Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2019
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Problem ze zmianą biegów

    Witam, w moim bravo 1.9 diesel 120km 2007r Ciężko wchodzą biegi, mi to nie przeszkadza jakoś bardzo ale moja dziewczyna ma dosyć duży problem ze zmianą biegów. Słyszałem,że może byc wybierak z cięgnami zepsuty, czy to jest przyczyna? Sprzęgło chodzi fajnie, cięzko ale dobrze ale biegi wrzuca się ciężko. Dzięki za pomoc z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    48
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    W jakim sensie ciężko te biegi się wrzuca? Opór przy ruchu lewarka, opór na lewarku i zgrzyt przy zapinaniu biegu? A sprzęgło to w końcu jak chodzi "fajnie" czy ciężko? Pedał przesuwa się płynnie bez zacięć?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2019
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ceva Zobacz post
    W jakim sensie ciężko te biegi się wrzuca? Opór przy ruchu lewarka, opór na lewarku i zgrzyt przy zapinaniu biegu? A sprzęgło to w końcu jak chodzi "fajnie" czy ciężko? Pedał przesuwa się płynnie bez zacięć?
    Sprzęgło chodzi "ciężko" w sensie takim,że trzeba włożyć siły trochę, ale chodzi płynnie, nie zacina się. Chodzi mi o samą pracę lewarka, trzeba mocno pracować czasami rękoma lub też nim poruszać żeby weszło.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    48
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Co do sprzęgła, to możliwe że przyciera się tarcza sprzęgłowa na wielowypuście wałka sprzęgłowego.

    Z biegami zrozumiałem, że nie tylko jest problem z przemieszczeniem dźwigni, ale też z precyzją wybierania biegów.
    Na to pierwsze na początek zajrzał bym pod mieszek dźwigni zmiany biegów i zobaczył czy przegub kulisty wybieraka ma odpowiednią porcję smaru, czy tu przypadkiem nie powstaje opór. Następnie, choć to nieco upierdliwe, za pomocą strzykawki zakropiłbym do wnętrza linek od zmiany biegów rzadkiego oleju. Niestety do tego trzeba odpiąć linki ze skrzyni biegów. To odpięcie linek np. przed smarowaniem może ujawnić czy opór powstaje w nich.
    Na drugie to regulacja długości linki (tej z zapadką) lub sprawdzenie czy dźwignia zmiany biegów po zapięciu np. 3-go biegu nie ma nadmiernego luzu na boki. Jak ma to może świadczyć o niefachowej regulacji linek, która spowodowała uszkodzenie mechanizmu pod dźwignią zmiany biegów, utrudniające precyzyjną pracę mechanizmu zmiany biegów.


 

Podobne tematy

  1. Problem ze zmianą biegów
    Napisany przez Konrad14 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-06-2016, 22:41
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-02-2016, 09:22
  3. Problem ze zmianą języka komputera i kilka innych pytań
    Napisany przez Krolowiec na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-01-2016, 12:47
  4. [skrzynia biegów] problem ze zmianą biegów
    Napisany przez nirage na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2011, 23:40
  5. [skrzynia biegów] czy jest mozliwosc rozebrania drazka zmian
    Napisany przez kamilx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2010, 19:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 problem z biegami

mechanizm zmiany biegow fiat bravo 2

fiat bravo 2 problem z lewarekiem

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl