Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007

    Tjet 120 km+lpg nie odpala na zimnym silniku

    Posiadam Tjeta od kilku miesiecy..Na zimnym silniku po nocy jest problem z odpaleniem.Brak jakichkolwiek błedów.Instalacja Landirenzo Lovato zalozona kilka miesiecy temu. Na poczatku nie bylo problemu z tą instalacją.Obecnie jestem po wymianie wtryskiwaczy i reduktora.Po mimo wymiany tych elementow problem dalej wystepuje. Dziwne są tylko wskazania czujnikow temperatury. Na skanerze OBD widnieje mi 48 st. na zimnym silniku.Po zagrzaniu silnik ma temp. 85 st.. Auto odpala za 2-3 razem i nie rowno pracuje.Pozniej jak się zagrzeje to jest ok.W ktorym miejscu znajduje się czujnik temperatury silnika w tej jednostce. Czy jest on kolektorze ssącym, bloku silnika czy przy termostacie plynu chlodzącego. Czy czujnik temperatury silnika a czujnik temp.plynu chlodzącego to to samo w tym silniku.Proszę o jakieś wskazowki gdzie moze lezec problem. Probowalem jezdzić na samej benzynie i problem znika, gazownik upiera się, że z instalacją g.jest wszystko ok.Gdzie znajdę czujniki odp.za temperaturę silnika i temp.wlotowego do silnika?Jakieś foto.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,429
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał milosz219 Zobacz post
    Probowalem jezdzić na samej benzynie i problem znika, gazownik upiera się, że z instalacją g.jest wszystko ok
    Gazownik się upiera? OK, więc jaką jego zdaniem temperaturę ma przed parownikiem? (instalacja LPG powinna mieć zamontowany własny czujnik temperatury cieczy chłodzącej)

    Cytat Napisał milosz219 Zobacz post
    Na skanerze OBD widnieje mi 48 st. na zimnym silniku.
    Błąd jak byk.
    Czujnik temperatury powinien być w obudowie termostatu.

    A problem z instalacją LPG jest taki, że można nie montować termometru i używać danych z OBD. Tylko że wtedy sterownik LPG widzi to samo co ECU (czyli nieprawidłową wartość) i włącza zasilanie gazem natychmiast po uruchomieniu silnika. Można z tym żyć, sam mam tak ustawione, ale nie każdy silnik i nie każda instalacja LPG dobrze znosi takie traktowanie (mnie to lotto, moje auto jest warte mniej więcej zero złotych a "zgazowanie" spłaciło się lata temu).
    Ostatnio edytowane przez ata ; 09-06-2017 o 01:33

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007
    Kazdy model ma gdzie indziej czujnik temperatury. Czy turbojet na przy termostacie?A sam termostat jest po prawej stronie pod czarną rurą.wymienia się sam czujnik? czy cały termostat?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,429
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał milosz219 Zobacz post
    Kazdy model ma gdzie indziej czujnik temperatury. Czy turbojet na przy termostacie?
    Nie każdy, bo żadnej firmie nie opłaca się robić osprzętu pod jeden model silnika. Według tego:
    FIAT ePER
    w twoim jest tak jak napisałem. Z pamięci też bym tak napisał, ale tym razem sprawdziłem.


    Cytat Napisał milosz219 Zobacz post
    A sam termostat jest po prawej stronie pod czarną rurą.wymienia się sam czujnik? czy cały termostat?
    W ePer masz rysunki, tak będzie prościej. Czujnik temperatury jest elementem wymiennym, o ile dobrze pamiętam to jest nawet stosunkowo łatwo dostępny, przy odrobinie wprawy wymiana zajmuje kilka minut i nie wymagana spuszczania płynu chłodzącego (trochę pocieknie).

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Skoro problem na benzynie znika tzn ze instalka zle ustawiona i tyle. Ewidentnie rozjezdza mapy na zimnym silniku. Wywalic to guano na koszt gazownika i zlaozyc staga w autoryzowamum warsztacie. Moj ma Stag i nie ma zadnych problemow. A w razie problemow widac na programie czasy wtryskow na gazie i benzynie -mozna skorygowac staga w zaleznosci od temp-zeby nie zamulal map zimn3go silnika kiedy ten odpala na benie
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 10-06-2017 o 18:13

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2018
    Skąd
    Kolno
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    06.2008
    Witam. Mam identyczny problem. Na początku było wszystko ok. Problem ten pojawił się po ok. 30 000 km od zainstalowana LPG. Zaczął szarpać na zimnym silniku. Odpala ok. i po ok. 10-15 sekundach pracy zaczyna szarpać na zimnym silniku. jak się już rozgrzeje problem znika. po 2-3 jazdach na pb - problem również znika. Jeśli mogę wiedzieć co było przyczyną tego problemu i czy udało się go rozwiązać?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 16v 90km
    Rocznik
    2007
    Zakręć gaz i podjedź do kogoś kto może zresetować mapy Tymczasowe benzyny (ja płaciłem 50zl) jeżeli problem ustąpi to na 100 procent mapa gazu się rozchodzi. . Po zresetowaniu map tymczasowych benzyny przejechałem 300km na benzynie i dopiero wtedy mapy zostały ustawione poprawnie i problem zniknął. Instalacja lpg Tech.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    258
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    olsenoz nie trzeba płacić nikomu 50zł za reset map, wystarczy zakręcić butle i pojeździć kilka- kilkadziesąt km na samej benzynie, sterownik się sam nauczy prawidłowych wartości.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2018
    Skąd
    Kolno
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    06.2008
    owszem po 2-3 jazdach na pb po kilkunastu kilometrach problem znika. i następne uruchomienia są ok. nie szarpie. Po jeździe w trasie na LPG też nie ma problemu na drugi dzień. problem szarpania na zimnym silniku pojawia się po krótkich jazdach/przebiegach na LPG. u mnie instalacja/sterownik LPG AGIS OBDcan. mam wrażenie jakby zalewało świece na zimnym silniku. czyli sterownik PB łapie chwilowo ustawienia z LPG ? i leje większą dawkę benzyny? - ale to tylko moje domysły.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2018
    Skąd
    Ustrzyki Dolne
    Postów
    2
    Auto
    Fiat bravo 1.4 tjet
    Rocznik
    2007
    Witam mam ten sam problem. Instalacja BRC. Przejechałem na niej 50000. Powiedz czy rozwiazales ten problem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cześć powiedz mi czy uporales się z tym problemem

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post

    Błąd jak byk.
    Czujnik temperatury powinien być w obudowie termostatu.
    .
    Chyba sa 2 czujniki... jeden w bloku bada temp cieczy a drugi powietrza ..to chyba ten przy przepustnicy... mierzy tez cisnienie powietrza... niektorzy pisza ze to mapsensor ale to chyba nie jest mapsenzor

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    48
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Czujnik temperatury silnika jest jeden, ten w obudowie termostatu. MAP-sensor jest po drugiej stronie silnika przy dolocie, a ten czujnik przy przepustnicy ( na rurze od intercoolera to czujnik ciśnienia doładowania.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Mes pokazuje 2 temp:
    1. Temp silnika - czyli temp plynu
    2. Temp powietrza... ta w takim razie jest z MAP sensora?
    Map sensor to jest to co oznaczyłe strałką?

    map.png
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 24-09-2018 o 22:35

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    48
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    To co zaznaczone strzałką to czujnik ciśnienia doładowania, a MAP-sensor jest pod osłoną silnika (prawie spod niej wystaje) z tyłu na kolektorze dolotowym na wysokości bagnetu.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ceva Zobacz post
    To co zaznaczone strzałką to czujnik ciśnienia doładowania, a MAP-sensor jest pod osłoną silnika (prawie spod niej wystaje) z tyłu na kolektorze dolotowym na wysokości bagnetu.

    I ten MAP sensor mierzy tez temp powietrza? A jesli nie on to który z czujników?
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 24-09-2018 o 23:45


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2.0 Multijet ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez richardo na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2016, 23:15
  2. STILO 1.9 JTD ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez kanarek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post: 07-01-2016, 17:35
  3. Kiepsko Odpala na zimnym silniku
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2015, 01:37
  4. Stilo JTD ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez zajac1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-11-2012, 20:18
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez jujo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-09-2010, 09:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467tjet-120-km-lpg-nie-odpala-na-zimnym-silniku-37347

fiat bravo 1.4 t-jet 120 lpg nie zapala

bravo 2 lpg nie odpala na pb

lpg landirenzo zle odpala na zimnym

bravo tjet nie opdala za poerwszym razem

landirenzo fiat nie odpala za pierwszym razem

bravo problem z odpaleniem

landirenzo nie odpala na zimnym silniku

LPG bravo problem

tjet lg odpalanie na ximnym

fiat linea t-jet nie zapala

fiat bravo 1.4 t-jet problem z odpalaniem

fiat tjet ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl