Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2018
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    2009

    Skrzynia, stuki, mrowienie T-jet, M32

    Witam,

    chciałem się zapytać czy któryś z forumowiczów miał może podobne problemy:
    1. Stuki podczas zmiany biegów.
    Zaczyna się to dziać TYLKO po rozgrzaniu - przejechaniu ok. 15 - 20 KM.
    Np. Zatrzymuję się, wrzucam na luz. Wbijam "1" i już na samym początku ruchu lewarka w stronę jedynki słychać "puk".
    Czasami oprócz "puk" czuć, że auto chce ruszyć ze 2-3cm do przodu.

    Ruszam na jedynce, sprzęgło wbijam "2" i tak samo jak na jedynce - jeszcze przed wbiciem "2" słychać "PUK".
    Reszta biegów wchodzi ok. Zresztą 1 i 2 też wchodzą OK tylko czasami słychać to PUK.
    Czasami słychać jeszcze "PUK" przy puszczaniu sprzęgła.

    Dodatkowo jak była zima to gdy odpalałem furę czyli: sprzęgło - luz - odpalam - puszczam sprzęgło (cały czas na luzie)
    i w tym momencie fura chce się ruszyć ze 2-3cm do przodu - (tylko gdy jest bardzo zimno, czyli powiedzmy -10 stopni
    i więcej). Czyżby olej powodował takie zachowanie? (Mam zalane 2,8 litra ponieważ mam to gówno M32 - już po wymianie łożysk).

    2. Mrowienie lewarka zmiany biegów podczas przyspieszania.
    Generalnie jak pisałem wyżej - M32 miała wymieniane 6 łożysk i generalnie chodzi dobrze - wszystkie biegi wchodzą ok,
    nic nie wyje, drążek sztywny nie drgnie ani o 1mm, ALE - gdy fura jest już rozgrzana choć nie zawsze,
    jadę np. na 6 biegu i wystarczy że mam chociaż trochę wciśnięty gaz - gdy mam dłoń na lewarku to czuję jak w tym momencie
    zaczyna mrowić. Nie przesuwa się, czuć tylko mrowienie podczas dodawania gazu. Gdy puszczam gaz - mrowienie ustaje.
    Na wszystkich biegach.
    Trochę to dziwne i generalnie w ogóle bym się tym nie przejmował gdybym miał normalną skrzynię a nie to oplowskie gówno.

    Jakieś pomysły? Poduszka pod akumulatorem, przeguby?

    Miał ktoś podobny problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    No jak auto chce Ci ruszyć podczas wrzucania jedynki to może zacznij od sprawdzenia sprzęgła? Może nie rozłącza układu?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Siena 1.2, stuki - skrzynia, sprzęgło?
    Napisany przez Damiano.Italiano na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-04-2017, 21:02
  2. [Skrzynia biegów] Sei 1.1 SPI zamiana skrzynia VAN na skrzynia Sporting
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2014, 19:25
  3. [skrzynia biegów] skrzynia lub sprzęgło??
    Napisany przez bolo40 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-03-2011, 00:52
  4. [skrzynia biegów] Fiat sc 900 Dziwne stuki pomiędzy silnikie
    Napisany przez Hapek89 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-11-2010, 17:29
  5. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-12-2009, 00:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 2 stuki zmianie biegow

klekocze na zimnym tjet

1 4 t jet stuki

m32 stuki przy odpuszczaniu sprzegla

Dziwne stukanie przy zmianie biegu Bravo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl