Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4

Temat: Turbina  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2016
    Skąd
    Wolbrom
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Turbina

    Witam posiadam Bravo II z 2007r. z silnikiem 1.9 jtd 150km od kilku dni zauważyłem, że podczas odpalania samochodu i jeździe do 3 biegu słychać dziwny gwizd, znajomy stwierdził, że może to być turbina. Udałem się więc do elektryka samochodowego aby sprawdził na komputerze żadnych błędów nie wykazało. Autko nie dymi nawet przy wciśniętym gazie w podłogę. Zauważyłem, że problem jest tylko jak auto dłużej postoi zgaszone i jest to tylko do 3 biegu lub jak chwilę potrzymam gaz przestaje gwizdać. Udałem się do mechanika który stwierdził, że może to być turbina i trzeba by ją regenerować. Więc mam do was pytanko czy myślicie, że jest to turbina czy może coś innego ? Opłaca się regenerować turbinkę czy lepiej kupić nową ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    42
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Ze zmienna geometria sie raczej nie regenwruje nigdy 100% sprawnosci nie bedzie miala. Normalna ze stala geometria jak najbardziej.

    Co do gwizdu mialem kiedys w 1.8 tddi w fokusie tez taki. Objaw nie kopcilo gwizdalo i troche mniej mocy bylo na nizszych biegach. Okazalo sie ze male pekniecie bylo w bałwanku Intercoolera (taka rura karbowana elastyczna) oraz lacznik elastyczny tlumika (plecionka byla nieszczelna).

    Udaj sie do kilku mechanikow i popytaj 1 mechanik to nie wyrocznia.
    Ciekawi mnie tylko gwizd po odpaleniu. Walniete turbo na samym odpaleniu bez przygazowki nie powinno dawac tak mocnych dźwięków.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Fedur Zobacz post
    Ze zmienna geometria sie raczej nie regenwruje nigdy 100% sprawnosci nie bedzie miala. Normalna ze stala geometria jak najbardziej.
    Mam inne zdanie. Regeneracja mechanizmu zmiennej geometrii nie jest żadną filozofią. Z tego co widzę po zdjęciach zamieszczanych przez firmy specjalizujące się w tego typu usługach, regeneracja ogranicza się do mycia ultradźwiękowego, piaskowania oraz polerki. Do ustawienia wychylenia sztangi służą odpowiednie urządzenia, które posiada każdy profesjonalny serwis diesla.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Regeneracja turbiny polega na czyszczeniu, wymianie łożysk, uszczelnień, czasem wirnika, wyważeniu wirnika.
    Zmienna geometria jest ustalona fabrycznie a zakres pracy zmiennej wyznaczony ogranicznikami, obie części turbiny mają ustalone położenie względem siebie przy pomocy kołeczka, jeśli nie rozcieramy dźwigni od gruchy a nie ma takiej potrzeby, nie trzeba nic od nowa regulować.


 

Podobne tematy

  1. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-07-2013, 13:17
  2. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2013, 17:30
  3. Turbina
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2012, 17:18
  4. czy to turbina?
    Napisany przez hubert222 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2010, 15:46
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl