Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    23 listopad 2015
    Sk±d
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Ubywaj±cy p³yn ch³odniczy

    Cze¶æ,

    dzisiaj zauwa¿y³em u siebie p³yn ch³odniczy poni¿ej minimum. Jeszcze z miesi±c temu wszystko by³o ok (zerkam jak dolewam do spryskiwaczy), a tu nagle spory ubytek.
    Od jakiego¶ czasu by³ taki objaw, ¿e na jedynce i zimnym - dawa³ trochê bia³ego dymu, ale my¶la³em, ¿e to skropliny. Na wy¿szych biegach (nawet przy ma³ej prêdko¶ci) - zero dymu. Teraz na zimê - by³o podobnie tyle, ¿e na wy¿szych biegach póki silnik by³ zimny - pojawia³a siê ta para, no ale my¶la³em, ¿e to mo¿e przez temperaturê po prostu (choæ zesz³ej zimy tego nie zauwa¿y³em). No i w koñcu - wydaje mi siê, ¿e ostatnio nawet jak silnik siê rozgrzeje to jest ta para.
    Rozrz±d z pomp± wody (i ca³ym p³ynem) by³ robiony jakie¶ 3 lata temu. ¦wiece te¿ by³y w zesz³ym roku wymienione (w ogóle to zaraz po wymianie ¶wiec - nawet na jedynce nie by³o bia³ego).
    No i teraz co to mo¿e byæ? Dodam jeszcze (nie wiem czy to ma znaczenie) - rdza mi prze¿ar³a t³umik i mam wra¿enie, ¿e trochê ¶mierdz± spaliny rop±, no ale to mo¿e byæ subiektywne. Natomiast ubytek p³ynu jest faktyczny. Macie jakie¶ rady? P³yn doleje i tak dopiero za jakie¶ 100 km, bo w baga¿niku mam jedynie niebieski, a podobno jak zmieszam to muszê wszystko spu¶ciæ i nowy laæ.

    Diesel 105 KM, przebieg ok. 130 tys., wszystkie naprawy i wymiany w miarê na bie¿±co i do tej pory nic siê nie dzia³o :/



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    04 czerwiec 2017
    Sk±d
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Mam to samo i ubytek nastêpuje tylko podczas jazdy. Dolewam co 300/400 km - w warsztacie nie zaobserwowali nieszczelno¶ci. Mo¿e to pompa wody przepuszcza a mo¿e przewody gumowe maj± jakie¶ nieszczelno¶ci (w warsztacie sugerowali ¿e to sprawka kun, które mog± delikatnie nadgryzaæ przewody), w ka¿dym razie kazali obserwowaæ i tak minê³o ju¿ kilka lat. Ostatnio zauwa¿y³em ¿e coraz bardziej ubywa. Ewidentnie potrzeba do tego nagrzania siê silnika.

  4. #3
    Master
    Do³±czy³
    29 listopad 2016
    Sk±d
    Chêciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Obejrzyjcie dokladnie chlodnice,najlepiej po zakonczonej jezdzie.Prawy gorny róg i okolice krocca przewodu gornego ,co biegnie od termostatu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    20 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Wroc³aw
    Wiek
    32
    Postów
    34
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009
    Jeszcze sprawdz laczenie kolektora dolotowego z glowica tam tez sie zdaza nieszczelnosc.


    Wys³ane z iPhone za pomoc± Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    04 czerwiec 2017
    Sk±d
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dziêki za porady - faktycznie prawy górny róg, a jak samochód by³ na podno¶niku to jeszcze p³yn widoczny by³ po prawej stronie ch³odnicy na dole. Czyli do wymiany dwie ch³odnice bo okaza³o siê ¿e ta od klimatyzacji te¿ jest uszkodzona bo kilka pasków lameli odklei³o siê ju¿ - a warto to wymieniæ razem bo przy tym trzeba zdejmowaæ zderzak.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    13 styczeñ 2019
    Sk±d
    Zgierz
    Wiek
    40
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Albea 1.2
    Rocznik
    2003
    Mia³em to samo, u mnie lekkie pêkniecie by³o i siê s±czy³o a¿ wylecia³o prawie wszystko

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    25 kwiecieñ 2016
    Sk±d
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mam to samo i zauwa¿y³em ¿e to zaczê³o siê po wymianie rozrz±du przez poprzedniego w³a¶ciciela. Mam rozpiskê ¿e przy okazji rozrz±du by³a wymieniana pompa ale mog³a ona faktycznie nie zostaæ wymieniona b±d¼ te¿ zostaæ ¼le wymieniona np dali star± uszczelkê.
    Czy w tym aucie mo¿na sprawdziæ b±d¼ wymieniæ pompê bez ingerencji w rozrz±d?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    04 czerwiec 2017
    Sk±d
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisa³ Papciak Zobacz post
    Czy w tym aucie mo¿na sprawdziæ b±d¼ wymieniæ pompê bez ingerencji w rozrz±d?
    Raczej nie, bo przy wymianie rozrz±du wymienia siê pompê. Nie warto oszczêdzaæ nie wymieniaj±c pompy - po ona du¿o nie kosztuje, przynajmniej ta ze ¶redniej pó³ki cenowej jak np. Doltz.
    Kiedy¶ chcia³em co¶ lepszego np. Hepu - ale wydaje mi siê ¿e nie ma sensu przep³acaæ. Mam jeszcze do Was pytanie odno¶nie ch³odnic - bo tu s± straszne rozbie¿no¶ci cenowe. Jakich firm macie u siebie? CZy warto kupowaæ z górnej pó³ki - np Hella? Wtedy za ch³odnice + skraplacz wychodzi co¶ ok. 1500 PLN. Czy mo¿e zamiast tego warto kupiæ Nissena albo Valeo, Delphi a mo¿e NRF - wychodzi o ponad po³owê taniej a ¿ebra te¿ lutowane w tym ostatnim przypadku.


 

Podobne tematy

  1. ubywaj±cy p³yn ch³odniczy
    Napisany przez michopawel na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-03-2018, 18:12
  2. Ubywaj±cy p³yn ch³odniczy
    Napisany przez marfiu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-05-2017, 18:30
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 11:39
  4. p³yn ch³odniczy cc 700
    Napisany przez ciacho88 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-12-2012, 15:51

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl