Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010

    Strojenie, wyciecie "ekologi" vs dymienie

    Witam,

    Chcialbym sie zapytac jak to u Was jest z dymieniem, tzn. czy wasze auto po resekcji "ekologii" (DPF i EGR, klapek wirowych) i strojeniu dymi przy przyspieszaniu i jesli tak, to jak bardzo?
    U mnie (2,0 Mjet ~210 km, 440 Nm) w niektorych sytuacjach dymienie sie jednak pojawia:
    - przy "przegazowniu" na postoju puszcza lekki czarny dymek
    - po tym jak postoi troche w korku a pozniej dostanie ostro w palnik to rowniez potrafi zadymic (szczegolnie jak dolozymy do tego wlaczona klimatyzacje)
    - W pozostalych przypadkach praktycznie bez dymu

    Obydwa przypadki wydaje mi sie calkiem normalne zwazajac na strojenie i brak "ekologii" ale bede wdzieczny za podzielenie sie swoimi obserwacjami - moze jednak sie mylei trzeba zglebic temat?

    ... Pytam bo jakis czas temu spotkala‚a mnie dosc nieprzyjemna (o kosztach lepiej nie mowic...) awaria tj. glowica powiedziala papa no i troche nabrudzila w srodku - efekt to przeszczep slupka (z zapewnien sprzedawcy wynika ze dostalem swiezy egzemplarz tj z przebiegiem ok 5-10 kkm) + regeneracja wtryskow i pompy CR (sprawdzane, bo to mogli byc winowajcy). Po wszystkim samochod "dostrojony" do nowych warunkow i osprzetu.
    Wydaje mi sie ze przed tym cyrkiem auto nie dymilo w powyzszych przypadkach, ale moglem mniej sie przygladac
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez Rzadzik27 ; 16-10-2018 o 09:12



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Na moje oko silnik z nalotem 10kkm nie ma prawa mocno dymić.
    Czy auta produkowane przed erą DPFów od wyjazdu z salonu pozostawiały za sobą czarny dym? Raczej nie

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,497
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    A to nieszczescie spotkalo Cie przed "tuningiem" ,czy już "po"? Tak z ciekawosci...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    troche schodzimy z tematu, ale podyskutować zawsze mozna

    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    Na moje oko silnik z nalotem 10kkm nie ma prawa mocno dymić.
    A kto mowi o mocnym dymieniu? Poza tym zostal troche naszprycowany -> wzrost o mocy/momentu o ~25% moze jednak zmienic warunki... stad pytanie


    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    A to nieszczescie spotkalo Cie przed "tuningiem" ,czy już "po"? Tak z ciekawosci...
    Po, ale nie wiem ile tak przejechal (ja nim przejechalem ~70 kkm przed awaria)-> jak juz zdecydowalem sie na resekcje ekodziadostwa (~25 kkm przed awaria) to okazalo sie ze juz byl dlubany... no i z informacji ktore otrzymalem, dlubany niefachowo co moglo przyczynic sie do dewastacji DPFa...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,497
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Byles na "nuovabrawoklub"? .Tam koledzy mają wiecej skreconych bravek w 2,0 mjtd, cos podpowiedzą.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja mam Bravo 2.0 zrobione na 214KM/420Nm w Cinsofcie i u mnie dymienie też występuje. Jest to całkowicie normalne w dieslu bez ekologii więc nie ma czym się przejmować na moje.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Borys-Tech Zobacz post
    Ja mam Bravo 2.0 zrobione na 214KM/420Nm w Cinsofcie i u mnie dymienie też występuje. Jest to całkowicie normalne w dieslu bez ekologii więc nie ma czym się przejmować na moje.
    A mozesz powiedziec dokladniej w jakich okolicznosciach dymi? tzn w takich jak u mnie ? czy moze jakos inaczej?


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500 - wymiana radia na UConnect 5" - 2 problemy "po"
    Napisany przez Pachuligan na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2019, 15:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2017, 21:27
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:46
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl