Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2007

    Dźwignia zmiany biegów, nie wraca do pozycji neutralnej

    Taka sytuacja: na początku jazdy, zwłaszcza teraz w upały ponad 30 stopni, gdy wnętrze się dość mocno nagrzewa, z dźwignią zmiany biegów jest okej, bez oporów wraca do pozycji neutralnej (po zrzuceniu biegu).

    Natomiast po kilkunastu minutach jazdy, zwłaszcza z klimą i nawiewem na tylną kanapę przez tunel środkowy, dźwignia zmiany biegów zauważalnie się usztywnia, nie wraca do pozycji środkowej - i chodzi w sumie tylko o ruch poziomy (na boki). Góra-dół wszystko jest ok, ale np. jak zrzucam z dwójki, dźwignia pozostaje w położeniu między dwójką a jedynką i trzeba dodatkowo przesunąć ją w prawo, aby wróciła do pozycji neutralnej.

    Tak jakby jakiś smar tężał od chłodu czy coś.

    Ktoś z Was ma/miał tak? Ktoś przerabiał ten temat, można sobie z tym jakoś poradzić?

    Dzięki, z góry, pozdr
    B.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Auto ma 10 lat (i zapewne jakiś przebieg), więc jest możliwe że przyszedł czas na wymianę kompletu naprawczego lewarka zmiany biegów. Zwykle objawia się to nieco inaczej, albo właściciele nagminnie lekceważą pierwsze objawy -> stawiam na to drugie, bo z tym co opisujesz "da się żyć". Nie namawiam do "przyzwyczajania się", sam bym od razu szukał przyczyny i wymieniał co trzeba!
    Były na forum opisy tego typu napraw, sam zestaw naprawczy jest typowy i stosunkowo tani a wymiana nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi.
    Zestaw naprawczy dźwigni zmiany biegów do Seicento
    (jakby co masz też Porady motoryzacyjne. Sam naprawiam auto | Porady motoryzacyjne czyli sam naprawiam auto -> dół strony)

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    456
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Pod maską od strony kierowcy na obudowie skrzyni jest mechanizm wybieraka biegów, dobrze przesmarować wodoodpornym smarem w aerosolu do łańcucha itp
    Zrobić sobie rurkę z doklejoną igła i wstrzyknąć smaru na cięgna mechanizmu.
    Zdjąć mieszek lewarka, wysmarować mechanizm syntetycznym smarem do tworzyw.
    W skrzyni biegów wymienić olej i dodać dwusiarczek molibdenu do przekładni.
    Wymienić płyn hamulcowy, odpowietrzyć dobrze na sprzęgle aby stary syf zleciał.
    Ostatnio edytowane przez petarda ; 22-07-2017 o 23:33


 

Podobne tematy

  1. Lewarek nie wraca do pozycji " 0 "
    Napisany przez Croma 08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-03-2022, 19:52
  2. Dźwignia zmiany biegów - ciężko pracuje
    Napisany przez lukas311 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-04-2014, 12:30
  3. [skrzynia biegów] dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez leonek79 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-12-2010, 09:09
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 10:33
  5. Dźwignia zmiany kirunków i przełącznik świateł
    Napisany przez dyz1o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2010, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fernbus ustaw dzwignie zmiany biegow w polozeniu neutralnym

drazek nie wraca na lu fiat bravo

przyczyna nie odbijania lewarka biegow w fiat brawo

lewarek zmiany biegow nie wraca na pozycje neutralna

lewarek biegow nie wraca grande

grande punto nie wraca na luz

skrzynia biegow noe wraca na srodek

fiat bravo ii drazek skrzyni biegow nie odbija

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl