Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    22
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 MJ
    Rocznik
    2007

    Problem z tylną wycieraczką

    Witam!
    Posiadam Fiata Bravo II 1.9 150KM. Po kupnie samochodu nie działała w nim tylnia wycieraczka, więc zdecydowałem się jej naprawę. Rozkręciłem te cały tylni moduł, przeczyściłem i nasmarowałem zębatki. Wycieraczka zaczęła działać ale z jednym mankamentem - po użyciu zamiast wrócić do pozycji początkowej zatrzymuje się w losowym miejscu na szybie. Jest to bardzo uciążliwe. Wie ktoś może co może być przyczyną takiego zachowania?
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,738
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ktoś pewnie grzebał w module zasilającym.

    Jeśli wycieraczka zatrzymuje Ci się zaraz po odcięciu zasilania, to może znaczyć, że albo silniczek podłączony jest na krótko, albo masz uszkodzony moduł. Zrobiłem sobie takie obejście, kiedy spalił mi się moduł w Seiko, wycieraczka była potrzebna, a ścieżki na module spalone po naprawie modułu wszystko działa jak powinno.

    Masz zdjęcia modułu, wtyczki, ewentulanie całego mechanizmu?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    22
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 MJ
    Rocznik
    2007
    Właśnie po przełączeniu przełącznika wycieraczka się nie zatrzymuje - rusza się jeszcze przez kilka serii a później zatrzymuje w losowym miejscu np. na środku szyby. Niestety nie zrobiłem zdjęcia :/

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    245
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Możliwe że przerwał się przewód w gumowym przepuście doprowadzającym przewody od klapy.
    Silniczek wycieraczki ma 3 przewody
    1 -masa
    2- sygnał zwrotny
    3- zasilanie +12V
    Jeżeli uszkodzony jest przewód sygnałowy, moduł sterujący pracą wycieraczki nie wie w jakiej pozycji ona się znajduje.
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 14-01-2019 o 20:01

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    22
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 MJ
    Rocznik
    2007
    Jutro to sprawdzę

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    22
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 MJ
    Rocznik
    2007
    Wygląda na to, że z przewodami jest wszystko w porządku :/

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,738
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To problemu szukaj przy silniczku. Szukałem jak wygląda cały mechanizm, ale zdjęcia nie są jednoznaczne.
    Potrzebuję informacji, ile przewodów dochodzi do mechanizmu? czy wtyczka wpinana jest przez plastikowy moduł, czy bezpośrednio?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    22
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 MJ
    Rocznik
    2007
    Przez plastikowy moduł, są 3 przewody.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,738
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeśli jest tak jak w Seiko, to powinno dać się go zdemontować.
    W środku jest cewka i łącznik, taki odpowiednik przekaźnika, tylko zamontowany na płytce.
    Sprawdź, czy ten układ działa poprawnie. Poprawnie, tzn, czy słychać działanie przekaźnika kiedy przekręcasz przełącznik.
    Zamiast silniczka możesz do testów podłączyć żarówkę od kierunkowskazu.

    Jeśli z tym modułem jest wszystko ok, to musisz rozebrać mechanizm. Tam na jednym z kół zębatych są 2 lub 3 ścieżki miedziane. Po nich przesuwa się coś ala szczotka, również miedziana. Ten "mechanizm" odpowiada właśnie za to, że wycieraczka powinna pracować od miejsca 0 do miejsca 0. Kółko może być "ubrudzone" w smarze lub wazelinie technicznej, to normalne i nawet wskazane, dlatego nie wycieraj tego. Jedynie jakieś nadpalenia czy zabrudzenia przeczyść drobnym papierem ściernym. Wąsy od szczotki możesz podgiąć, żeby bardziej przylegały.


 

Podobne tematy

  1. Problem z tylną lampą Ducato 2008r 3.0 156 PS
    Napisany przez DRIVER77 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-02-2019, 00:07
  2. Seicento - problem z tylną wycieraczką
    Napisany przez Paweł A. na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-10-2014, 12:08
  3. problem z wycieraczką od tylnej szyby
    Napisany przez ditro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-11-2013, 12:21
  4. Problem z tylną wycieraczką w stilo 5D
    Napisany przez delacru na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-06-2013, 19:25
  5. [wycieraczki] problem z prawą przednią wycieraczką
    Napisany przez grabarz86 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-10-2009, 23:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl