Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2011
    Skąd
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Lancia delta 1,9 TwinTurbo
    Rocznik
    2009

    Silnik 1,9 MJet szarpanie

    Witam, problem dotyczy Lancii Delty 1,9 TwinTurbo.
    Dwa razy zdarzyło mi się szarpnięcia w czasie jazdy. Pierwszy raz podczas jazdy na 4 biegu w momencie przyspieszania, nie wydało mi się to dziwne ponieważ od kilkunastu kilometrów jechałem na rezerwie i myślałem że po prostu pompa zassała powietrza i stąd to szarpnięcie. Drugi raz było to na 3 lub 4 biegu podczas przyspieszania z pełnym zbiornikiem paliwa.
    Samochód zachowuje się tak jakby na chwilę wyłączono zapłon lub odcięto paliwo (jakby przez chwilę silnik nie pracował). Po podpięciu komputera zero błędów, na desce też żadnych komunikatów. Nie jest to chwilowy brak mocy, tylko coś w rodzaju przerwy w pracy silnika.
    Jakieś pomysły? Przytkany filtr paliwa, problem z przepustnicą?
    Zawór EGR odpada (jest wyłączony i zaślepiony, DPF też odpada).
    Ostatnio edytowane przez sylwester11 ; 06-03-2017 o 22:42



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    U mnie tez kiedyś szarpnęło pojedynczo w Bravo, właśnie tak jakby świeca zarzuciła w benzyniaku, taka przycinka a później było OK, ale do czasu niestety,

    finał był taki że jedna klapka wirowa postanowiła zwiedzić silnik od środka

    Skończyło się na zwaleniu głowicy, dwa cylindry straciły kompresję, wywalało błąd przeładowania turbo, spalanie wzrosło o 2 liry.

    Szczerze, jakbym wiedział wcześniej co możne mnie spotkać to poświęcił bym te ~300 pln na zwalenie kolektora i wywalenie klap.



    Pozdr

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2011
    Skąd
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Lancia delta 1,9 TwinTurbo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Markub Zobacz post
    U mnie tez kiedyś szarpnęło pojedynczo w Bravo, właśnie tak jakby świeca zarzuciła w benzyniaku, taka przycinka a później było OK, ale do czasu niestety,

    finał był taki że jedna klapka wirowa postanowiła zwiedzić silnik od środka

    Skończyło się na zwaleniu głowicy, dwa cylindry straciły kompresję, wywalało błąd przeładowania turbo, spalanie wzrosło o 2 liry.

    Szczerze, jakbym wiedział wcześniej co możne mnie spotkać to poświęcił bym te ~300 pln na zwalenie kolektora i wywalenie klap.



    Pozdr
    A czy padające klapy wirowe nie powinny objawiać się błędami na desce i nie powinien nastąpić odczuwalny spadek mocy?
    Gdzie usuwają klapy za 300 zł.???

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    U mnie 1.6 mjet też szarpie. Tak jakby turbina się wyłączyła slychac wtedy jakby lopatki się składały.. Kontrolki się nie zapalają. Silnik nie gaśnie. Aż mi nogi podcielo jak o tych klapach przeczytałem. Jak je sprawdzic czy się nie urywają?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    U mnie wszystko było OK, do czasu tych nieszczęsnych klap.
    Żadnych niepokojących objawów. Mój kumpel profilaktycznie w Astrze H z tym samym silnikiem tylko z kolektorem dolotowym aluminiowym wymienił profilaktycznie cały kolektor na taki bez klapek. Ma nalatane 400k km i spokój.
    Żeby sprawdzić stan klapek trzeba zdjąć kolektor, a wtedy to już je chyba lepiej profilaktycznie pousuwać i głowa będzie spokojna.
    Mój mechanior nie bawił się zaślepianie otworów po walcach na których znajdują się owe klapki. pourywał tylko klapki a reszta została.
    po całej operacji z głowicą pojechałem na hamownie sprawdzić ogólnie czy kuni nie ubyło
    Na szczęście wynik jest ok 161KM@340Nm czyli std.
    Aktualny przebieg 155k

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Wyczytalem, że klapy w 1.6 mjet już się nie urywają coś tam fiat poprawił w porównaniu do wersji 1.9. to chyba tylko jedyna zaleta tego silnika w porównaniu do starszego i wiekszego brata.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2011
    Skąd
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Lancia delta 1,9 TwinTurbo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał grzegorzmis Zobacz post
    Wyczytalem, że klapy w 1.6 mjet już się nie urywają coś tam fiat poprawił w porównaniu do wersji 1.9. to chyba tylko jedyna zaleta tego silnika w porównaniu do starszego i wiekszego brata.
    W 1,9 po 2007 lub 2008 roku podobno zmienili kolektory i klapy na plastikowe i też podobno się nie urywają, ale zdania są jak zwykle podzielone i nie wiadomo jak to jest naprawdę

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał grzegorzmis Zobacz post
    Wyczytalem, że klapy w 1.6 mjet już się nie urywają coś tam fiat poprawił w porównaniu do wersji 1.9. to chyba tylko jedyna zaleta tego silnika w porównaniu do starszego i wiekszego brata.
    Dlaczego twierdzisz, że jedyna zaleta? Jest ich więcej szczególnie patrząc przez pryzmat sytuacja jaka zmusiła Fiata do stworzenie nowych konstrukcji.

    Naskrobane z Huawei i Tapatalk.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Generalnie 1.9 podobno ma lepszą opinie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    U mnie kolektor był plastikowy.
    Uważam, że powodem urywania się klapek jest sposób w jaki są one połączone z wałkiem na którym są osadzone. Wygląda to na jakiegoś rodzaju zgrzew (bo na pewno nie spaw), który puszcza po jakimś czasie. (możne pod wpływem wibracji i temperatury)
    Tak czy siak, pozostałe klapki zostały profilaktycznie usunięte.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Markub Zobacz post
    U mnie kolektor był plastikowy.
    a klapki tez były plastikowe ? według mnie nie, bo plastik nie narobiłby takich zniszczeń w momencie urwania.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2011
    Skąd
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Lancia delta 1,9 TwinTurbo
    Rocznik
    2009
    Wygląda na to że powodem szarpania była jazda na rezerwie, jakiś bród musiał dostać się do układu paliwowego i coś przytkać. Zrobiłem tysiąc kilometrów od tamtych dwóch szarpnięć i jak na razie nic się nie dzieje (mam nadzieję że tak zostanie).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    mam 1.9 150km z 2009 z plastikowym kolektorem. przy równo 160tys urwała się klapka i narobiła bałaganu. sam naprawiałem trochę się namęczyłem a mechanik ze mnie żaden. wywaliłem wszystkie klapki i zaślepiłem srubkami 8 na nimbus dając jeszcze klej do gwintów


 

Podobne tematy

  1. 2.0 mjet roznice
    Napisany przez Cross na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-03-2017, 15:42
  2. 1.4 lpg szarpanie + skontroluj silnik + wtryskiwacze
    Napisany przez 7890 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2016, 16:08
  3. [silnik] dziwne obroty i szarpanie
    Napisany przez Janek_skc_89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-05-2011, 21:33
  4. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 15:38
  5. [silnik] Szarpanie zimnego silnika - tylko zimą!
    Napisany przez xardas333 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2008, 22:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

usuwanie klap wirowych 19 twinturbo

delta klapy wirowe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl