Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2023
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2 1.9 JTD
    Rocznik
    2007

    Po wymianie chłodnic termostat nie puszcza chłodziwa.

    Dzień dobry wszystkim,
    Ostatnio miałem małe problemy z chłodnicą cieczy, więc stwierdziłem że ją wymienię, przy wymianie okazało się że skraplacz wygląda jakby przeszedł rewolucje, większości żeberek po prostu nie było, ale i tak trzymał ciśnienie i dostałem gazem w twarz.
    Wymieniłem więc Chłodnicę cieczy, skraplacz i przy okazji odmę filtr->turbina (byłą dość mocno pęknięta).
    Przed tymi wszystkimi czynnościami termostat normalnie puszczał ciecz w obieg i wszystko było dobrze.
    Po wymianie, gdy chciałem odpowietrzyć system (wiadomo wszystkie wentylatory na max grzanie i moc) to za nic nie chciał puścić cieczy w obieg.
    Na początku stał i się grzał, po osiągnięciu 90 stopni termostat po prostu się nie otworzył (przewód był zimny, aczkolwiek w pewnym momencie ubyło trochę płynu ze zbiornika więc coś się tam chyba jednak wydarzyło ?)
    Potem nic, nawet go wziąłem i przejechałem kawałek żeby potwierdzić że to nie wina tego że stoi i się nagrzewa.
    Wspomnę również że musiałem wyjmować akumulator i filtr bo nie dało się odmy od turbiny wymienić bez tego.
    Muszę kupić nowy? Dlaczego po wymianie stwierdził że się zbuntuje i nie będzie działał?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Question Co to za metody?

    Bo był mocno zapowietrzony i go dosłownie smażyłeś na sucho? Albo nawaliłeś jakiegoś syfu w układ?
    Fiaty są na przemian trudne i łatwe w odpowietrzaniu (samo się robi), zależnie od modelu i silnika.

    Czy w ogóle odpowietrzyłeś wstępnie układ? Na chłodnicy jest chyba odpowietrznik?
    Poza tym procedurę można zacząć na otwartym zbiorniku wyrównawczym. Pomaga.

    A głupoty typu "nawiew na maxa" to niby po co?! Chłodzisz płyn w ten sposób! Zima słaba, ale jest.
    To coś jak durny zwyczaj odpalania samochodu na włączonych światłach (w której szkole specjalnej tego uczą?).

    Czasem warto wrócić do metod tradycyjnych, czyli przy okazji grubszych prac w układzie chłodzenia, profilaktycznie wymontować termostat, sprawdzić (gotowanie w wodzie), założyć ponownie jak OK.

    Podsumowanie.
    1. Nie umiesz odpowietrzać (procedura/czystość).
    2a. Wystąpiła usterka termostatu.
    2b. Samoistnie albo się przyczyniłeś (patrz punkt 1).
    3. Gdzieś w układzie jest inny problem, coś zatkane lub nieszczelne.
    4. Skrajności typu uszczelka głowicy (i inne rzeczy z chłodziwem, EGR?) na razie pomijamy.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 27-12-2023 o 15:59 Powód: Nie umi odpowietrzać.


 

Podobne tematy

  1. cylinderek puszcza płyn przy zapalonym silniku przy odpowietrzaniu
    Napisany przez justyna10 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-06-2017, 19:58
  2. Problem po wymianie chłodnic brava 1.4 12v
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2016, 18:02
  3. Osłona chłodnic Croma
    Napisany przez Pivko76 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2015, 11:33
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-11-2014, 22:06
  5. Po długim postoju falują obroty i puszcza dymem z rury
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-07-2013, 12:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl