Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5

Temat: Turbo dziura  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2021
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007

    Turbo dziura

    Cześć wszystkim,
    Pacjent to Bravo 1.9 150km - pytanko odnośnie turbo dziury... Po wymianie turbiny auto zaczyna rozkręcać się na dobre przy około 2300 obr/min, wcześniej 1800/1900. Źle zregenerowana turbina czy kwestia wyregulowania cięgna "gruszki"? Da się to jakoś sensownie zdiagnozować w czym dokładniej leży problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    113
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Na internecie można pooglądać filmiki, gdzie są omawiane przypadki pracy turbiny po regeneracji. Zawsze tak jest, że wstaje ona o kilkaset obrotów później i jest to normalne, ponieważ nie idzie jej tak precyzyjnie ustawić jak fabrycznie. Mapa silnika też wiele nie zmieni. Trzeba się przyzwyczaić, albo wymieniać na nową a nie regenerować.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,734
    Auto
    był 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    "Uzyskanie zmiany kąta położenia łopatek sprawia, że turbina porusza się znacznie szybciej, gdyż wzmaga się jej prędkość obrotowa, generując skuteczniejszą pracę turbosprężarki i sytuację, w której czas reakcji na aktywowanie pedału gazu jest praktycznie nieodczuwalny. Za różnicowanie kąta dolotu spalin odpowiada najczęściej siłownik zmiennej geometrii zwany aktuatorem, gdyż to właśnie ten element steruje cięgnem, którego ruch warunkuje zmiany kąta padania spalin na turbinę w zależności od tego, jakie wartości przyjmuje prędkość obrotowa silnika" Teraz zapytaj tego co regenerował czy da radę wyregulować siłownik . "Regulacja sztangi turbiny polega na wydłużaniu, jak i skracaniu cięgna siłownika. ... Natomiast co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie spowoduje wcześniejsze zamykanie się łopatek zmiennej geometrii, zbyt skrócona sztanga będzie powodowała zbyt wysokie ciśnienie doładowania."

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    860
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Turbina jest źle ustawiona. Robi się to na stanowisku regulacyjnym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2014
    Skąd
    Bytom
    Postów
    1
    Auto
    Brabo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Taki problem zawsze jest z regenerowanymi turbinami w dieslu.


 

Podobne tematy

  1. Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-04-2018, 22:14
  2. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  3. Siena 1.6 16V przyspieszenie i "turbo dziura" do 3000rpm
    Napisany przez sado26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2014, 21:08
  4. turbo dziura
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-12-2013, 23:01
  5. co to za dziura?
    Napisany przez solidboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2009, 23:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl