wlasnie te czujniki tez o ktorych piszesz.Moze mechanik niezbyt dobrze je wyczyscil albo ja juz jestem przeczulony .Zalalem do pelna na shell 95 oktanow.Bo od jakiegos czasu sobie eksperymentowalem z 97 lub 100 oktanow.Moze czas jezdzic tylko na 95.Tak jak inni pisza.Ale dzieki za podpowiedz.
-
Nowy klubowicz
Arturs1, czy rozwiązałeś problem wibracji na wolnych obrotach? Mam identyczny problem.
-
Klubowicz
Witam,niestety problem drgań nadal wystepuje.Raz mocniej raz słabiej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Można by jeszcze zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić.U mnie minimalnie bicie ( boczne)ma dolne koło pasowe wału . Dodatkowym problemem jest szarpanie o którym to dość szeroko sie rozpisywałem.Nadal nie poradziłem sobie z problemem. Wymieniłem niedawno zawór upustowy powietrza i nadal nic. Do tych drgań chyba już troche przywykłem.
Podobne tematy
-
Napisany przez tom123 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 21-11-2016, 20:44
-
Napisany przez xkudlatyx na forum Bravo II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 30-08-2016, 12:04
-
Napisany przez mwx na forum Stilo
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 12-03-2016, 08:35
-
Napisany przez robertRK na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 29
Ostatni post: 08-01-2013, 09:57
-
Napisany przez drag16 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 02-03-2010, 20:05
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat drgania silnika na biegu jalowym
,
drgania na wolnych obrotach fiat stilo
,
adaptacja gazu fiat t-jet
,
bravo tjet drzenie na biegu jalowym
,
wibracje fiat bravo 2
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:17.
W sieci od 2007 roku.