Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    35
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008

    Różnica w budowie motoru 1.9 85 kW a 88 kW.

    Jakie są różnice w budowie motoru 1.9 116 KM (192B4000) a 120 konną jednostką (192A8000). Będąc w Inter Cars nie byli w stanie dobrać mi zaworu EGR , podawałem także nr VIN i wg orginalnego zamiennika szukali i także nic nie znależli. Sam już nie wiem jak szukać części.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pytanie jeszcze jedno-gdzie znajduje się przekażnik świec żarowych w Bravo 1.9 M-Jet i jak dostać się do świec żarowych?Czy trzeba demontować EGR-a?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    223
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    1.9 116 KM to prawdopodobnie ten sam silnik co 120KM, tylko ze zdławioną mocą. Na tzw rynki specyficzne np Benelux.
    Moc w praktyce ta sama, lecz na ,,papierze" mniejsza ze względu na podatki itp.
    Przekaźnik świec powinien znajdować się na ściance/ grodzi oddzielającej silnik od kabiny.
    Dostęp do świec żarowych w 1.9 8V jest fatalny. Wg mnie bez demontażu EGR-a się nie obejdzie.
    Ale zawsze może znaleźć się magik co da radę.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    40
    Postów
    5,343
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Różnica polega, że te słabsze silniki były kierowane na specyficzne rynku, głównie takie w których składkę OC liczy się od nie pojemności, a od mocy silnika. I Fiat dławił te silniki, praktycznie głównie przez zmianę oprogramowania ECU, ale też przez dokładanie DPFu itp.

    Oznaczenie 8V 120KM jest 192A8000, wersja 88kW czyli ta najbardziej popularna,
    192B4000 85kW i 192B5000 - 66kW (czyli 90KM) to wersje właśnie na te specyficzne rynki.

    Jak dobrze pamiętam to właśnie głównie na rynek belgijski takie wychodziły egzemplarze.
    Jeżeli masz taki egzemplarz to znaczy, że Twoje auto było ściągane z tamtych rejonów.

    EDIT: Heh, obydwoje praktycznie odpowiedzieliśmy w jednym czasie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    35
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Właśnie zastanawia mnie jak ja mam szukac czesci do mojego Fiata,czy są te same co do 120 konnego czy nie? Tak,wiem ,ze auto bylo przyprowadzone z Holandii w 2012 roku przez znajomego. Dziekuje za informacje bo zastanawialo mnie czym sie rozni wlasnie motor B4000 od A8000 czyli tylko programem. Czy jest tez mozliwosc wgrania programu np.od A8000 zeby wywalic programowo dpf i egr. Czy musze zgrac program z kompa B4000 i taki sam po modyfikacji dpf egr out wgrac?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Punto I 1.2 MPI
    Rocznik
    1995
    ja mam z kolei problem z roarządem, ściągnąłem właśnie Stilo SW z Belgii 115KM (na klapie i na osłonie silnika napisane Multijet 8v) i kupiłem roarząd jak do 120 Multijet ale jest inny, napinacz i pasek ok, ale u mnie jest szpilka przy silniku, i potrzebuję nowej nakrętki, w zestawie jest za to śruba tak jak do 120KM Opli i innych, czyli już jest mała ale wnerwiająca różnica, poza tym filtr paliwa z kroćcami mam, a w 120 był przykręcany, musiałem zwracać i zamieniać go, natomiast po vinie czy kodzie silnika 192B4000 żaden sklep nie potrafi znaleźć części... co to w ogóle za silnik? patrzyłem części od 11JTD, ale też są inne, w katalogach Autodata itp. są np. inne śruby koła rozrządu, nie wiem teraz jaką siłą przykręcić koło, bo mam śrubę na 18, rozebrałem i jest problem, nawet za późno odwieźć go do fiata niech się męczą


 

Podobne tematy

  1. Sprzeglo, jaką różnica?
    Napisany przez records2002 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-10-2015, 11:32
  2. Komunikat Loose Connection, problemy ze startem motoru
    Napisany przez maku na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 16-04-2015, 12:12
  3. gaśnica
    Napisany przez Pablo3d na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-08-2013, 11:47
  4. Trójkąt i gaśnica
    Napisany przez wandzel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-08-2012, 12:56
  5. [silnik] jak sprawdzić dokładny model motoru 1.9JTD
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-05-2010, 06:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl