Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007

    Turbo gwiżdże do 2000obr/min

    Hej,
    Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość mianowiecie turbo gwiżdże ale nie jakoś głośno (dźwiękiem zbliżonym do sygnału karetki) słuszalne jest to tylko do 2000obr/min szczególnie jak schodzi z obrotów, co może być przyczyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Proponuje zastosowac opcje szukaj

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    zastosowałem ale znalazłem posty tylko powyżej 2000obr, i u mnie po wyżej też gwirzdze ale lekko i tak jak powinno gwizdać niepokoi mnie lekko słyszalny dźwięk w zakresie 1600-2000obr wydobywający sie właśnie z turbiny jeżeli masz link do problemu który już był opisywany będę wdzięczny jak podeślesz (dźwięk zbliżony do daleko jadącej karetki na sygnale)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Może klapka wirowa Ci odpadła i uszkodziła turbo jak szukała ucieczki.
    W pierwszej kolejności to by pasowało zrobić logi ciśnienia i obejrzeć dolot pod kątem ilości oleju i nieszczelności.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    Moris nie strasz myślę że jakby wpadła to by całkiem turbo zablokowała, no i właśnie w dolocie olej się znajduje w niewielkiej ilości co prawda ale w wężu między przepływką a turbo jest, ale też w wężu od odmy jest i mam nadzieje że to stąd, narazie wypuściłem powrót z odmy pod silnik a wejście od odmy do turbo zaślepiłem, sprawdze czy dalej będzie tam olej, ale jeżeli pojawił się taki dźwięk to może faktycznie znaczać kończąse się turbo? bo przebieg to 150k to chyba na klapki też za wcześnie?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Zaraz zaraz.. jak klapka wirowa do turbo? Klapy sa w kolektorze.. turbo robi nadcisnienie od strony kolektora.. panowie trzymajcie poziom. A jak nie jestescie pewni to sprawdzcie i potem piszcie.
    Logi jak najbardziej. Tak btw turbo wstaje wczesniej niz 2k obrotow.. gwizd swiadczyc moze o jakims uszczerbieniu na lopatkach, luzie wzdluznym wirnika no i nieszczelnosci w ukladzie dolotowym. Wiecej grzechow nie pamietam.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    Poziom zachowany zgoda klapki są w kolektorze ssącym ale jak się urywa wpada do cylindra a póżniej kolektor wydechowy z którego spaliny wychodzące napędzaja turbo jak wiesz i zdarzały się przypadki że klapka wraz ze spalinami wpadła do turbo, jeżeli chodzi o luz wzdłużny tak jak piszesz to by się w pewnym sensie zgadzałao bo luz wzdłużny powoduje olej w dolocie
    Ostatnio edytowane przez lookas ; 13-07-2018 o 18:25

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Ok.. nie sądzilem ze klapy moga poleciec dalej niz do cylindra.. w kazdym razie nie slyszalem o takich przypadkach co nie znaczy ze takich nie bylo. Idac dalej. Spadek mocy jest? Jesli nie to raczej nic powaznego i popatrzylbym na rzeczy o ktorych pisalem wczesniej

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    A jak nie jestescie pewni to sprawdzcie i potem piszcie.
    Tak na przyszłość jak już masz zamiar kogoś pouczać to najpierw sam stosuj swoje dobre rady
    Pozdrawiam

    Te silniki maja to do siebie, że odma zawsze coś rzuci oleju na trubo. Jeśli jest tego niewielka ilość to raczej nie ma problemu.
    Ten świst ala karetka najbardziej mi się nie podoba, gdyż to wygląda na uszkodzenie wirnika, które mogła dokonać owa klapka. 150 kkm to dość mało, że już turbo padło. Masz dpf na pokładzie?


    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    nie dpf nie mam, świst jest bardzo delikatny ale wcześniej go nie było i to drażni, auto od 2000 jedzie delikatnie słabiej niż wcześniej fakt jest taki że miałem nowy oryginalny 9miesięczny przpływomierz który oddałem właśnie do reklamacji i czekam na rozstrzygnięcie, mam nadzieję że się zepsuł powiedz jeszcze na co zwrócić uwage przy logach aby potwierdzić, bardziej wykluczyć że to klapy mam nadzieje wielką że nie

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Witam,

    U mnie dokładnie przy 150k poleciały klapy,
    szczerze polecam ci zweryfikować stan klap i ewentualne je usunąć na wszelki wypadek. Wyjdzie zawsze taniej remont silnika.
    Sprawdzone empirycznie. Do tej pory żałuję ze nie usunąłem klap....
    Pozdr

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zrób na ciepłym silniku korekty wtrysków. Najlepiej na biegu jałowym i możesz między czasie np. włączyć i wyłączyć klime żeby zobaczyć jak się będą zmieniać.
    Drugi log to zmierzone dynamiczne ciśnienie doładowania (odczytujesz obroty, zmierzone ciśnienie doładowania i oczekiwane ciśnienie doładowania). Loga robisz na 3 lub 4 biegu w zależności na co pozwalają warunki i logujesz tak od 1500 obrót do czerwonego pola.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Ja mam wprawdzie T JEta. Zaczęło mi mocno gwizdać... filmik (w realu było słychać głośniej zwłaszcza na zimnym):
    https://www.youtube.com/watch?v=mD4DseAeX8k

    Gwizdało tak od 1700 do 3000 obrotów (wyżej pewnie tez tylko silnik zagłuszał)

    Miałem nadzieje, że to nieszczelność, ale mechanik powiedział, że to wirnik. Dał do regeneracji ale w firmie która się tym zajmowała powiedzieli że turbo nie nadaje się od regenrracji bo ma pękniętą obudow... Musiałem kupić nowe. Teraz też pogwizduje ale baardz0000 cicho (tylko przy otwartym oknie słychac i to tylko jak się ma dobry słuch i nie w tak szerokim przedziale obrotów jak na starym turbo)

    P.S stare turbo ciągnęlo dobrze.. Przebieg mam 180000
    Z tego co czytałem turbo IHI VL 37 z początku produkcji lubiły pękać...
    Koszt nowego 1800pln...
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 15-07-2018 o 22:13

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    U mnie też słychać jest gwizd. Turbina po regeneracji 8 miesięcy temu. Gwizdek pojawia się od momentu dynamiczniejszego przyśpieszania w pierwszej fazie poszczególnych biegów. Zakres obrotowy powiedzmy 1900-2600. Dynamika jest, niepokojących objawów poza tym dźwiękiem brak. Spotkałem się już kilkukrotnie z opiniami że taka uroda 1.9 JTD 150 KM i nawet jak są zdrowe to tak bywa. Mi sam dźwięk przypomina ten charakterystyczny dla TARPANA HONKERA tylko cichszy


 

Podobne tematy

  1. Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-04-2018, 23:14
  2. Nie wchodzi na obroty max 2000obr/min - miękkie sprzęgło
    Napisany przez Tomek/SZ na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-11-2015, 17:30
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. Turbo Jet (T-Jet) i... LPG?
    Napisany przez miszko na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2011, 12:48
  5. Uno 1,4 turbo
    Napisany przez Martenz555 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-04-2011, 23:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467turbo-gwizdze-do-2000obr-min-41724

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl