Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    35
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL

    Problem z klimatyzacją automatyczną

    Witam, przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnej sytuacji więc jestem zmuszony założyć nowy temat
    Sytuacja wygląda następująco, jak silnik jest zimny lub jakiś czas postoi ewentualnie jak przejadę kilkanaście minut z wyłączoną klimą to wszystko jest super, chłodzi jak powinna ( z nawiewu leci ok 3,5 stopnia) a dodatkowo nawet jeśli nadmuch jest jest w połowie skali to pięknie dmucha powietrzem. Niestety po kilkunastu minutach dzieję się coś dziwnego, klima zaczyna słabo dmuchać i nawet jeśli manualnie nastawiam na full nadmuch to z kratek ledwo czuć powietrze (staje się chłodne ale nie zimne), wydaje mi się też, że wentylator jakby chodził na minimum lub praktycznie wcale. Może to być związane z tym że ostatnio jechałem dłuższą trasę (500km) i przez pierwsze 200km było ok ale później wydaje mi się że czułem jakby topioną izolację i po tym zaczęły się problemy. Od początku jak kupiłem (2 lata) mam błąd B1921 jednak do tej pory nie miałem większych problemów.
    Jest możliwe, że tylko wentylator nawiewu się kończy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    402
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Najprawdopodobniej przypaliłeś elektromagnes na sprężarce.
    Sugeruję wizytę u mechanika lub sprawdzenie samemu czy koło sprężarki się obraca tak jak powinno. Elektromagnes włącza do obiegu sprężarkę klimy, natomiast smród topionej izolacji/gumy/plastiku zwykle oznacza jego awarię właśnie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    35
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Dzięki za podpowiedź kolego, sprawdzę wskazówkę, tylko czy to byłoby powiązane z praktycznym brakiem siły nawiewu? Jutro sprawdzę jaki mam wentylator i chyba zamówię jakiś na podmianę bo wydaje mi się że jak się nagrzeje to go rozłącza i powietrze nie leci do kabiny.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    402
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Podałem ci tylko jedną z możliwości, czy jest prawdziwa zweryfikuj sam. Może to być wina wentylatora, ale jakoś wątpię.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,552
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Pewnie padl rezystor dmuchawy, jest na chlodnicy,mozesz na postoju spawdzic dzialanie klimy, wentylator chlodnicy powinien sie wlaczac.W przypadku gdy uszkodzony jest rezystor, wiatrak nie chodzi,rosnie cisn. w ukladzie i klima sie wylacza....
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 28-06-2022 o 23:24

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    35
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    W tamtym roku faktycznie rezystor padł i działał tylko drugi bieg, ale został wymieniony i teraz wszystko działa jak należy. Zamówiłem na podmiankę wentylator nawiewu i jak przyjdzie to spróbuję w weekend zamontować, koszt póki co najniższy a cały czas mam wrażenie że to jego wina bo nie ma żadnej siły nadmuchu na najwyższych ustawieniach, tak jakby się nagrzewał i przestawał działać, może wtedy parownik się oszrania i klima zdycha.
    Dodam jeszcze że wczoraj przy +35 przez pół godziny klima dosłownie mroziła i przy 16 i wentylator na 3 kresce to można było zmarznąć, niestety stopniowo przez ok 5 minut siła nawiewu spadała i sytuacja jak zwykle. Więc wydaje mi się że to raczej nie wina samej klimy bo raczej nie działała by tak długo.
    Ostatnio edytowane przez arturro2010 ; 29-06-2022 o 09:12

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    456
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Tylko po co coś kupować, podmieniać skoro wystarczy podłączyć lapka z MES, zrobić test biegów wentylatora i słychać czy kręci.
    Klima najlepiej chłodzi na połowie zakresu, mocniejszy nadmuch powoduje cieplejsze powietrze z parownika.
    Włóż dokładny termometr z sondą K w kratki i zmierz bo przy +35 na zewnatrz klima nigdy nie będzie mroziła, może polecieć z kratek 10-11 stopni i tyle.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    35
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Wymieniłem dmuchawę nawiewu, działanie klimy się nie zmieniło znacząco, jednak skończyło się buczenie i wibrowanie z okolicy wentylatora więc i tak uważam że było warto, jest połowę ciszej i przyjemniej. Zmieniłem też kompresor, tamten faktycznie już miał koniec dni, jednak klima dalej działa w kratkę, ostatnio w Rumuni było +35 to przez 2 godziny działała bez przerwy chłodząc tak że z nawiewu było 5stopni. W sumie to się przyzwyczaiłem do takiego działania i tak to z 10 aut jakie miałem,drugie w którym jest i działa klima, lepiej gorzej ale działa

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    456
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Próbowałeś wymienić zawór rozprężny?
    Wszędzie twierdzą że zawieszanie sie zaworu daje dziwne efekty, jak zawiesi w jednej pozycji to mróz a w drugiej lipa i zero chłodu.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    35
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Jeszcze przy nim nie grzebałem, ale chyba to nie jego wina bo klima pracuje jakiś czas normalnie a później obroty wentylatora na panelu rosną prawie do max a z kratek prawie nic nie leci, jakby klapy były zamknięte i nie puszczało. W czasie jazdy jak wyłączam klimę na ok 10 minut i włączę to nawet na 3kresce dmucha jak szalone i zimnym. później schemat się powtarza obroty max a nawiewu zero. Dodam że objawy są na full auto i na auto i ręcznie co bym nie przyciskał. Jeszcze wymienię panel sterowania jak dorwę w 100% sprawny (jeden wymieniłem to klima wyłączał po 10sekundach).

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    456
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wiarygodnym jest pomiar temperatury z nawiewu na środku siły nawiewu wentylatora, jak mocniej to będzie cieplejsze. Podłącz zegary do pomiaru ciśnień przy dobrze pracującej klimie i przy źle pracującej, to powinno wyjaśnić. Wentylator wyje na maksa gdy ciśnienie w instalacji jest za wysokie i włacza się tryb awaryjny, wtedy nie będzie chłodziło. Pomiar ciśnień wyjaśni przyczynę i obstawiam zawór rozprężny,
    Poszukaj w gogle tematu pt objawy usterki zaworu rozprężnego, jest tabela objawów usterek.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-11-2019, 13:45
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-10-2018, 12:21
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-01-2017, 20:08
  4. Problem z kilmą automatyczną
    Napisany przez marv na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-12-2015, 08:59
  5. Problem z klimatyzacją automatyczną w stilo 1.9 JTD
    Napisany przez prezes2bt na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-05-2012, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl