Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez KOBRA

Temat: sciaganie auta na prawo  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007

    sciaganie auta na prawo

    Witam. Borykam się z problemem ściągania auta na prawo. Zarówno występuje to na letnich i zimowych oponach. Opony letnie i zimowe z 2016r. i 2017r .nowe. Robiłem teraz zawieszenie z przodu, drążek kierowniczy, drążki stabilizacyjne, tuleje w wahaczach.Zrobiona geometria.Wszystko ustawione ok. Sprawdzałem zbieżność dwa razy na tej samej stacji i wszystko wychodzi ok. Ciśnienia w oponach o 2.3 bara na zimowych oponach. Zamienione opony osiami z prawej strony. Nie wiele to zmieniło. Czy spotkał się ktoś z takim problemem.Proszę o jakieś wskazówki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    61
    Postów
    2,592
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Polecałbym sprawdzić ustawienie koła kierownicy względem czujnika skrętu .Czy przy ustawieniu na wprost wartość wynosi "zero"

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007
    Kolego podpowiedz jak to zrobic

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    61
    Postów
    2,592
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Trzeba podpiąć pod komputer i połączyć się z układem wspomagania .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2016
    Skąd
    Z internetu
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    nie był po prostu strzelony z ktorej strony ??

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    a tylną belkę sprawdzałeś?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007
    Moze i byl bity ale nie wiem nic o tym lakier ma w normie.Bylem tylko na zbieznosci po robieniu zawieszenia.Jak sprawdzic tylną belkę?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    61
    Postów
    2,592
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Geometria powinna być robiona na przednich i tylnych kołach .Ustawienie zbieżności kół przednich tonie geometria pojazdu. Pisałeś w pierwszym poście że geometria była robiona
    wirusac lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    258
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Zobacz na wydruku z geometrii jaki masz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z przodu, lewa i prawa strona.
    Ja miałem przesunięte sanki z przodu (prawa strona poszła 15mm do tyłu) przez co ściągało mnie na prawo mimo że zbieżność była idealna.

    I najważniejsze, czy ścina ci opony?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    a co może być przyczyną ścinania opon po zewnętrznych stronach jeżeli zbieżnośc jest ok ? nie jest to duża różnica ale teoretycznie opony jescze na sezon mogły by być ale z zewnątrz bieżnika brak

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wybite poduszki McPhersona i koła maja inny kąt w pionie . W takim wypadku najlepiej jechać na zbieżność 3d i to tam gdzie robią kalibracja sprzętu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007
    Załączam wydruk z badanie zbieżności. Nie wiem czy wszystko zostało sprawdzone i ustawione. Czy nie sprawdzono kątów. Czy da się to ustawić. Auto dalej sciąga na prawo.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    258
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Tył wygląda na OK, natomiast z przodu nie ma pomiaru kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy( kąt WSZ).
    Opony zdzierają się równo?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    42
    Postów
    69
    Auto
    Bravo 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2007
    Kolego opony mam nowe zimowe.Jeszcze 1000km na nich nie zrobilem. Na to wyglada ze nie mam zrobione pelnej geometrii czy dla tego auta sie nie robi?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    258
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    U mnie w Stilo czy Punto pomierzyli wszystko, to i w Bravo też się pewnie da tym bardziej że Bravo i Stilo dzieli tą samo płytę podłogową.
    fdsfdf.jpg


 

Podobne tematy

  1. CROMA ściąga w prawo
    Napisany przez SirMartinezik na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 05-10-2019, 22:14
  2. Sciaganie auta w lewo
    Napisany przez sagitek21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-08-2017, 00:56
  3. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 27-04-2017, 08:16
  4. Kierunkowskaz - skręt w prawo
    Napisany przez tedybear na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-03-2017, 20:25
  5. Combo (Doblo II) ściąga w prawo
    Napisany przez Koola na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-11-2015, 00:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467sciaganie-auta-na-prawo-39443

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl