Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009

    Rozsądny czasookres wymiany paska rozrządu

    Mam pytanie do Szanownych Kolegów.

    Jaki według Was jest rozsądny czasookres wymiany paska rozrządu i rolek napinających w silniku diesla 2.0 MJet.
    Pytanie może się pozornie wydawać banalne, ale wydaje mi się, że wcale takie nie jest. Instrukcja mówi o wymianie paska i rolek co 140 tys.km. Jest to wielkość mocno zawyżona. U kolegi w Lancii Delta poszedł napinacz, po takim przebiegu, gdyż rozrząd nie był wymieniony, a on miał pecha, bo właśnie auto kupił. Koszt napraw w ASO miał około 3500 zł.

    Wracając do meritum. Wymiana rozrządu na dobrych częściach (pasek rozrządu+napinacze+pompa wody oraz pasek napędu osprzętu) u znajomego mechanika kosztuje mnie około 700 zł, więc to nie jest majątek. Tylko sądzę, że też nie ma co przesadzać w dół. Obecnie mam założone paski i rolki w ASO, czyli oryginały. Mam na niech przejechane około 60 tys.km.

    Sądzę, że na tym rozrządzie zrobię maksymalnie 80 tys.km.

    Jaki według Was jest rozsądny okres wymiany rozrządu ? Moim zdaniem nie więcej niż 100 tys.km, rozsądnie 80 tys.km. Co Wy na to ?

    Bardzo dziękuję za Wasze opinie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Jaki według Was jest rozsądny okres wymiany rozrządu ? Moim zdaniem nie więcej niż 100 tys.km, rozsądnie 80 tys.km.
    Mówią o 60tyś, ale sam już tyle przekulałem i puki co nie mam nawet kiedy się za to zabrać.. Ale raczej 70-80tyś to już zupełne maksimum..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Poręba
    Wiek
    38
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 JTD 120 KM
    Ja myślę, że 60 tyś to jest już max.
    Ostatnio miałem wymieniany rozrząd przy ok 58000 i już np rolka przy pompie wody już powoli zaczynała się zacierać

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    A jak z czasookresem? Po ilu latach, zdaniem Kolegów, powinno się wymienić oryginalny pasek?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Poręba
    Wiek
    38
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 JTD 120 KM
    Z czasem nie mam doświadczenia, bo robię dużo km i średnio wymiana rozrządu u mnie jest co 2 lata. Z tego co wiem producent zaleca co 5 lat, ale myślę że i w tym przypadku skrócenie tego czasu o jeden rok i wydanie kilkuset zł raz na 4 lata nie jest astronomiczną kwotą, a przynajmniej głowa spokojniejsza Choć tak naprawdę nic nie uchroni przed np wadą fabryczną paska, który teoretycznie mógłby strzelić nawet po kilkunastu przejechanych km, pytanie ile jest takich przypadków?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Mówią o 60tyś, ale sam już tyle przekulałem i puki co nie mam nawet kiedy się za to zabrać.. Ale raczej 70-80tyś to już zupełne maksimum..
    Czyli na wiosnę wymieniam rozrząd. Sprawdzałem, przejechałem na nim dokładnie 52 tys.km. Bardzo dziękuję za opinie :-)

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiesz to nawet nie porada tylko prywatna opinia. Co do przypadków gdy pasek strzela przy przebiegu 50tyś km.. Znam takie przypadki że i po 2 tyś pękają, ale na to nie ma 100% reguły.. Znam też takich co jeżdżą np. Mareą już 6 rok, po tym jak kupili te auto rozrządu nnie wymieniali więc spokojnie pasek ma z 10 lat i pewnie z 200tyś przebiegu - jeździ..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Mi osobiście wydaję się że rozsądnie wymieniać po 80-90 tys. lub co pięć lat, bo te 60 tys są chyba trochę przesadzone żeby mechanicy mogli sobie zarobić. Skoro oryginalny wytrzymuję 150 tys i więcej (ja u siebie wymieniałem przy 132 tys ale u mnie wynikało to raczej z wieku).

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    3 lata lub przebieg wskazany w instrukcji w korkach w ruchu miejskim albo na zakurzonym terenie.
    5 lat w normalnej eksploatacji (lub przebieg wskazany w instrukcji).

    Moja Croma miała serwis przy 163 tys./4 lata w ASO w Holandii i zapisano, że można jeździć dalej :-) Wymienili tylko pasek wielorowkowy urz. pomocniczych.
    Wymieniłem przy 181 tys.

    Wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Jeździła głównie w trasy (autostrady) a biegi zmieniał automat a nie idiota Pasek wiele nie ucierpiał.

    W Grande Punto zmieniłem po 5 latach i 70 tys. km Eksploatacja 40% miasto/60% trasa.

    pzdr
    pzdr
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Właśnie to było moją intencją, żeby rozpocząć dyskusję na ten temat. Ja samochód eksploatuję raczej normalnie, nie żyłuję, jeżdżę głównie poza miastem. Korków mało. Sądzę, że rozsądnie można zrobić 80 tys. km. na pasku i rolkach oraz maksymalnie 4 lata, jeśli się takiego przebiegu nie uzyska. Ja robię niecałe 20 tys.km na rok, więc akurat wyjdzie mi co 4 lata.
    Ale oczywiście każdy zrobi jak będzie uważał za stosowne ze swoim własnym autem. Nie mniej jednak warto znać zdanie innych kolegów na ten temat.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Zawidów
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 8V
    Rocznik
    2007
    Ja wymieniałem 3miesiące temu,miałem najechane 80tys.auto z 2007r. Dodam że pasek trzymał sie dobrze,nie było zadnych pęknięć czy coś w tym stylu.pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    To była pierwsza wymiana paska?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Ja stosuje interwał wymiany rozrządu powiązany z wymianą oleju a dokładnie co 5tą wymianę, wymieniam rozrząd. Wychodzi to po przelocie ok. 80-90 tys. km i lat także nie przekraczam. Robiłem tak w Stilonie a teraz mam jeszcze 4ry wymiany oleju do wymiany w Bravo. Nie testowałem i nie polecam świadomych przelotów pow. 100 tys. (no chyba, że w większości to długie trasy). Rok temu przy wymianie uszczelnień kolektora dolotowego (przypadłość znana w bravolotach) przy przejechanych 89 tys. wymieniałem także rozrząd. Pasek był w b.dobrym stanie tak jak i p.wody oraz rolki.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2017
    Skąd
    Przeworsk
    Wiek
    39
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2010

    Fiat Bravo 1.6 jtd

    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Ja stosuje interwał wymiany rozrządu powiązany z wymianą oleju a dokładnie co 5tą wymianę, wymieniam rozrząd. Wychodzi to po przelocie ok. 80-90 tys. km i lat także nie przekraczam. Robiłem tak w Stilonie a teraz mam jeszcze 4ry wymiany oleju do wymiany w Bravo. Nie testowałem i nie polecam świadomych przelotów pow. 100 tys. (no chyba, że w większości to długie trasy). Rok temu przy wymianie uszczelnień kolektora dolotowego (przypadłość znana w bravolotach) przy przejechanych 89 tys. wymieniałem także rozrząd. Pasek był w b.dobrym stanie tak jak i p.wody oraz rolki.
    Fiat Bravo 1.6 jtd właśnie sobie przypomniałem że jest coś takiego jak rozrząd auto mam od nowości przebieg 194 000 km 7 lat jeszcze się nie urwał :-)

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Więcej szczęścia niż rozumu


 

Podobne tematy

  1. [szukam] Mechanika do wymiany rozrządu Stilo- Świdnica
    Napisany przez rafal89pl na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-01-2014, 20:16
  2. Pytanie w Sprawie wymiany Rozrządu Fiat Brava 1.9 Jtd
    Napisany przez sxxx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-03-2013, 21:09
  3. Pilnie potrzebuje porady co do wymiany sprzęgła, rozrządu
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-01-2011, 08:17
  4. instrukcja wymiany paska rozrządu
    Napisany przez brener na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-08-2010, 21:55
  5. Koszt robocizny wymiany paska rozrzadu z pompą
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2010, 13:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467rozsadny-czasookres-wymiany-paska-rozrzadu-25385

co ile km co robic bravo iimultiair co ile rozrzadco ile wymiana rozrzadu fiat bravo 2koszt wymiany rozrzadu bravi 1.9 mjet1.4 16v fiat co ile rizrzadfiat bravo 2 rozrzad wymiana eksploatacjamam przejechane 57000 tys kilometrow i4 lata fiat btawo 2 1.9 jtd czy musze robic rozrzadwymiana rozrzadu fiat bravo2Pasek rozrzadu fiat bravo2fiat bravo 2 wymiana rozrzadu kosztwymiana rozrzadu fiat bravo 2 jtdinterwal wymiany rozrzadu 1.4 90km fiatkoszt wymiany rozrzadu punto evokoszt wymiany w aso rozrzadu w lanci deltabravo multiair rozrzad site:fiatklubpolska.plrorzad fiat bravo IIinterwal wymiany paska rozrzadu fiat punto 1.41.9 120km jtd interwaly wymany olejupo ilu latach wymiana rozrzadu fiat bravafiat bravo 2007 rozrzad jak czesto2.0 mjet wymiana rozrzadu zalecenia producentaokres wymiany paska rozrzadu multipla 1.6fiat bravo przy jlu km zaleca siewymiane rozrzondubravo 2 1.8 multiair wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl