Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009

    Wibracje na biegu jalowym

    Witam. Odczuwam wibracje na wolnych obrotach (tjet 150 km).Przejechane 28000 mil.Mam pytanie czy u was tez wyczuwalne sa owe wibracje?.Nie zawsze jest tak samo.Raz mocniej raz slabiej. Ogolnie z silnikiem nic sie nie dzieje ,auto jezdzi normalnie. Myslalem o poduszce silnika ale znajomy mechanik stwierdzil ze troche maly przebieg na zerwanie juz poduszki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    W moim przypadku pomogła wymiana poduszki , tej przy rozrządzie. Też przebieg na to nie wskazywał - 85tyś km.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Poduszka wymieniona ta przy rozrzadzie oraz ten lizak pod skrzynia.Niby jest w porzadku ale widac po silniku ze ma takie lekkie cykliczne bujanie.Nie wiem czy ktos sie z tym spotkal.Swiece nowe NGK.Nowy rozrzad,oleje,filtry,Troche eksperymentowalem z paliwami ,raz 95 potem 97 potem 100 oktanow.Moze mapy sie rozbiegly,

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Kompresja sprawdzana?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Nie sprawdzalem,ale pali na dotyk.Przebieg niecale 40 tys.km.Oleju nie bierze od zmiany do zmiany.Olej selenia.Swiece czyste.Nie kopci.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Wibracje ustaja po właczeniu klimatyzacji.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Bravo II 1.9 150 km
    Rocznik
    06.2007
    Podobnie jak u mnie. Może odpadła któraś z blaszek wyważajacych wentylator. Jak denerwuje to pozostaje wymiana wentylatora. Ja się przyzwyczaiłem

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Drgania i wibracje może też powodować koło pasowe paska wielorowkowego. Jest ono dwuczęściowe , połączone gumą. Po rozwulkanizowaniu nie pracuje w osi i powoduje wibracje. Znam jeden przypadek T-jeta w którym to pomogło.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Moze faktycznie z tym kolem pasowym masz racje.Myslalem ze to kolo jest jednoczesciowe.Kiedys sie jemu przygladalem i tak jakby nie pracowalo idealnie rowno.Takie minimalne boczne bicie.Ale kurcze zeby przy takim niskim przebiegu juz padlo.Przyjze sie temu bardziej.Dzieki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A o jakich blaszkach mowisz?W sprezarce klimy?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Możesz jeszcze wyczyścić przepustnicę i dwa czujniki. Jeden czujnik jest w kolektorze ssącym , patrząc od przodu za korkiem wlewu oleju , jest przykręcony śrubą torx . Drugi jest na rurze metalowej , tej przed przepustnicą. Jest bardzo dobrze dostępny , śruba imbusowa. Tylko bądź delikatny , jak kupiłem preparat LIQUI MOLY do czyszczenia przepływomierzy i takich właśnie czujników. Nie wolno ich czyścić żadnymi pędzlami itp , można je uszkodzić. Tylko spryskać i poczekać to wyparowania środka. Po czyszczeniu przepustnicy może być potrzebna adaptacja kompem. Przed odpinaniem jakiejkolwiek wtyczki czujnika czy przepustnicy warto odłączyć klemę minusową.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Jakis czas temu czyszczona byla przepustnica i wlasnie te czujniki tez o ktorych piszesz.Moze mechanik niezbyt dobrze je wyczyscil albo ja juz jestem przeczulony .Zalalem do pelna na shell 95 oktanow.Bo od jakiegos czasu sobie eksperymentowalem z 97 lub 100 oktanow.Moze czas jezdzic tylko na 95.Tak jak inni pisza.Ale dzieki za podpowiedz.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Delta 3
    Rocznik
    2014
    Arturs1, czy rozwiązałeś problem wibracji na wolnych obrotach? Mam identyczny problem.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Witam,niestety problem drgań nadal wystepuje.Raz mocniej raz słabiej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Można by jeszcze zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić.U mnie minimalnie bicie ( boczne)ma dolne koło pasowe wału . Dodatkowym problemem jest szarpanie o którym to dość szeroko sie rozpisywałem.Nadal nie poradziłem sobie z problemem. Wymieniłem niedawno zawór upustowy powietrza i nadal nic. Do tych drgań chyba już troche przywykłem.


 

Podobne tematy

  1. Wibracje w kabinie na biegu jałowym [1.6 m-jet 120KM]
    Napisany przez tom123 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-11-2016, 19:44
  2. Wibracje na biegu jałowym t-jet 150 + lpg
    Napisany przez xkudlatyx na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-08-2016, 11:04
  3. Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.
    Napisany przez mwx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2016, 07:35
  4. Marea straszne wibracje na 5-tym biegu
    Napisany przez robertRK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 08-01-2013, 08:57
  5. gasnie na biegu jalowym
    Napisany przez drag16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-03-2010, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat drgania silnika na biegu jalowym

drgania na wolnych obrotach fiat stilo

adaptacja gazu fiat t-jet

bravo tjet drzenie na biegu jalowym

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl