Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Sprężyny obniżające  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007

    Sprężyny obniżające

    Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    33
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    Ja tak śmigam od pół roku na sprężynach Eibach'a -30 i wszystko śmiga aż miło.



    Na dole seria, u góry świeżo po montażu. Teraz jest znacznie niżej ( to też zasługa zmiany felg ).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    A masz to na seryjnych amortyzatorach?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    33
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    Tak.

    Tutaj 3 miesiące po założeniu, teraz już się chyba całkiem ułożyło.

    lukq lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    Tylko po co to robić, skoro Bravo i tak dość nisko siedzi. Chyba nie jeździsz z obciążeniem, czy po dziurach, bo wtedy zawias się przydaje.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    33
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    Jeżdżę zawsze sam i bez obciążenia. Tak szczerze to teraz o wiele mniej przycieram sankami. Zapewne przez to, że zawieszenie jest twardsze. Zależało mi na likwidacji bujania na zakrętach i się udało. A przy okazji lepiej to wygląda od serii.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał Sz4jba Zobacz post
    ...Zapewne przez to, że zawieszenie jest twardsze. Zależało mi na likwidacji bujania na zakrętach i się udało. A przy okazji lepiej to wygląda od serii.
    Nie jeździłem nigdy 1.4 90KM, ale u mnie w wersji Sport 2.0 MJet auto fabrycznie siedzi dosyć nisko, nie przechyla się i nie buja na zakrętach. Brak bujania i tzw. "uczucia niepewności" na zakrętach to być może również zasługa poliuretanowych tulei w całym zawieszeniu, które założyłem w zeszłym roku w miejsce gumowych. Da się wyczuć coś takiego, że karoseria jest bardziej zwarta i sztywna. Dodatkowe obniżenie raczej nie wchodzi u mnie w grę.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    33
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    Pakiet sport obniżał auto więc to raczej jego zasługa.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał Sz4jba Zobacz post
    Pakiet sport obniżał auto więc to raczej jego zasługa.
    Ale poliuretany też robią robotę. Zwłaszcza te duże tuleje pływające na tylnej belce. Mam porównanie jak było nawet na oryginalnych gumowych. Serio, czerwone poliuretany są lepsze, niż tuleje gumowe. Mam przetestowane.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Ale poliuretany też robią robotę. Zwłaszcza te duże tuleje pływające na tylnej belce. Mam porównanie jak było nawet na oryginalnych gumowych. Serio, czerwone poliuretany są lepsze, niż tuleje gumowe. Mam przetestowane.
    Zgadza się, usztywnianie auta należy zaczać od wymiany tulej wahaczy i tylnej belki,
    firma Deuter z Olkusza oferuje czerwone poliuretany.
    Miałem w Stilo, kiedy wymieniłem jeden wahacz z normalnymi gumami to pracował jak szmata, wszystkie nierówności wyczywalne na kierownicy i każde dodanie czy puszczenie gazu skutkowalo szarpaniem kierownicy.
    Teraz tuleje do Bravo czekają az wrócę z urlopu i zaraz wymiana.
    Nad zakładaniem niskich sprężyn zastanawialbym się długo, w Stilo na starych sprężynach szorowalem przodem w koleinach, mieć nisko i bać się wjechac do lasu żeby nie walić po korzeniach albo zawiesić na koleinach ?
    Bez sensu.
    Ostatnio edytowane przez petarda ; 17-07-2017 o 17:58
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    ato ja zadam przeciwne pytanie.... jak podnieśc zawieszenie, czy wystarcza dluższe sprężyny ? czy coś weicej np. dłuższe amory ?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ato ja zadam przeciwne pytanie.... jak podnieśc zawieszenie, czy wystarcza dluższe sprężyny ? czy coś weicej np. dłuższe amory ?
    Wysokość przodu to połączenie długości amortyzatora i sprężyny, w trakcie skladania kolumny nakrętką napina się sprężynę.
    Jeśli przód siedzi nisko z powodu sfatygowanej sprężyny tak jak u mnie w Stilo to wystarczy wymiana sprężyn na nowe, wstawilem Monroe i auto podniosło się, na początku było ponad 30 mm a później ułożyło sie i zostalo 20-25 mm.
    Wersja normalna amortyzatorów jest dłuższa niż wersji sport.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2014
    Skąd
    Lublin
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 2 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    Witam , a ja mam pytanie co zrobić, aby podnieść przód?
    Dlaczego chce to zrobić , bo gdy jadę po nierównościach to ocieram płaskownikiem po podłożu, a jak wpadnę w koleiny, nawet gdy jadę sam to podwozie potrafi wcisnąć sprężynę i słychać uderzenie w amortyzator.
    Auto ma już przebieg ponad 190 tys. podejrzewam, że sprężyny są już trochę zużyte, myślałem o kupnie Kayaba RH 3906, które są standardowych rozmiarów do mojego auta(gr. 12mm, dł. 352, śr. 140) lub o kupnie sprężyn do modelu turbo, czyli KYB RH 3907, bo są trochę grubsze i dłuższe(gr. 12,25mm, dł. 369, śr. 147). Pytanie czy będzie można je założyć na standardowy amortyzator i jak to będzie się zachowywać?
    Robił ktoś podobne zmiany?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Czytałem o takich przypadkach kiedy sprężyny KYB po założeniu wyginały się w banana.
    Sam do Stilo założyłem Monroe.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    42
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Witam.
    Jestem po wymianie amortyzatorów i sprężyn i kurcze coś chyba jest nie tak bo przód podniósł się tragicznie więc teraz nie wiem czy w sklepie źle dobrali mi sprężyny czy coś jest źle złożone,mechanik twierdzi że to się ułoży ale nie sądzę,zresztą zobaczcie sami!

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Sprężyny obniżające
    Napisany przez diesel1511 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-08-2015, 14:45
  2. sprężyny obniżające do grande punto
    Napisany przez sergrande na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2015, 09:44
  3. Sprężyny obniżające :)
    Napisany przez maciejka38 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-04-2015, 21:42
  4. Sprężyny obniżające punto II
    Napisany przez Baambusek na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2014, 17:23
  5. Kupię sprężyny obniżające ( ;
    Napisany przez Dr House na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-11-2013, 23:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brqvo 2 pekajace sprezyny

fiat bravo 2 eibach

fiat bravo 2 amortyzatory przednie

eibach Fiat bravo

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467sprezyny-obnizajace-37743

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl