Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007

    Problem z klimatyzacją

    Witam,

    Mam następujący problem, klimatyzacja działa, trochę słabo ale działa, ale na postoju (na światłach na przykład) co chwila słychać dziwny odgłos i czuć wibracje jakby cały układ nagle dostawał większego oporu. Ktoś może miał podobny objaw? Co może być tego przyczyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Moim zdaniem jest to spowodowane tym że nie działa Ci wentylator chłodnicy na 1 biegu lecz cały czas na 2...spr sobie w FES...a jak nie masz komputera to załącz klimatyzację na postoju i posłuchaj czy wentylator załączy Ci sie od razu czy może po 20 sekundach

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Sprawdziłem, za pierwszym razem po włączeniu klimy włączył się po ok. 20 sek. Później włączał się po jakiś 3-4 sekundach.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    może głupie pytanie ale ważne kiedy ostatnio robiłeś przegląd klimy i czynnik uzupełniałeś ?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Wcale nie takie głupie Bardzo dawno z 3 lata to na pewno. Czy brak czynnika może to powodować?
    Wczoraj jeszcze się przyglądałem jak to pracuje i wygląda to tak, że przy włączonej klimatyzacji sprężarka co chwila się włącza i wyłącza. W cyklach po ok. 20 sekund. I w momencie kiedy się włącza czuć te wibracje i zwiększony opór?

    Póki co w ogóle jej nie włączam żeby nie pogorszyć sytuacji. Myślicie, że jak uzupełnię czynnik to wszystko wróci do normy?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    519
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Może to nie być takie proste. Mniejsza ilość czynnika powodowałaby, że sprężarka będzie dłużej włączona, żeby uzyskać odpowiednią temperaturę. Częste włączanie i wyłączanie sprężarki może być spowodowane wzrostem zbyt dużym ciśnienia w układzie (zbyt duża ilością czynnika, brudny skraplacz), zamarazniem układu, źle dziajalacym presostatem lub brakiem odprowadzania zimna (zabity, brudny parownik), aż po uszkodzone sprzęgło. Przyczyn może być wiele.
    Zawsze można zacząć od serwisu klimy i sprawdzenie ilości czynnika i ciśnienia w układzie.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    35
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Może to nie być takie proste. Mniejsza ilość czynnika powodowałaby, że sprężarka będzie dłużej włączona, żeby uzyskać odpowiednią temperaturę. Częste włączanie i wyłączanie sprężarki może być spowodowane wzrostem zbyt dużym ciśnienia w układzie (zbyt duża ilością czynnika, brudny skraplacz), zamarazniem układu, źle dziajalacym presostatem lub brakiem odprowadzania zimna (zabity, brudny parownik), aż po uszkodzone sprzęgło. Przyczyn może być wiele.
    Zawsze można zacząć od serwisu klimy i sprawdzenie ilości czynnika i ciśnienia w układzie.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    Wielkie dzięki. Wybiorę się w przyszłym tygodniu na przegląd klimy od serwisu i zobaczymy co powiedzą. Jak poznam przyczynę to dam znać.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    30
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET
    Rocznik
    12.2008
    Podpinam sie pod temat. U mnie zas po wlaczeniu klimy samochód dziwnie sie zachowuje, a mianowicie praca sprzęgła sie zmienia, bardziej zrywa przy zmianie biegów. Dodam, że nabijam, odgrzybiam, wymieniam filtry raz a roku. Posiadam dwustrefowa.


 

Podobne tematy

  1. Problem z klimatyzacją manualną
    Napisany przez arturro2010 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2017, 21:36
  2. problem z klimatyzacją dwustrefową
    Napisany przez aviator na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-09-2016, 18:37
  3. Problem z klimatyzacją
    Napisany przez prezes banku zbożowego na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-08-2015, 11:14
  4. Problem z klimatyzacją
    Napisany przez michal95 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-07-2015, 18:37
  5. Problem z klimatyzacją manualną
    Napisany przez defrex na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-06-2013, 23:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wentylator klimatyzacji wlacza sie i wylacza bravo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl