Mam pytanie do Szanownych Kolegów.
Jaki według Was jest rozsądny czasookres wymiany paska rozrządu i rolek napinających w silniku diesla 2.0 MJet.
Pytanie może się pozornie wydawać banalne, ale wydaje mi się, że wcale takie nie jest. Instrukcja mówi o wymianie paska i rolek co 140 tys.km. Jest to wielkość mocno zawyżona. U kolegi w Lancii Delta poszedł napinacz, po takim przebiegu, gdyż rozrząd nie był wymieniony, a on miał pecha, bo właśnie auto kupił. Koszt napraw w ASO miał około 3500 zł.
Wracając do meritum. Wymiana rozrządu na dobrych częściach (pasek rozrządu+napinacze+pompa wody oraz pasek napędu osprzętu) u znajomego mechanika kosztuje mnie około 700 zł, więc to nie jest majątek. Tylko sądzę, że też nie ma co przesadzać w dół. Obecnie mam założone paski i rolki w ASO, czyli oryginały. Mam na niech przejechane około 60 tys.km.
Sądzę, że na tym rozrządzie zrobię maksymalnie 80 tys.km.
Jaki według Was jest rozsądny okres wymiany rozrządu ? Moim zdaniem nie więcej niż 100 tys.km, rozsądnie 80 tys.km. Co Wy na to ?
Bardzo dziękuję za Wasze opinie.


LinkBack URL
About LinkBacks
Odpowiedz cytując

Choć tak naprawdę nic nie uchroni przed np wadą fabryczną paska, który teoretycznie mógłby strzelić nawet po kilkunastu przejechanych km, pytanie ile jest takich przypadków?
Pasek wiele nie ucierpiał.

