Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007

    Bravo bez filtra DPF

    Witam. Jak w temacie czy warto kupić fiata bravo 2 2007 rocznik 1.9 120km diesel z wyciętym filtrem DPF. Auto ma być używane w większości po mieście. Sprzedający powiedział że bez filtra będzie można jeździć po miescie.
    Proszę o nanjakies opinie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Sam filtr lub jego brak to chyba trochę za mało, żeby ocenić no i miasto miastu nierówne. Ile chcesz dziennie jeździć i w jakich warunkach - to oceń.
    Chyba, że masz do wyboru z filtrem lub bez, a cała reszta taka sama. To wtedy bez filtra bym brał.

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Mam tylko jeden model na oku bez filtra. Wycięty zaraz po ściągnięciu z Włoch samochodu. Później jezdzony 3 lata właśnie w mieście przez żonę znajomego. Ja jeżdżę przeważnie na odcinkach 5-7 km. Od czasu do czasu jakaś trasa 30-40 km, ale większość to jednak miasto. Drugie pytanie to czy można mieć jakieś problemy z powodu braku filtra/ mandat lub problemy z badaniami technicznymi?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał Czeslavv086 Zobacz post
    Ja jeżdżę przeważnie na odcinkach 5-7 km. Od czasu do czasu jakaś trasa 30-40 km, ale większość to jednak miasto. Drugie pytanie to czy można mieć jakieś problemy z powodu braku filtra/ mandat lub problemy z badaniami technicznymi?
    Moim zdaniem robisz zbyt krótkie odcinki, żeby był sens kupowania pojazdu z silnikiem wysokoprężnym. W zimie notorycznie silnik będzie niedogrzany. I to jest zasadniczy mankament w wypadku Twojej eksploatacji. To, czy będzie DPF, czy też nie, to już sprawa drugorzędna, choć przy tak krótkich trasach w aucie z DPF pojawią się z czasem jeszcze większe problemy. W Twoim wypadku zdecydowanie odradzam Ci diesla. Najlepiej mała benzyna wolnossąca lub z turbo. Rozważałeś inne samochody prócz Bravo?

    Co do odpowiedzi na pytanie drugie, to na SKP sprawdzą jeśli silnik kopci i to widać np. już na wolnych obrotach. Na drodze policja może skierować taki pojazd na badania techniczne. Zasadniczo SKP jeszcze póki co nie sprawdzają pojazdów na obecność/nieobecność lub/i sprawność filtra cząstek stałych. Choć parcie ku temu jest coraz to większe i być może tego doczekamy.

    Nie wiem jak na zachodzie z tym jest. Jeśli ktoś się z tym spotkał niech napisze. Ja słyszałem na ten temat masę legend, ale żadnej jakoś nie udało się potwierdzić.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Moim zdaniem robisz zbyt krótkie odcinki, żeby był sens kupowania pojazdu z silnikiem wysokoprężnym. W zimie notorycznie silnik będzie niedogrzany. I to jest zasadniczy mankament w wypadku Twojej eksploatacji. To, czy będzie DPF, czy też nie, to już sprawa drugorzędna, choć przy tak krótkich trasach w aucie z DPF pojawią się z czasem jeszcze większe problemy. W Twoim wypadku zdecydowanie odradzam Ci diesla. Najlepiej mała benzyna wolnossąca lub z turbo. Rozważałeś inne samochody prócz Bravo?

    Co do odpowiedzi na pytanie drugie, to na SKP sprawdzą jeśli silnik kopci i to widać np. już na wolnych obrotach. Na drodze policja może skierować taki pojazd na badania techniczne. Zasadniczo SKP jeszcze póki co nie sprawdzają pojazdów na obecność/nieobecność lub/i sprawność filtra cząstek stałych. Choć parcie ku temu jest coraz to większe i być może tego doczekamy.

    Nie wiem jak na zachodzie z tym jest. Jeśli ktoś się z tym spotkał niech napisze. Ja słyszałem na ten temat masę legend, ale żadnej jakoś nie udało się potwierdzić.
    Narazie biorę pod uwagę tylko auta z pewnego źródła i wypadł akurat diesel. Fiat mi się podoba, jeśli by byl w benzynie już bym go kupił. A że diesel to jestem kropce, niby znajomi jeżdżą po mieście dieslami i nie mają problemów, ale sam nie miałem nigdy diesla i gdyby nie ten znajomy to nawet bym nie pojechał ogladac.. Nie mam parcia żeby kupić auto juz dzisiaj, ale chciałbym niedługo wymienić. Problem w tym że nie chce kupować od handlarza i nie mam dużego wyboru na dzień dzisiejszy.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał Czeslavv086 Zobacz post
    ...niby znajomi jeżdżą po mieście dieslami i nie mają problemów
    Sama jazda po mieście nie stanowi problemu, lecz trzeba jeździć po tym mieście tak długo, ażeby silnik zdążył się nagrzać. Jeśli swoje 7 km przejeżdżasz w pół godziny, to będzie ok. Ale jeśli w niecałe 10 minut, to silnika dieslowskiego nie nagrzejesz. Diesel dużo dłużej się nagrzewa. Mała benzyna 1.2 w Puncie 1.2 nagrzewała mi się zimą w parę kilometrów. W Bravo 2.0 Diesel muszę przejechać około 10 kilometrów, żeby silnik osiągnął nominalną temperaturę pracy. Gorzej kiedy dodatkowo masz DPF. Z resztą poczytaj w internecie jakie są problemy i konsekwencje długotrwałej eksploatacji niedogrzanego silnika.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 10-04-2018 o 14:18

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Sama jazda po mieście nie stanowi problemu, lecz trzeba jeździć po tym mieście tak długo, ażeby silnik zdążył się nagrzać. Jeśli swoje 7 km przejeżdżasz w pół godziny, to będzie ok. Ale jeśli w niecałe 10 minut, to silnika dieslowskiego nie nagrzejesz. Diesel dużo dłużej się nagrzewa. Mała benzyna 1.2 w Puncie 1.2 nagrzewała mi się zimą w parę kilometrów. W Bravo 2.0 Diesel muszę przejechać około 10 kilometrów, żeby silnik osiągnął nominalną temperaturę pracy. Gorzej kiedy dodatkowo masz DPF. Z resztą poczytaj w internecie jakie są problemy i konsekwencje długotrwałej eksploatacji niedogrzanego silnika.
    Rozumiem. Ogólnie jak już jeżdżę autem to przeważnie nie w jedno miejsce i robię kilkunastominitowe postoje i tak jak np dziś byłem w 3 miejscach i zrobiłem 35km po mieście.
    prawdopodobnie i tak kupię ten samochód z powodu dobrej ceny do stanu, pojeździe do zimy i zobaczę najwyżej na wiosnę sprzedam..bo potrzebuje kupić pewne auto do miesiąca i nie wiem czy coś innego mi się trafi.
    Bardziej zastanawiam się czy nie będzie jakichś problemów z tym wyciętym filtrem podczas kontroli np na drodze.


    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2013
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    44
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2007
    Mam taki model tylko z DPF'em.
    Z początku tylko miasto ok. 5km odcinki i powiem że strasznie się męczył. Nie mówiąc o spalaniu. W mieście ja mieszkam ok 40 tys. co moment przejście, światła, stop lub ustąp i średnie spalanie (nie mam ciężkiej nogi) ok 8-9 L/100km (moja żona lekko ponad 11 ).
    Do tego dochodzi odwieczny wybór: eko = katowanie dwumasy, lepiej jest mieć ciut wyższe spalanie i trzymać te < 1,5 rpm.

    Od niedawna robię dziennie ok 70km (2x35km).
    Na początku na całym baku były 2 cykle wypalania DPF. Teraz po ok 6 miesiącach i niedawnej zmianie filtrów i oleju na Motul (może to przypadek) wypalanie co ok 1-1,5 baku.
    W trasie jak cię nic nie pędzi to spokojnie średnie jestem w stanie utrzymać na poziomie 5,5L/100km.

    Ale teraz mając to doświadczenie to zgadzam się z @vitos. Drugi raz kupiłbym benzynkę Bez względu na to że diesel'ek byłby z pewnego źródła.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ja mam fabrycznie bez tego filtra - 1.9 120KM z końca 2007 roku i po mieście daje radę. Spalanie w ruchu wyłącznie miejskim to 7 litrów, w takim mieszanym to lekko ponad 6 a na trasie poniżej 6-tki spokojnie. Oczywiście wszystko zależy od tego jak jeździsz. Najgorzej tak jak ktoś wyżej wspomniał jest z nagrzewaniem. W moim nagrzewał się powoli ale jak już temperatura się ustaliła to wskazówka nie opadała ani trochę. Poszukaj wersji z automatyczną klimą i dodatkową elektryczną grzałką, to przynajmniej w kabinie będzie cieplej Niestety w manualnej taka grzałka (PTC) raczej nie występowała - a w automacie częściej. Dodatkowo jest opcja dołożenia. Na krótsze dystanse na pewno będzie lepsza benzynka bo się szybko zagrzeje i trochę mniejsze koszty eksploatacji - ale w T-Jetcie też jest dwumasa, turbo, pękające kolektory - no i skrzynia M32. Jest wersja 90 koni ale to trochę za mało na tę budę. Ja swojego kupiłem trochę z ciekawości - nie miałem wcześniej diesla a z racji mojego sposobu jazdy pod uwagę brałem tylko ten bez DPF i jak najprostszy konstrukcyjnie. Polecam poszukać takiego - fabrycznie bez DPF najczęściej szły krajówki, głównie z powodu konieczności dopłaty około 3 tysięcy do takiego filtra

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Jak chcesz benzynę i zakładać lpg to tez się zastanów czy jest sens. Auto zanim się przełączy na gaz to tez potrzebuje trochę czasu. Do tego dolicz serwis, przegląd, tankowanie lpg i pb i brak miejsca na koło zapasowe...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    50
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Mogę się mylić ale 1,9 120km w 2007 roku nie miały montowanego dpf więc jak ktoś mógł wyciąć coś czego nie było? 🤔

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Chyba mogły mieć - tylko jeżeli auto było z salonu polskiego to nikt nie chciał dopłacić 3 tysięcy do takiego ustrojstwa

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    [QUOTE=Czeslavv086;324650]Witam. Jak w temacie czy warto kupić fiata bravo 2 2007 rocznik 1.9 120km diesel z wyciętym filtrem DPF. Auto ma być używane w większości po mieście. Sprzedający powiedział że bez filtra będzie można jeździć po miescie.
    Proszę o nanjakies opinie.[/QUOT

    Rocznie robię około 18000 kilometrów z czego 5000 po trasie... Pod koniec życie DPF czyli przy przebiegu 100000 zaczął się wypalać, co 80 km... Wyciąłem go i to była najlepsza decyzja. Auto lepiej się zbiera, nie kopci, wszystko jest O.K. Dziś mam 150000 najechane i błogi spokój.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Kupiłem benzyne turbo 120km i po problemie. Teraz będę pisał w innych tematach. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
    Temat do zamknięcia.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Obudowa Filtra Powietrza - Widoczny kawałek filtra
    Napisany przez Anginsan na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-04-2018, 07:31
  2. Odpowiedzi: 76
    Ostatni post: 05-03-2018, 08:54
  3. Bravo II obudowa Filtra Powietrza
    Napisany przez dawid2605 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-06-2015, 17:44
  4. [osprzęt silnika] Wkładka filtra powietrza KN do BRAVO HGT
    Napisany przez miczel1 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-11-2013, 17:18
  5. Kupię obudowe filtra kabinowego do Bravo 1.6 97r
    Napisany przez hamer1992 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-08-2012, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-bez-filtra-dpf-40805

fiat brava 2 0 silnik podkarpacie

fiat bravo 2 fabrycznie bez dpf

1.6 multijet bez dpf

Fiat bravo 2 jakie wersje bez dpf

fiat bravo 1.9 jtd dpf roczniki

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl