Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010

    Strojenie, wyciecie "ekologi" vs dymienie

    Witam,

    Chcialbym sie zapytac jak to u Was jest z dymieniem, tzn. czy wasze auto po resekcji "ekologii" (DPF i EGR, klapek wirowych) i strojeniu dymi przy przyspieszaniu i jesli tak, to jak bardzo?
    U mnie (2,0 Mjet ~210 km, 440 Nm) w niektorych sytuacjach dymienie sie jednak pojawia:
    - przy "przegazowniu" na postoju puszcza lekki czarny dymek
    - po tym jak postoi troche w korku a pozniej dostanie ostro w palnik to rowniez potrafi zadymic (szczegolnie jak dolozymy do tego wlaczona klimatyzacje)
    - W pozostalych przypadkach praktycznie bez dymu

    Obydwa przypadki wydaje mi sie calkiem normalne zwazajac na strojenie i brak "ekologii" ale bede wdzieczny za podzielenie sie swoimi obserwacjami - moze jednak sie mylei trzeba zglebic temat?

    ... Pytam bo jakis czas temu spotkala‚a mnie dosc nieprzyjemna (o kosztach lepiej nie mowic...) awaria tj. glowica powiedziala papa no i troche nabrudzila w srodku - efekt to przeszczep slupka (z zapewnien sprzedawcy wynika ze dostalem swiezy egzemplarz tj z przebiegiem ok 5-10 kkm) + regeneracja wtryskow i pompy CR (sprawdzane, bo to mogli byc winowajcy). Po wszystkim samochod "dostrojony" do nowych warunkow i osprzetu.
    Wydaje mi sie ze przed tym cyrkiem auto nie dymilo w powyzszych przypadkach, ale moglem mniej sie przygladac
    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez Rzadzik27 ; 16-10-2018 o 09:12



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Na moje oko silnik z nalotem 10kkm nie ma prawa mocno dymić.
    Czy auta produkowane przed erą DPFów od wyjazdu z salonu pozostawiały za sobą czarny dym? Raczej nie

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    A to nieszczescie spotkalo Cie przed "tuningiem" ,czy już "po"? Tak z ciekawosci...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    troche schodzimy z tematu, ale podyskutować zawsze mozna

    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    Na moje oko silnik z nalotem 10kkm nie ma prawa mocno dymić.
    A kto mowi o mocnym dymieniu? Poza tym zostal troche naszprycowany -> wzrost o mocy/momentu o ~25% moze jednak zmienic warunki... stad pytanie


    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    A to nieszczescie spotkalo Cie przed "tuningiem" ,czy już "po"? Tak z ciekawosci...
    Po, ale nie wiem ile tak przejechal (ja nim przejechalem ~70 kkm przed awaria)-> jak juz zdecydowalem sie na resekcje ekodziadostwa (~25 kkm przed awaria) to okazalo sie ze juz byl dlubany... no i z informacji ktore otrzymalem, dlubany niefachowo co moglo przyczynic sie do dewastacji DPFa...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Byles na "nuovabrawoklub"? .Tam koledzy mają wiecej skreconych bravek w 2,0 mjtd, cos podpowiedzą.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    38
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja mam Bravo 2.0 zrobione na 214KM/420Nm w Cinsofcie i u mnie dymienie też występuje. Jest to całkowicie normalne w dieslu bez ekologii więc nie ma czym się przejmować na moje.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Borys-Tech Zobacz post
    Ja mam Bravo 2.0 zrobione na 214KM/420Nm w Cinsofcie i u mnie dymienie też występuje. Jest to całkowicie normalne w dieslu bez ekologii więc nie ma czym się przejmować na moje.
    A mozesz powiedziec dokladniej w jakich okolicznosciach dymi? tzn w takich jak u mnie ? czy moze jakos inaczej?


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500 - wymiana radia na UConnect 5" - 2 problemy "po"
    Napisany przez Pachuligan na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2019, 15:27
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2017, 21:27
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:46
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl