Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5

Temat: Turbo dziura  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2021
    Skąd
    Lubelskie
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007

    Turbo dziura

    Cześć wszystkim,
    Pacjent to Bravo 1.9 150km - pytanko odnośnie turbo dziury... Po wymianie turbiny auto zaczyna rozkręcać się na dobre przy około 2300 obr/min, wcześniej 1800/1900. Źle zregenerowana turbina czy kwestia wyregulowania cięgna "gruszki"? Da się to jakoś sensownie zdiagnozować w czym dokładniej leży problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Na internecie można pooglądać filmiki, gdzie są omawiane przypadki pracy turbiny po regeneracji. Zawsze tak jest, że wstaje ona o kilkaset obrotów później i jest to normalne, ponieważ nie idzie jej tak precyzyjnie ustawić jak fabrycznie. Mapa silnika też wiele nie zmieni. Trzeba się przyzwyczaić, albo wymieniać na nową a nie regenerować.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    "Uzyskanie zmiany kąta położenia łopatek sprawia, że turbina porusza się znacznie szybciej, gdyż wzmaga się jej prędkość obrotowa, generując skuteczniejszą pracę turbosprężarki i sytuację, w której czas reakcji na aktywowanie pedału gazu jest praktycznie nieodczuwalny. Za różnicowanie kąta dolotu spalin odpowiada najczęściej siłownik zmiennej geometrii zwany aktuatorem, gdyż to właśnie ten element steruje cięgnem, którego ruch warunkuje zmiany kąta padania spalin na turbinę w zależności od tego, jakie wartości przyjmuje prędkość obrotowa silnika" Teraz zapytaj tego co regenerował czy da radę wyregulować siłownik . "Regulacja sztangi turbiny polega na wydłużaniu, jak i skracaniu cięgna siłownika. ... Natomiast co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie spowoduje wcześniejsze zamykanie się łopatek zmiennej geometrii, zbyt skrócona sztanga będzie powodowała zbyt wysokie ciśnienie doładowania."

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Turbina jest źle ustawiona. Robi się to na stanowisku regulacyjnym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2014
    Skąd
    Bytom
    Postów
    1
    Auto
    Brabo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Taki problem zawsze jest z regenerowanymi turbinami w dieslu.


 

Podobne tematy

  1. Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-04-2018, 23:14
  2. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  3. Siena 1.6 16V przyspieszenie i "turbo dziura" do 3000rpm
    Napisany przez sado26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-11-2014, 22:08
  4. turbo dziura
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2013, 00:01
  5. co to za dziura?
    Napisany przez solidboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-08-2009, 00:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467turbo-dziura-49207

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl