Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012

    Problem z wspomaganiem?

    Witam.
    Od wczoraj jestem posiadaczem Bravo (wczesniej dwie Alfy 156)a od dzisiaj dolaczylem do Was na forum:-).Moj problem to dziwnie dzialajace wspomaganie,tak mi sie przynajmniej wydaje.Problem polega na tym ze na postoju wspomaganie dziala raczej ok,funkcja CITY dziala bo czuc roznice w trakcie krecenia kierownica ale podczas jazdy juz chyba jest cos nie tak,kierownica stawia dziwny opor,ciezko na dluzsza mete prowadzic auto jedna reka (wiem-nie prowadzi sie auta jedna reka:-)),dodatkowo kierownica nie kreci sie plynnie,tylko jakby skokowo,ciezko to opisac,tak jakby podczas krecenia delikatnie stopniowo przeskakiwala.Auto jest z 2012r.,silnik 1.6 mjet,105KM.
    Czy to oznacza cos powaznego,jak to dokladnie zdiagnozowac?
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    204
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Moze inaczej...
    Czy po przesiadce z auta ze wspomaganiem hydraulicznym na auto z wspomaganiem elektrycznym odczuwa sie roznice bo moze ja poprostu musze sie przyzwyczaic?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    30
    Postów
    76
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał danloo23 Zobacz post
    Moze inaczej...
    Czy po przesiadce z auta ze wspomaganiem hydraulicznym na auto z wspomaganiem elektrycznym odczuwa sie roznice bo moze ja poprostu musze sie przyzwyczaic?
    elektryczne dziala duzo swobodniej i lzej , ale nie ma zadnych skoków , wszystko dziala plynnie i mozna bez problemu "prowadzic jedna reka" wiec ewidentnie u Ciebie jest cos nie tak

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Jeśli kierownica kręci się skokowo to może być zatarte łożysko kolumny MacPhersona.

    Ogólnie wspomagane elektryczne w Bravo nie odbiega za bardzo od hydraulicznych z którymi miałem do czynienia. Inaczej było np. w Yarisie gdzie załączało się z jakby minimalną zwłoką.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Juz sam nie wiem...
    Wydaje mi sie ze wspomaganie dziala ok ale do okreslonej predkosci tzn. przy wyzszych predkosciach szczegolnie na rownym asfalecie nie dziala plynnie,dodatkowo stawia jakby wiekszy opor.Musze chyba poszukac kogos z Bravka i sie nia przejechac zeby miec porownanie.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    669
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Moze masz auto "po przygodzie" gdzies skrzywiony drazek od maglownicy? zajedz na diagnostykę ,auto do góry i ogledziny, sprawdzeni e kompem, kalibracja jak kol.wyzej wspomina.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    516
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Warto pamiętać, że w Bravo układ kierowniczy się usztywniany wraz ze wzrostem prędkości. Mimo tego zawsze chodzi płynnie. Jeśli działa Ci skokowo to może to być problem z samym elektrycznym wspomaganiem.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Dzisiaj oddalem auto do warsztatu na wymiane klockow.Mechanik ktory wymienial mi te klocki po jezdzie testowej stwierdzil ze wspomaganie dziala jakos tak dziwnie podczas szybszej jazdy a ze ma rowniez bravolota to mial porownanie.Powiedzial ze wspomaganie dziala ok na postoju,CITY dziala fajnie ale cos jest nie tak podczas szybszej jazdy,wspomaganie dziala ale jakos tak z oporem,ciezko prowadzic auto przez dluzszy czas jedna reka,cytuje:"jak bym mial jechac tak z 500-600 kilometrow to by mi chyba rece odpadly"...
    No te teraz juz jestem pewien ze cos jest nie tak,myslalem jeszcze ze moze przesadzam...
    Nie wiem od czego zaczac,podlaczylem dzisiaj multiecuscana i bledow brak,czy kalibracja moze pomoc?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Czy ktos z Was moglby mi dokladnie opisac jak przeprowadzic samemu kalibracje,czy zrobic to multiecuscanem czy innym softem?Na jakie parametry zwrocic uwage po podlaczeniu sie pod centralke wspomagania?Chce sprobowac samemu skalibrowac wspomaganie,moze to cos pomoze bo jak nie to bede szukal przyczyny gdzie indziej.
    Pozdrawiam.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Dzisiaj zrobilem trase ok.500km i juz napewno wiem ze cos sie dzieje ze wspomaganiem a raczej chyba z przekladnia kierownicza.Po czym to wnioskuje...a po tym ze czuje luz podczas jazdy na kierownicy,dodatkowo slychac chrobotanie-stukanie przy kreceniu kierownica szczegolnie podczas jazdy.Zauwazylem ze najbardziej odczuwalne jest to podczas jazdy na rownym asfalcie i delikatym kontrowaniu kierownica.Druga rzecz to taka ze trzeba caly czas operowac kierownica,nie da sie na dluzej trzymac jej w jednej pozycji.Czeka mnie jeszcze trasa powrotna,mam nadzieje ze wroce bez problemu:-),po powrocie oddam auto do jakiegos speca.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2012
    Skąd
    łódź
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2007
    Prawdopodobnie przekładnia kierownicza do regeneracji

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał grzegorz__28 Zobacz post
    Prawdopodobnie przekładnia kierownicza do regeneracji
    WItam,

    U mnie niespdoziewanie pojawił sie problem z niedziałającym wspomaganiem kierownicy - dodatkowo wyskoczyły błędy informujące o awarii systemu wspomagania, hill holder, systemu ASR. W pierwszej kolejności sprawdziłem akumulator oraz bezpieczniki ale tam jest wszystko ok. Ktoś miał może podobny problem albo podejrzewa jaka może być przyczyna ??

    Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2016
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    26
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Panowie taka mała porada. Zanim oddacie przekładnię do regeneracji sprawdźcie śrubkę na krzyżaku pod nogami kierowcy. Lubi się poluzować co daje lekki luz na kierownicy podczas jazdy, czasami słychać stukanie jakby była uszkodzona przekładnia kierownicza.

    20170210_131347.jpg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Kubaa456 ; 20-05-2017 o 15:10


 

Podobne tematy

  1. Problem ze wspomaganiem.
    Napisany przez robson1313 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-01-2017, 08:41
  2. problem ze wspomaganiem
    Napisany przez pablo303 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-06-2016, 16:44
  3. Problem ze wspomaganiem
    Napisany przez piotrek_bukowno na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-08-2015, 19:03
  4. Problem ze wspomaganiem.
    Napisany przez mjetek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-04-2014, 11:59
  5. Problem z wspomaganiem
    Napisany przez adam8443 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-03-2011, 22:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzona maglownica fiat bravo 2

bravo chwilowy brak wspomagania parkingowego

fiat 500 wspomaganie kierownicy

wymiana wspomagania bravo 2

fiat brawo brak wspomagania uszkodzony komputer

fiat bravo 2 problem z wspomaganiem kierownicy

fiat bravo 2 wspomaganie kierownicy

brak wspomaganie bravo 2

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl