Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Podłączenie kamerki

    Chciałbym zamontować sobie w aucie kamerkę i dać jej stałe zasilanie. Prąd wynosić będzie 1500 mA. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć czy to duże obciążenie dla aku (tj. np. czy po 3 dniach postoju odpale auto) no i gdzie najlepiej się podpiąć, żeby nic sobie nie uszkodzić?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak duże, dlatego zazwyczaj urządzenia o zbyt dużym poborze prądu dostają tryb uśpienia i pobierają kilka % z wartości nominalnej. A matematycznie:
    1500mA = 1,5A
    Po 24h ciągłego działania zje Ci z aku 24h x 1,5A = 36Ah, zaś aku powiedzmy ma pojemność 50-70Ah więc nawet dwóch pełnych dni nie podziała.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    66
    Auto
    Tipo TJet LPG
    Rocznik
    042017
    U mnie w Tipo pociągnęli dodatkowe gniazdo zapalniczki. Kamera wyłącza się razem z zapłonem. Po 2 tyg bez odpalenia auto pali od strzała. Takie rozwiązanie proponuję.

    PS. Dodatkowe gniazdo zapalniczki pociągnięte za schowek, tak by pasażer go nie wykopał.

    Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał czapelka21 Zobacz post
    Tak duże, dlatego zazwyczaj urządzenia o zbyt dużym poborze prądu dostają tryb uśpienia i pobierają kilka % z wartości nominalnej. A matematycznie:
    1500mA = 1,5A
    Po 24h ciągłego działania zje Ci z aku 24h x 1,5A = 36Ah, zaś aku powiedzmy ma pojemność 50-70Ah więc nawet dwóch pełnych dni nie podziała.
    Hmm, to poszukam - może znajdę ile kamerą by pobierała w takim trybie. Jaki pobór byłby wg Ciebie tolerowalny? No i czy kable aż do aku ciągnąć czy da się gdzieś bliżej wpiąć?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    1,5A na kamerkę to dużo... co to za wynalazek? Po co Ci stałe zasilanie, chcesz nagrywać ciągle, jak auto jest zaparkowane?
    Markowe kamery mają taki tryb, że kamera jak wykryje ruch to zaczyna nagrywać kilka-kilkadziesiąt sekund wstecz, wymaga to stałego zasilania ale znacznie redukuje pobór prądu oraz ilość zapisanych danych.
    Co do zasilania, ja zrobiłem po stacyjce podłączając oryginalną ładowarkę do zasilania zapalniczki (w środku tunelu), następnie kabel leci pod kierownicą, przez bezpieczniki i słupkiem na górę, tak aby wyjść koło lusterka wstecznego wprost do kamerki.
    20170729_175404.jpg
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    1,5A na kamerkę to dużo... co to za wynalazek? Po co Ci stałe zasilanie, chcesz nagrywać ciągle, jak auto jest zaparkowane?
    Markowe kamery mają taki tryb, że kamera jak wykryje ruch to zaczyna nagrywać kilka-kilkadziesiąt sekund wstecz, wymaga to stałego zasilania ale znacznie redukuje pobór prądu oraz ilość zapisanych danych.
    Dokładnie tak. Hmm. Moja kamerka też ma taki tryb, ale nie wiem ile wtedy może pobierać :/ dane podałem spisane z zasilacza.

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 150km
    Rocznik
    2007
    Podpinam się pod temat.
    Potrzebuję podłączyć kamerkę i myślałem o wpięcie się po lampkę nad głową, głównie zależy mi żeby miała zasilanie podczas jazdy więc może się wyłączać na postoju. Jeżeli miał bym ją podłączyć normalnie to jak najłatwiej puścić kabel góra>boczek> i co dalej ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,900
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To zależy gdzie chcesz schować przetwornicę
    Ja w GP mam za schowkiem pasażera na stałe podłączoną do linii zasilającej gniazdo zapalniczki.
    Kolega markshall znalazł inne miejsce jak widać na zdjęciach powyżej, wszystko zależy od "fantazji" użytkownika.
    Pomysł z lampką bardzo dobry, ale czy masz wystarczająco dużo miejsca, żeby przetwornicę tam schować?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2016
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    28
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja kamerkę schowałem za lusterkiem po stronie pasażera żeby nie ograniczała pola widzenia. Poszedłem kablem pod podsufitkę, później prawy słupek, następnie pod uszczelkę od drzwi i do schowka. Pod schowkiem mam dołożone gniazdo którego zasilanie podłączyłem pod kostkę od zapalniczki.


 

Podobne tematy

  1. Podłączenie taśmy led
    Napisany przez B.Kolpert na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-02-2017, 23:25
  2. Podłączenie led.
    Napisany przez B.Kolpert na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2016, 17:05
  3. Podłączenie do PC
    Napisany przez gonziak na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-04-2015, 12:28
  4. Podłączenie USB
    Napisany przez MICRUD na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 11-06-2013, 10:23
  5. Połączenie z FES 1.6 . 49F
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-06-2012, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl