Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2009
    Skąd
    Tarnowskie Góry
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6MJET 120BHP

    Usterka w komputerze 1600mjet 120bhp.

    Cześć!
    Chwilowe zużucie paliwa według wskaźnika na komputerze pokładowym rośnie przy przyspieszaniu i momentalnie spada do poziomu "2,0l" po zdjęciu nogi z gazu.

    W moim Bravo1,6mjet 120KM okresowo występuje następujące zakłócenie: - po zdjęciu nogi z gazu zużycie chwilowe spada bardzo powoli - ponad 10 sekund zanim osiągnie prawidłowy pułap "2,0l" (np. zdejmuje noge z gazu przy 12,0l a komputer pokazuje mi kolejno "10,5l" ; "8,4l" ; "5,0" ; "3,5l" i dopiero "2,0l".) . Wygląda to tak samo jak na biegu jałowym.

    Stan takiego zakłócenia po około 15 minutach samurzutnie ustępuje. Ustępuje też natychmiast, jeżeli wyłączy się i uruchomi ponownie silnik. Podczas trwania tego zakłócenia obserwuje się również zwiększone zużycia paliwa.

    Zaznaczam,że nie ma to związku z obrotami silnika, bo występuje przy odjeciu gazu w całym zakresie obrotów silnika, na dowolnym biegu.

    Zakłócenie pojawia się nieregularnie, nagle, czasami nie dzieje się nic przez 500km, czasami pojawia sie kilka razy na odcinku 50km.

    Odpinałem klemy z akumulatora na 30min i więcej i nie pomogło - usterka wciąż wraca.

    ASO twierdzi,że to typowe objawy dla tego typu silnika.

    Czy ktoś z was ma/ miał takie zakłócenia? Lepiej mój problem obrazuje to film - link na youtube.com poniżej.

    http://www.youtube.com/watch?v=d9rLrgVabWc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    A w ASO podłączyli silnik pod komputer czy olewczo stwierdzili, że wszystko gra?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2009
    Skąd
    Tarnowskie Góry
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6MJET 120BHP
    podpieli do kompa i stwierdzili,że wszystko gra.

    [size=2][ Dodano: 2009-10-02, 15:35 ][/size]
    ASO upiera się,że to jest urok tej wersji BRAVO i nie przyjmuje reklamacji.

    Czy ktoś z was też miał takie objawy w swoim autku?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wg. mnie to oni nie wiedzą co jest grane bo komp nic nie pokazuje i dlatego żeby nie wyjść na kretynów używają najprostszej i najstarszej wymówki ten typ tak ma.
    Poza "dziwnymi" wskazaniami zużycia paliwa widoczne są jakieś inne objawy?
    Może się mylę ale wg. mnie podczas hamowania silnikiem (zdjęcie nogi z gazu na biegu) spalanie powinno wynosić 0,0.

    Ja na Twoim miejscu napisał pismo i złożył je w ASO. Wydaje mi się, że ciężko im będzie odpowiedzieć Ci pisemnie "ten typ tak ma".
    Druga sprawa to zadzwoń do innego ASO (np GANIEX w Katowicach ma dobrego kolesia od diesli) opisz mu problem i zapytaj się czy jest sens przyjechać.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    22
    Auto
    Nuova Bravo 1.6MJTD
    U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
    Fiat Bravo 1.6 MJTD 120KM z DPF

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał Pawulon1973
    U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
    I tak powinno być przynajmniej jak jest zagrzany silnik, wiem, że w 1,3 jak nie jest rozgrzany katalizator to mimo hamowania silnikiem troszkę paliwa puszcza.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2009
    Skąd
    Tarnowskie Góry
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6MJET 120BHP
    Cytat Napisał Pawulon1973
    U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
    to ciekawe. Czy w Bravo są dwie wersje komp. pokładowego tak jak np. w Golfach? tj. za dopłatą dostajesz bardziej rozbudowanego kompa ?
    i co to znaczy,że masz Bravo z DPF: )?

    [size=2][ Dodano: 2009-10-04, 12:46 ][/size]
    "I tak powinno być przynajmniej jak jest zagrzany silnik, wiem, że w 1,3 jak nie jest rozgrzany katalizator to mimo hamowania silnikiem troszkę paliwa puszcza."


    Problem polega na tym,że w ASO twierdzą,że "wskazania komputera nie mają nic wspolnego z jakimkolwiek miernikiem przepływu paliwa". Czyli mówią,że to jest problem software nie mechaniki, ale najciekawsze jest to,że jak policzysz zużycie paliwa tradycjnie (to co weszło do baku/ km) to zgadza się ze wskazaniami komputera.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    22
    Auto
    Nuova Bravo 1.6MJTD
    [quote="bravo1600mjet"]
    Cytat Napisał Pawulon1973
    U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
    to ciekawe. Czy w Bravo są dwie wersje komp. pokładowego tak jak np. w Golfach? tj. za dopłatą dostajesz bardziej rozbudowanego kompa ?
    i co to znaczy,że masz Bravo z DPF: )?


    Dokładnie tak.W Bravo są dwie wersje komputera pokładowego.Ale ja mam taką samą wersję jak Ty w swoim aucie(patrząc na Twój film na youtube)

    Co do DPF-tzn że samochód wyposażony jest w tzw filtr cząstek stałych.W Twoim też powinien być takowy.Łatwo to sprawdzić patrząc na końcówkę rury wydechowej Jeśli jest okopcona to filtra nie masz-a jeśli wygląda jak nowa to filtr z całą pewnością masz.
    Fiat Bravo 1.6 MJTD 120KM z DPF

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał Pawulon1973
    Dokładnie tak.W Bravo są dwie wersje komputera pokładowego.Ale ja mam taką samą wersję jak Ty w swoim aucie(patrząc na Twój film na youtube)
    zadnych dwoch wersji komputera pokladowego w NB nie ma, patrzycie na wyswietlacz koledzy i sugerujecie sie wyswietlaczem ktory moze byc rekonfigurowany czyli taki ktory wystepuje po dokupieniu opcji blue&me nav i normalny czyli standardowy jaki mamy bez wybierania tej opcji w silnikach mj o i tyle roznic..

    Cytat Napisał Pawulon1973
    W Twoim też powinien być takowy
    kazdy 1.6mj 120KM ma DPF

    Cytat Napisał Pawulon1973
    U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
    _________________
    pyknij mi foto z tego wskazania bo jak dotat wszystkie kompy w NB mialy tak pisany soft ze nie pokazywaly nizszego spalania niz 2.0l i wiekszego chwilowego niz 25.0l



    Cytat Napisał bravo1600mjet
    Zakłócenie pojawia się nieregularnie, nagle, czasami nie dzieje się nic przez 500km, czasami pojawia sie kilka razy na odcinku 50km.
    a czy nie wziales pod uwage ze to moze byc spowodowane wypalaniem DPF'a przez zalewanie go paliwem?
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport


 

Podobne tematy

  1. Język w komputerze pokladowym.
    Napisany przez aleszczepan na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-03-2011, 20:05
  2. Ducato 2.3 jtd 2007 rok usterka przepustnicy
    Napisany przez Redzik18 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-08-2009, 15:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.6 mjet 120 spalanie wedlug komputera

bravo 120bhp 1.6

120BHP co to znaczy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl