Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez smutny55
  • 1 przez DarekN16

Temat: Silne wibracje przy v > 140 km/h  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007

    Silne wibracje przy v > 140 km/h

    Cześć,

    Mam Bravo II z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 180 KM (chip). Mój problem polega na tym, że przy jeździe z prędkościami powyżej 140 km/h cała buda, kierownica, fotele i wszystkie elementy kabiny wpadają w bardzo silne wibracje, które praktycznie uniemożliwiają jazdę z takimi prędkościami. Po zrzuceniu na luz wibracje występują z takim samym natężeniem, o ile jedziemy z odpowiednią prędkością.

    Koła mam wyważone. Tarcze hamulcowe mam nowe. Podczas hamowania bicia nie ma. Usterka pojawiła się po oddaniu samochodu do mechanika na ustawienie geometrii.

    Czy ktoś ma pomysł, czym mogą być te wibracje spowodowane?

    Z góry dzięki za pomoc,

    Pozdro!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    41
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Hej,

    Podobne objawy miałem przy zużyciu przegubu wewnętrznego półosi

    Pozdr

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    A w jaki sposób mogę zdiagnozować taki przegub? Czy towarzyszą jego uszkodzeniu jakieś inne charakterystyczne objawy?

    Pozdro!

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    122
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Najlepiej sprawdzić, to złapać za kielich i za półoś i spróbować pokręcić. Ma nie być luzu. Pooglądaj też osłony tych przegubów. Jeśli któraś jest uszkodzona, to masz przyczynę drgań. Na 90% będzie to przegub wewnętrzny. Tak od siebie, lepiej kupić używkę oryginał niż zamiennik, który przy tej mocy raczej długo nie wytrzyma...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    Mogę dodać, że przez kilka miesięcy jeździłem bez jednej osłony przegubu, bo uległa uszkodzeniu, a jeszcze wtedy nie wiedziałem jak ważna jest jej rola.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał DarekN16 Zobacz post
    Usterka pojawiła się po oddaniu samochodu do mechanika na ustawienie geometrii.
    To masz przyczynę. Ja powtórzyłbym ustawienia na innej stacji obsługi. Spytam jeszze -jaka była przyczyna oddania auta na ustawienie geometrii?
    Ostatnio edytowane przez smutny55 ; 23-03-2018 o 07:19

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    Przyczyną było to, że miałem ogromne luzy w zawieszniu. Wymieniłem wszystkie elementy gumowe i od razu ustawiłem geo. Ale geometria została spaprana i dalej ściągało, więc w ramach reklamacji pojechałem na onowne ustawienie geo. I wtedy się wszystko zaczęło.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał DarekN16 Zobacz post
    geometria została spaprana
    Jak można przy dzisiejszej technologii (komputerowe ustawienie + wydruk) źle ustawić geometrię ? prawdopodobnie mechanik ustawiał zbieżność na dwie listewki a pochylenie koła na poziomice .Jeśli trzęsie powyżej 140km/h to problemu w Polsce niema.A tak poważnie to miałem też tak w Mazdzie2.przyczyną było żle wyważone koła.Powtórne wyważenie (też reklamacja) nieco zmniejszyło problem.Rzadko jeżdżę powyżej 140.
    wirusac lubi to.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    73
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał DarekN16 Zobacz post
    Mogę dodać, że przez kilka miesięcy jeździłem bez jednej osłony przegubu,
    Kolega Markub pisał o wewnętrznym przegubie.Czy też masz na myśli tą osłone.Przecież przez kilka miesięcy jeździł byś bez oleju w skrzyni b.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    Chodzi mi dokładnie o tą osłonę:

    https://e-katalog.intercars.com.pl/#...-przegubu.html

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Nie wierzę, jak można było jeździć bez osłony przegubu.
    Teraz masz cały przegub do wymiany + osłona. Rób jak najszybciej.
    Co do do geometrii, to bardzo łatwo ją dzisiaj zepsuć, bo nikt nie kalibruje urządzeń, a te jednak potrafią się uszkodzić w trakcie eksploatacji.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    Panowie, zagadka rozwiązana.

    Opony.

    Wyważarka co prawda nic nie pokazała u pierwszego mechanika, ale jak pojechałem do drugiego (firma zajmująca się renowacją felg) to wyszło, że felgi są proste, ale dwie opony są lekko zowalizowane.

    Temat zamknięty, dzięki za pomoc!
    Enrico lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    73
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał smutny55 Zobacz post
    .A tak poważnie to miałem też tak w Mazdzie2.przyczyną było żle wyważone koła.Powtórne wyważenie (też reklamacja) nieco zmniejszyło problem.
    Wypadało by przynajmniej zaznaczyć "lubię to"
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał DarekN16 Zobacz post
    Ale geometria została spaprana i dalej ściągało,
    oraz

    Cytat Napisał DarekN16 Zobacz post
    Wyważarka co prawda nic nie pokazała u pierwszego mechanika,
    Darku obracasz się wokół niezłych fachowców

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 180 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Wypadało by przynajmniej zaznaczyć "lubię to"
    Wezmę sobie to do serca!

    Cytat Napisał smutny55 Zobacz post
    Darku obracasz się wokół niezłych fachowców
    Dobra, dobra, niestety masz rację Następnym razem wypróbuję inny warsztat

    Pozdro!


 

Podobne tematy

  1. silne wibracje i buczenie z silnika
    Napisany przez kuba20000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-12-2017, 10:55
  2. Brava 1.9d wibracje przy 80 km/h
    Napisany przez janusz69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2016, 10:47
  3. Wibracje przy wiekszej prędkości
    Napisany przez k66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 14-02-2016, 23:00
  4. Wibracje przy przegazówce [JTD]
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-09-2011, 22:32
  5. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl