Witam
Niedlugo bede szczesliwym posiadaczem Bravo II 1.4 90KM
Czy sa jakies typowe usterki ktore sa bardzo uciazliwe podczas eksploatacji?
Dziekuje i pozdrawiam!
Witam
Niedlugo bede szczesliwym posiadaczem Bravo II 1.4 90KM
Czy sa jakies typowe usterki ktore sa bardzo uciazliwe podczas eksploatacji?
Dziekuje i pozdrawiam!
Jesli chodzi o silnik, to nie powinno byc problemow, jest to podstawowa jednostka napedowa bez turbiny. Pozostale elementy zaleza od wieku , eksploatacji i szczescia
dzieki!
Gdzies w necie wyczytalem ze 6cio stopniowe skrzynie sie sypia, czy to prawda?
Moze nie sypia, ale niektore egzemplarze maja problem z biegami 1-3. Skrzynia M32.
Ostatnio edytowane przez stew66 ; 09-07-2014 o 14:43
Typową usterką jest posypanie się chłodnicy klimy (fachowo to chyba skraplacz się nazywa)
Z tą skrzynią u mnie w 6cio biegowej, jedynka i dwójka często są dość toporne, albo trzeba kapkę mocniej docisnąć, albo dociskać puszczając sprzęgło.. Ale jak trzeba "zrywnie" ruszyć, ruch ręką jest bardziej zdecydowany to wcale nie ma tego problemu Ogólnie kwestia przyzwyczajenia.
a jak by wymienił olej na FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 polecany do skrzyń M32.
http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...o-pomoc-26931/
Zgadzam się, Olej Fuchs jest najlepszy do Skrzyni M32, szczególnie tych starszych roczników samochodów, świetnie smaruje podzespoły mojej skrzyni.
_________________________
przewozy na lotnisko we Wrocławiu tanio
Witam podepnę się pod temat nie mogłem znaleźć na forum tematu z ESP
Czy ktoś wie czy da się wyłączyć ESP i inne te dziadostwa jak np HILL HOLDER w Bravo II?Czy są one nie wyłączalne? Pozdrawiam
___________Jednak znalazłem temat z ESP sorry _________________
Ostatnio edytowane przez seweryn58 ; 08-02-2015 o 02:59 Powód: Zły temat
Gdzieś to znalazłem ale nie pamiętam gdzie może i na tym forum
FIAT BRAVO II (2007-2014)
Typowe usterki na co zwrócić uwagę przy tym modelu:
1. Parowanie reflektorów przednich i tylnych
2. Stuki z okolic łączników stabilizatorów
3. Wersja bez skórzanej kierownicy i gałki - szybko się wyciera
4. Filtr cząstek stałych DPF - usterki w jeździe miejskiej "zabija"
5. Skrzynia biegów - ta "pierwsza" z OPLA - poważne problemy z łożyskami
6. Utrudnione włączanie "1" biegu - skrzynia FIAT
6. Wycieki oleju z wybieraka biegów
7. Wycieki oleju z okolic turbiny
8. Wycieki płynu chłodniczego z wymiennika ciepła przy EGR - silnik 1.6/2.0 M-JET
9. Wycieki płynu chłodniczego z kolektora ssącego
10. Odgłosy z deski rozdzielczej
11. Wyblaknięte znaczki "FIAT" przód + tył
12. Rozklejające się znaczki "FIAT"
13. Tylna klapa - może być malowana nie w wyniku stłuczki tylko z powodu odprysków farby powstałych w wyniku uderzeń rantu klapy o zderzak. (dotyczy raczej pierwszych modeli)
14. Aktywatory climatronic - zacinają się, nie działają poprawnie
15. Zacinające się zawory EGR
16. Szybkie zużycie zacisków hamulcowych - tylnych
17. Korozja na pokrywie bagażnika i silnika
18. Pękająca roletka ręcznego
19. Cieknąca chłodnica wody wskutek przetarcia o gumy mocujące (generalnie ubywający płyn chłodzący w zbiorniku pod maską)
20. Wypadające lamele z chłodnicy klimy
21. Uszkodzony aktywator obiegu zamkniętego/otwartego - również w klimie ręcznej
** uzupełnienie do pkt. 5 i 6
Rodzaje skrzyń występujące w Bravo II:
C514 - fiatowska 6 biegowa, występuje w benzynowym silniku 1.4 16v 90KM
C530.5 - fiatowska 5 biegowa, występuje w silniku diesla 1.9 Multijet 8v 120KM
C530.6 - fiatowska 6 biegowa, występuje w silnikach diesla 1.9 Multijet 16v 150KM oraz 1.6 Multijet 105/120KM, wsteczny tam gdzie 6 bieg
C542 (F40) - oplowska 6 biegowa (kod opla F40), występuje w silniku diesla 2.0 Multijet 16v 165KM, wsteczny obok jedynki
C544 (M32) - oplowska 6 biegowa (kod opla M32), występuje w benzynowym silniku 1.4 16v T-jet 120/150KM, wsteczny obok jedynki, tylko roczniki 2007-2010
C635 - fiatowska 6 biegowa, występuje w benzynowym silniku 1.4 16v T-jet 120/150KM oraz 1.6 Multijet 105/120KM, wsteczny także obok jedynki, tylko roczniki 2010-2014
Problem ze skrzynią M32 montowaną w T-Jetach między 2007 a 2010 objawia się najczęściej szumem oraz coraz głośniejszą pracą skrzyni. Powodem są uszkodzone łożyska, które wymagają wymiany (skrzynię niestety trzeba rozebrać i zazwyczaj wymienić wszystkie łożyska). Warto więc zwrócić na to uwagę, żeby uniknąć sporego wydatku zaraz po zakupie (często skrzynie mają już ten remont za sobą).
Skrzynia C635 zastąpiła oplowską M32 pod koniec 2010 wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin Euro 5. Aby być pewnym, że Bravo które posiadamy lub chcemy kupić posiada już nowszą skrzynię, należy rozkodować nr VIN - jest to najpewniejsza metoda. Prawdopodobnie wszystkie T-jety które opuściły fabrykę od września 2010 mają już nową skrzynię. Wsteczny jest w niej także koło jedynki tak jak w oplowskich skrzyniach, więc po tym niestety nie rozpoznamy na szybko która skrzynia jest w aucie.