Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007

    Silnik kręci lecz nie odpala Bravo 1,9mjet

    Witam,
    W drodze do pracy stojąc w korku moje Bravo 2 2007 1,9 mjet 116KM przebieg 178kkm nagle zgasło. Przed zgaśnięciem była wyczuwalna chwilowa nierówna praca silnika i wibracje które po kilku sek. ustały. Sytuacja taka powtórzyła sie chyba 4 razy po czym silnik zgasł. Próba odpalenia "spaliła na panewce" silnik kręci ale w żadnym stopniu nie próbuje zaskoczyć, Po prostu kręci rozrusznik.
    Co udało mi sie sprawdzić:
    Paliwo z filtra paliwa wychodzi
    Mechanik sprawdził błedy i nic nie ma.
    Jutro odbieram samochód od mechanika ktory stwierdził, że sobie z tym nie poradzi.
    Zanim "zarejestruje sie" do innego sam zamierzam podjąć próbe naprawy tylko gdzie szukać??? Sugestie propozycje będe wdzięczny może razem go naprawimy :

    Pozdrawiam
    Przemek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cześć. Co powiesz o stanie samochodu? Stan płynu chłodniczego, oleju? Tak sobie myślę z jakiego powodu diesel może nie chcieć odpalić..? I tak zakładam że świece są dobre, akumulator dobry (bo kręci, no chyba ze nie jest wystarczająco naładowany zeby dać mu kopa) no to potrzebne jeszcze powietrze i sprężanie na tłokach i ciśnienie na wtryskiwaczach. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale tak na logike to sprawdzilbym wszystko co jest z tymi rzeczami związane, i obstawiam ze znajdziesz winowajcę

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Cześć. Co powiesz o stanie samochodu? Stan płynu chłodniczego, oleju? Tak sobie myślę z jakiego powodu diesel może nie chcieć odpalić..? I tak zakładam że świece są dobre, akumulator dobry (bo kręci, no chyba ze nie jest wystarczająco naładowany zeby dać mu kopa) no to potrzebne jeszcze powietrze i sprężanie na tłokach i ciśnienie na wtryskiwaczach. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale tak na logike to sprawdzilbym wszystko co jest z tymi rzeczami związane, i obstawiam ze znajdziesz winowajcę
    Stan bardzo dobry. wszystkie płyny prawie na full. Akumulator w tamtym roku wymieniony kreci wiec jest dobry. Świece wymienione 2 lata temu sprawne - nie maja wpływu w momencie kiedy silnik jest rozgrzany. Jak to diesel jak paliwo dochodzi do komory spalania musi jakoś tak chodzić a tu nic. Nie wierze ze nagle padły 4 wtryski, szybciej pompa, kable, regulator wysokiego ciśnienia choć nie wiem jak go sprawdzić. Wiadomo na pozór wydaje sie to proste ale...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Ja rzucilem tylko propozycje co bym chcial sprawdzic lub co ewentualnie zlecilbym sprawdzic mechnikowi

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Ja rzucilem tylko propozycje co bym chcial sprawdzic lub co ewentualnie zlecilbym sprawdzic mechnikowi

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Potrzebuje wszelkich propozycji najlepiej z konkretami ... sprawdź to w taki sposób

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Jeszcze do kwestii paliwa. W koncu dochodzi jest ono w komorze w cylindrach czy nie? Bo nie bardzo rozumiem co napisales wczesniej.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Jeszcze do kwestii paliwa. W koncu dochodzi jest ono w komorze w cylindrach czy nie? Bo nie bardzo rozumiem co napisales wczesniej.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Wiem, że wychodzi z filtra paliwa do pompy co dalej nie wiem - jeszcze nie sprawdzałem.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Popusc nakrętkę na rurce od wtrysku, jeśli będzie lać się paliwo to pompa raczej dobra.
    Do sprawdzenie także czujnik położenia wału.
    Ostatecznie mogł też paść sterownik silnika ecu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła
    Odpalanie z "plaka" to jakie odpalanie

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    To opalanie dla odważnych do dolotu wpuszczasz łatwoplany gaz, nadaje się do tego choćby wspomniany spray do kokpitu lub inne środki typu samostart.
    Do fiata to zamiast kabla kkl lepszy będzie elm327. Dzięki modułów CAN przyda się nie tylko do silnika.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    najważniejszy jest interfejs. Zainwestuj w VAG KKL. Następnie sprawdzisz w programie jakie cisnienie podaje pompa paliwa. Spróbuj odpalenia z plaka. Jak odpali i zaraz zgasnie to raczej nie CPW. do dzieła
    VAG KKL - jest do samochodów do 2004

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szprotqiu Zobacz post
    VAG KKL - jest do samochodów do 2004
    Nikoniecznie Mam stilo z 2006 z motorem 1.9 Mjet 150 i i Vag obsługuje moduły silnika, airbag, abs, wspomagania

  15. #14
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Pompe w zbiorniku słychać ,jak właczysz zaplon? Moze" złapało" Ci paliwo w zbiorniku przy pompie elektrycznej .Tam jest mikrositko ,moze zalazło syfem lub parafiną (zimno).Kaz mechanikowi ,niech tam zajrzy, bo moze leci tego paliwa za mało. Niech zobaczy do regulatora cisnienia na pompie CR(moze się przybrudził). Mógł się "przywiesić" którys z wtrysków.Trzeba zrobić próbe przelewową wtryskiwaczy. Przy próbie zapalenia z plaka lub samostartu, czujniki walu i fazy jesli są dobre , powinien zapalić i chodzić silnik. Piszesz ,ze nie było bledów, więc moze być cos z paliwem, wredy nie pokaże zadnych bledów. Wyczysc pompę w zbiornku, wymień filtr paliwa. Jesli rozrzad jest ok, to na plaku zapali bez bólu.Nic się nie popsuje,nie musisz się lękać. Napisz cos więcej ,jakz diagnozujesz. PS. plak jest lepszy od samostartu(bardziej tłusty).

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Przyczyną problemu były zablokowane wszystkie 4 wtryski. Podczas testu przy ciśnieniu 1000 bar wtryski się otworzyły i zaczęły działać. Paramenty w normie. Autko jeździ

    Pozdrawiam
    Przemek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kręci i nie odpala Bravo 1.6
    Napisany przez gienek8400 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2016, 17:06
  2. Kręci i nie odpala Bravo 1.6
    Napisany przez gienek8400 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-02-2016, 20:00
  3. Kręci i nie odpala Bravo 1.6 16v 103KM
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-09-2015, 16:09
  4. Bravo 1.9 JTD kręci i nie odpala.
    Napisany przez ziomen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-01-2013, 18:20
  5. Fiat bravo kręci ale nie zawsze odpala
    Napisany przez grzechot80 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2012, 12:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467silnik-kreci-lecz-nie-odpala-bravo-1-9mjet-35144

fiat bravo2 nie odpalafiat bravo 2 nie odpalasilnik kreci nie odpala bravo 2 1.6 dieselfuat bravo 2 nie odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl